Ajattelin tosiaan että olisikos uusi näytönohjain paikallaan kun on lähiaikoina tulossa uusia pelejä jotka varmaan vaatisivat vähän paremman kortin kuin mikä mulla tällä hetkellä on. Nykyään tässä koneessa on: näyttis: AMD Radeon HD 6870 prossu: AMD Phenom II X4 965 emolevy: ASRock 970 Extreme3 Ram-muisti: 8G virtalähde: 550W Tarkoituksena olisi pelata mm. tulevaa Assassin's Creediä, Battlefield 4:sta jne. Joten minkälaista näytönohjainta suosittelisitte, vai onko tarpeen edes ostaa uudempaa tuolla prossulla ja emolevyllä? Hintaluokka kai siinä 100€-300€ paikkeilla,
300e HD 7970 250e GTX 760/GTX 670 200e HD 7870/GTX 660 Ti 150e HD 7850/GTX 660 Kunnollisen eron nykyseen huomaat vasta GTX 760/670 tai HD 7870/7970
BF4 näyttää saavan parempia FPS:iä AMD:n korteilla BETA:lla tehtyjen benchmarkkien perusteella. (Ei yllätys koska AMD ja DICE yhteistyössä). Assasins creed sit taitaa olla enemmän Nvidian korteille suosiollisempi. Periaatteessa jollet tarvi kummaltakaan valmistajalta mitään erikoisuuksia, valitse se mikä on halvin kyseisessä hintaluokas. (tehot on aikalailla tasoissa näillä)
Entäs tuo kun Battlefield 4 suositeltavien vaatimusten mukaan näyttikseltä pitäisi löytyä ainakin 3G muistia? Sitä vaan pohdin, että onko tarpeellista ostaa sitten enää niin järeää korttia kun on tuollainen prosessori koneessa? (katso aloitusviesti) Tosin 3G videokortit maksaakin sitten helposti yli 300€.
itse ostin tämän vanhan 4890:n tilalle. http://www.pixmania.fi/naytonohjain...press-3-0-vx7950-3gbd5-2dhxv3/21242150-a.html vaikka en ole vielä kerennyt kauheesti testailemaankaan, yllätyin todella positiivisesti hiljaisuuden ja lämpöjen suhteen. tosin sain tuon alle 200€ posteineen. ps. kellotusta odotellessa.
gtx670 halvempi ja kuitenkin samoissa nopeuksissa kuin 7970 bf4 betaa testanneena 7870,7970 voi kyllä sanoa että amd optimoinnista ei ole tietoakaan, peli toimi paremmin nykyisillä nvidian ajureilla gtx660 ja gtx660Sli ja gtx680 korteilla. Ehkä parempi ettei Amd menis sotkeen noita pelejä omilla optimoinneillaan kun on samaa luokkaa kuin amd ajuritkin. hyvä esimerkki oli Tomb Raider jossa Dx11 ja tressFx kaatoi pelin amd näyttiksillä, , mutta esim 660sli ei ollut mitään ongelmaa. Kun tämäkin palsta on hyvin amd omistus voittoinen, niin suositukset voi hyvinkin olla punaiseen päin puoltavia.
Olen tässä selaillut pisin nettiä mitä ihmiset sanovat eri näytönohjaimista, niin kysyisin näistä kahdesta: GTX 760 ja GTX 670 Olen lukenut että tuo 670 olisi se parempi vaihtoehto noista kahdesta?
Jos haluaa melkein 2 vuotta vanhan kortin kun viikon sisään tulee myyntiin AMD:lta R9 ja R7 sarjat, ja NVIDIA:kin näköjään on aikaistamassa GTX 800 sarjan julkaisemista (Vielä tämän vuoden puolella) niin mikäs siinä. Ja hintojakin ollaan kuulemma pudottmassa 50 dollarilla. Mutta tämä on huhu Ja tiedän että GTX 760 on rebranded GTX 660 Ti, mutta silti parempi ostos. Omasta mielestä Jakamo:n tämä kommentti: Oli GPU neutraali, ja tuo että BF4 saa parempia FPS:iä AMD:n korteilla pitää paikkansa. Luulen että sinä olet tässä se "Vihreä fani", etkä neutraali. E: Vaikka itellä molemmissa koneissa nvidiaa, niin en huutele että nvidia tähän nvidia tohon nvidiaa kaikkialle E2: Ja olihan tuossa vähän aika sit todella räikeä virhe NVIDIAnkin ajureissa, jota ei ole vieläkään kunnolla korjattu, mutta koska olet fani niin et taida edes tietää kyseisestä bugista...
jos toniman tietää niin ihan molempia puollan kun siihen syytä on, ihan kuten aikaisemminkin. jos et kestä kuulla kritiikkiä Amd:stä niin on parempi ettet lue näitä. ja bf4 nyt vaan ei kaikilla asetuksilla toiminut niin hyvin kuin nvidialla, Koitin 3 eri ajuria mutta eroja ei näissä ollut, ei ne Fbs kerro koko totuutta, vaan se miten sulavasti ja ongelmattomasti pelin saa toimimaan. ja oma kokemus on että nvidian ajurit ainakin nyt oli kypsemmät tällä hetkellä. tässä ei ole mitään nvidia fanitusta vaan ihan oma henk. kohtainen kokemus, jos se loukkaa niin olen kovin pahoillani. 300e sijoittaminen tässä vaiheessa on kyllä ehkä hullua kun uudet amd on juuri tulossa ja tullaan varmasti näkemään amd vs nvidia kilpailua ja hintojen alenemista.
Tosiaan jos päivittää tulevia pelejä varten (eli ei pakko päivittää heti), niin kannattaa odottaa ainakin AMD:n uuden sarjan julkaisua. Jos se uus sarja oliskin pettymys joko suoraan tehon tai hinta/laatu suhteen kannalta, todennäköisesti nykyisten korttien hinta tulee laskemaan. Nykyinen trendi tuntuu olevan että tehon suhteen saadaan aikaan vain pieni parannus, mutta virrankulutusta pyritään pienentämään. Kannattanee siis odotella ainakin ensimmäiset kunnolliset testit tuosta uudesta sarjasta.
Tänään tuli Matrix HD 7970 postissa, mutta pakkauksen mukaan pitäisi olla 650W virtalähde. Mullahan on vain tuo 550W poweri että pitääkö tässä nyt ruveta uutta virtalähdettäkin ostamaan?
Kyseessä on tämä virtalähde: Edit: Ja nyt kävi semmoinen tenkkapoo että eihän tuo Matrix edes mahdu mun kyseiseen koteloon, eli osaisitteko suositella jotain sopivankokoista ja hintaista koppaa? Edit: Tilasin uudeksi koteloksi tuon Coolermasterin 430 musta