Eli sisko sai uuden koneen ja siihen ny pitäs saada tällä hetkellä hinta/laatu suhteeltaan paras näytön ohjain alle 150 euron. Siis kone oli Gigantisa ja iha tavalline Fujitsu Siemens Scaleo (pöytäkone).Koneessa nyt kiinni vakio näyttis eli ati radeon x1300(256bm pci-e) Hän on siis aika Sims2 fani ja kyllähän tolla x1300:sellakin sitä jo jotenkin pelaa mut pätkii vähän.Varmaa jollai 7600gs:sällä Sims2:kosta pelaa jo ilman pätkimälläkin ja eron huomaa tohon halppis näyttikseen. Siis voi laittaa ehdotuksia ja vinkkejä jos olen väärässä ja kannnattakko tälläst näytönohjainta edes ostaa.
Itse pärjännyt tuolla 7600gs näyttiksellä vallan mainiosti esim. f.e.a.r cs:source näyttöherkut maksimissa ja resot 1280x1024. tosin omani on hiukan kellotettu..
Tuo on kyllä nimimerkkisi mukaista legendaa. Jos et viitsisi antaa ihmisille harhaluuloja siitä, että fear pyörisi täysillä herkuilla suurimmalla resoluutiolla (17"CRT:lle). Asia on nyt niin että ei pyöri. Kyllä sitä hyvin varmasti pelailee, mutta ei maksimiasetuksilla. Mutta tuo 7600GS on varmaankin hyvä vaihtoehto, sitä kun alle satasella saa. 7600GT onkin parempi, mutta maksaa sen ~150€~..
Varmaa sitte toho 7600GS:sään pitää päätyä. Kuinka ison powerin toi gs:sä muuten tarvii ja tuleeko paljonkin eroa tohon x1300:sataseen.
En tainnut mainita "suurimmilla resoilla" ? Kyllä mainitsemani reson pitäisi riittää mielestäni.... vai pitääkö se olla 1600x1200 yms. ? Mainitsemillani resoilla kyllä pyörii ainakin minun kokoonpanollani täysillä herkuilla, kokeilin vielä pelata f.e.a.r.i.a äsken ettei dementia ole päässyt iskemään. Jos ja kun opit lukemaan tarkkaan huomaat että mainitsin myös että omaa kokoonpanoani on kelloteltu hieman. Tiedä sitten mikä "voima" saa minun koneessa pelit pyörimään mutta sinun tietojesi mukaan ei. Edit: 300w pingpong virtalähde riittää tähän pakettiin, ampeereita ei kerro mutta ei varmaan suuria lukuja tuota... päättele siitä
@Legendaa Lueppa tuo minun tekstini vielä. Tuo resoluutio on yleensä kyllä suurin 17" putkinäytölle. En kyllä käsitä miten fear voi maksimeilla hyvin toimia mutta enpä voi alkaa väittelemään, kun en ole konettasi nähnyt. Sinulla on sitäpaitsi heatpipe-versio ohjaimesta. Jos kortissa on tuuletin niin vie sitten reilusti enemmän virtaa. Kannattaa varmistaa virtalähteen riittävyys. Tuossa kortissa on ollut paljon virtaongelmia. Osa oli kylläkin ajuripohjaisia ja myönnetty sekä nVidialla sekä valmistajilla. [bold]EDIT: Kyllä 7600GT:lle riittää ainakin tämä minun 300w virtalähde. 7600GT tosiaan saa kaiken tarvitsemansa virran PCI-e väylästä. Joten ei pitäisi ampeereista tarvita murehtia.[/bold]