Terve, Olen ajatellut nyt puolisen vuotta ostaa uutta näytönohjainta minun 550 TI:n sijalle. Vihdoin on kertynyt noin 700€ Rahaa koneen uudistamista varten. Tällä hetkellä koneesta löytyy: Prosessorina i7-2600, 12 GB RAM, 2 TB HDD tilaa, Blueray-cd asema, muutama tuuletin ja emolevynä toimii Asusin P8H67-M PRO, Virtalähde on 400W. Ajatuksena olisi ostaa uusi isompi virtalähde ja joku noin 500-600€ maksava näytönohjain. Onkos suosituksia? Kiitos ! Mikäli jostakin tarvittaisiin lisätietoja, vastaam mieluusti.
Mitä teet/pelaat koneella? Vilkaisisitko muuten mikä ton nykyisen Asuksesi virturi on? Merkki ja malli riittää. Kopankin joutuu todennäköisesti vaihtamaan, koska tuppaavat nuo valmiskotelot olemaan melko pieniä.
Niin tosiian taisi jäädä mainitsematta, Kone on melkein 2v vanha pakettikone. Kone on pääosin pelikäyttöön tarkoitettu. Eniten on tullut varmaan BF3 ja Crysis 3 tässä lähiajoin pelattua. Virtalähde on tällä hetkellä 400W Delta Electronics valmistajalta, tarkempia tietoja ei valitettavasti löydy.
Delta on yleisesti ottaen ihan semilaadukas, mutta vähän äänekäs. Sen siis voisi periaatteessa pitää. Kattelen sulle huomenna vähän osia, nyt en väsyneenä jaksa. Ellei joku muu ehdi jo.
No niin. Näyttikseksi ottaisin Gigabyten 7970:n, joka on tämän hetken nopeimpia näytönohjaimia. Sitä kalliimmat eivät ole enää kannattavia. http://www.jimms.fi/tuote/GV-R797OC-3GD Virtalähteeksi ottaisin tämän: http://www.silentrig.com/product/2135/super-flower-golden-green-pro-450w-murotarjous Jimmsiltä XFX olisi kympin kalliimpi, joten postien kanssa menee suunnilleen samaan. Koteloksi ottaisin Fractal Designin Define R4:n, koska se on tilava, hiljainen sekä viileä. Siitä on muuten kolme värivaihtoehtoa, jotka ovat musta, harmaa ja valkea. Tässä musta versio: http://www.silentrig.com/product/2475/fractal-design-define-r4-black-pearl
ihan hyvää settiä, ja itse kans miettisin kopan vaihtoa... Sääli kun tuolla pakettikoneen emolla ei varmaankaan kellotella. Ja koppa on nyt minun mielestäni ihan maku asia millasen haluaa.
Jos viittisit avaa sen Deltan ja kuvata niin olisi hyvä (kiinnostaisi itsekin tietää). Yleisestihän noiden laatu on ollut ihan hyvää.
Huhhuh. (pyyhkii hikeä) Ovatpa hinnakkaita nuo paremmat näytönohjaimet. Ovatko sitten todellakin hintansa väärtejä? 250eur / 400eur... onko tosiaan niin paljon eroa, hmmm. Nooh jokaisen oma asia, tuolla 150 e:n erolla tekisin itse jotain muuta. Hieman tulee sama mieleen kun aikanaan oli hifi-harrastus meikällä... haaveet oli aina seuraavan kulman takana mutta sopivasti saavuttamattomissa kun hintaa oli liikaa elämäntilanteeseen suhteutettuna. Loputon suo... piti tyytyä kompromisseihin. Autoon sijoitin aikanaan n. 40 000 markkaa hifeihin ja olohuoneeseen jonkin verran enemmän. Tasapainoista ääntä eikä boom-boomia. Mutta summarum, tuo näyttis menee varmaankin monta vuotta kokoonpanoissa. Se ei ainakaan jää pullonkaulaksi.
Koska sandyt ei vaan kulje väylällä muutamaa sataa megaherziä enempää.(kokeiltu on, 214 mhz kellottui väylällä)
Kiitos, nuo luultavasti lähtee ostoon. Valitettavasti aikaisemmin en ehtinyt vastata, ollut hieman muita kiireitä.