Tervehdys! Suoraan asiaan: olen jo pitemmän aikaa harkinnut hommaavani uutta näyttistä koneeseeni ja nyt BF3:n jälkeen alkaakin olla jo aika. En kuitenkaan aivan hirveästi näistä asioista tiedä joten ajattelin kysyä asiaan vähän enemmän perehtyneiltä. Koneen tiedot: -HP G5240sc -M2N68-LA (Narra6) -AMD Athlon II X3 440 3.0 GHz -4 GB DDR3-1333 -1 TB SATA 7200 rpm -nVidia GeForce G315 1 GB Itse olin alunperin ajatellut GTX 560 Ti:tä mutta epäilin että samalla pitäisi vaihtaa melkeinpä koko kalusto (vai olenko väärässä?). Lopulta katsoin että GTX 460 näytti ihan mukavalta mutta asiassa on pieni ongelma: onnistuuko vaihto ihan noin vain vai täytyykö tässä ruveta jo uuden emolevyn ja powerin (ja kotelon) hommaamista harkitsemaan? Näyttiksen ei todellakaan tarvi olla mistään parhaasta päästä, sen verran kuitenkin että BF3 pyörii low-medium asetuksilla kohtuu resoluutionilla (nykyisellä näyttiksellähän tulee parhaimmillaan 30 FPS 640x480 kuvalla low-asetuksilla). Joten olisiko mitään ehdotuksia/vinkkejä? Se tässä vielä mietityttää että jos powerin joutuu vaihtamaan ja koneeseen jättää saman emolevyn niin eikö siihen tarvitse jo lisäjäähdytystä ettei emo kuumene liikaa? Kiitos!
Poweri menee mitä todennäköisimmin vaihtoon. Osta vaikka XFX 450W/550W. Näyttiksesksi vielä just menee GTX 460 tai HD 6850, jos siitä kaiken irti haluaa. Tehokkaampien kanssa prossu tulee jo vastaan. Kotelo täytyy mitata, jotta uusi näyttis varmasti mahtuu. Emolevy ei tarvitse mitään lisäjäähdytystä, vaikka millasen näyttiksen laittaisit.
Eli uusi poweri pitäisi hommata jokatapauksessa, varsinkin jos hommaa tuon GTX 460? Ja emolevyn kuumenemiseen ei ole vaaraa kun hommaa tehokkaammaan powerin?
Voi sen nykyisen powerin merkin ja mallin tarkistaa, mutta olisi eka pakettikonepoweri, jota ei tarvitsisi vaihtaa tehokkaamman näyttiksen mukana. Emolevyn kanssa ei tule ongelmaa, en oikein edes ymmärrä mitä tarkoitat sillä että emolevy kuumenisi tehokkaamman virtalähteen kanssa.
Poweri näytti olevan HP D3006A0 ja mittauksen jälkeen kyllä tuon (GTX 460) pitäisi mahtua ihan mukavasti. Ja kunhan nyt vain kysyin tuosta emolevystä.