Uusi onkelma uudet vitutukset!!!

Discussion in 'VCD ja SVCD -formaatit' started by Prodec, Jan 18, 2002.

1. Prodec

Prodec Member

Trophy Points:
    11
    Jees, sain sen toimiin filun toimiin sitte sillä AC3:lla, mutta ilmeni uus (lue viesti Apua kaipaisin yhteen audio-onkelmaan kiitos!!!) onkelma... Ko mä pistin videon pyöriin, niin tekstitys ja änet ja frames kulkee ihan normaalia vauhtia, mutta kuva kulkee liian hiljaa, eli tuntuu kuin äänet menis liian lujaa, vaikka onki että kuva liikkuu about 10% hitaammin ku ääni ja tekstitys... Ja ku kelaa eteenpäin/taakseppäin/painaa samaan kohtaa, kuva hyppää samaan kohtaan kuin ääni on... Mites tämän sais korjattua?
    Ko kattelin videon tietoja, niin siä luki että software ja lisätietoina nandub... Auttaisko toi tieto yhtään?

2. Prodec

Prodec Member

Trophy Points:
    11
    Jaa ettei kukaan osaa neuvoo/ vaivaudu neuvoon?
    Ei shitten... En vaivaa päätäni mokomalla prkl... =/

3. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Videon fps on väärä, sen saa korjattua suht helposti.

4. Prodec

Prodec Member

Trophy Points:
    11
    Öhh... Siis miten? Ko mä en oo oikein perehtyny noihin videoihin, ko en oo ainuttakaan ripannu, mitä ny kattellu mutta ei oo kertaakaan tällästä vastaan tullu... =/
    Ja ko mä kattelin ton videon tietoja (siis oikeeta ja ominaisuudet) niin sieltä löyty tälläset tiedot ko: 640 x 272, 81745 kuvaa, 23.976 kuvaa/s, 191 kt/s, tuntematon muoto
    Eikös videos pitäis olla 24 kuvaa sekunnis vai oonko ihan vääräs? Niin vielälopuks, miten fps muutetaan?

Last edited: Jan 19, 2002
  5. tommi85

tommi85 Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos se on PAL leffa niin se on 25fps.
    varmaan se on PAL.
    Eli mene virtualdubbiin ja avaa video ja siitä video valikosta ota frame rate ja siihen 25.000 fps

6. Prodec

Prodec Member

Trophy Points:
    11
    Okei, imasin just sen Virtualdubin(1.3c)... Mutta vielä pari kysymystä... Elikä, ko mä oon aukassu sen videofilen sillä virtualdubilla ja muuttanu frameraten 25.000 niin mitä mä sitte teen dubbaan sen vai tallennan sen jollain tavalla

7. Ritari

Ritari Member

Trophy Points:
    16
    video valikosta muutat frameratesta halutun, sit direct stream copy videolle ja direct stream copy audiolle.

sit interleaveen jotai sopivaa, ikinä en oo laittanu ac3:sta eli ei oo kokoemusta mut mitä oon lukenu nii aika pienet arvot <=100 preload, <= 100 ms.

Joskus on synkki ollu hukassa mut kyllä sen on aina saanu kohalleen ku on frameratea säätäny, parin tuhannesosan heitolla parintunnin pätkässä on lopussa synkki jo sekasi. Kokeilemalla saa hyvin kohdalleen, eikä mee kauvoo muuttaa ku voi olla directstream copy päällä

8. Prodec

Prodec Member

Trophy Points:
    11
    Joo tota, toi joo selvensi sitä asiaa, mutta ei vielä vastannu siihen, että ko mä en oo ennen noita dubbaus ohjelmia käyttäny, että sen jälkeen ko sitä frameratee on muuttanu, niin tallennetaanko ne muutoksen jollain tavalla ja jos, niin miten, vai dubataanko se vai mitä tehdään... Siis sanon vielä kerran, etten oo paljoo noiden videoiden kas sählänny joten Hjelp!!!

9. Ritari

Ritari Member

Trophy Points:
    16
    joops, eipä tullu iha kaikki asiat, file-valikosta lopuksi save avi.

10. Prodec

Prodec Member

Trophy Points:
    11
    Okei, tein niinku käskitte, se framerate tosiaan muuttu, mutta oikee framerate ei oo ainakaan 25.000 koska siinä kuva menee jo nopeempaa ko ääni, eikä se oo 24.000 koska se on liian hidas ja 24.100 oli kans vähä liian hidas... Hmm... Täytynee kokeilla 24.110 jos sitte alkais oleen aika lähellä oikeeta kohtaa...

Nii juu, viimetteeks filun nimi on tällänen ko Enemy at the gates CD1 [DVDRip.DiVX.avi (kuten huomaatte vasta 1 osa 2, mutta ko 2. osa toimi moitteetta samalla frameratella (kummalista eikö???) Niin ei kukaan sattus tietään ton frameratee, jos sattuu. niin ettekö vois kertoo mulleki? Pliis?

Ja ko kokeilin sillai, että kattoin leffan framet ja jaoin sen luvun leffan kokonaispituudella(sekunneis tietty) niin arvatkaapa mitä... ...ei synkannu VITTU!!!!
    Mitähän nyt vielä keksis ko ei ihan viitti alkaa kaikkia frameja kokeileen ja kattoon koko leffaa läpi 24-25 fps välistä... Pitäs varmaan haarukoida eka kymmenesosat sitte sadasosat ja sitte tuhannesosat, mutta vittu siinäki menee aikaa!!

Last edited: Jan 21, 2002
  11. Prodec

Prodec Member

Trophy Points:
    11
    Niin ei keltään sattus löytyyn saman nimistä filua ja mikä on framerate? Hei pliis jos joltain löytys, niin sanokaa, ei oo iso vaiva kattoo... Ainakaan isompi ko alkaa säätään käsisäädöllä tota frameratee...

Share This Page