Jos näytönohjainta ei oteta huomioon, koneeni on aivan peruspaketti, muutaman vuoden vanhan Fujitsu Siemensinsin Scaleo J:n. Järjestelmä: Windows XP Suoritin: Intel(R) Celeron (R) CPU 2.93GHz Muisti: 1Gt ja 150Gt Näyttö: LG Flatron LCD 563LE Näytönohjain : NVIDIA GeForce 8500 GT Lisäksi paketin mukana tulleet näppäimmistö, hiiri ja polttava dvd-asema. Mitä muutoksia koneeni kaipaisi, jotta sillä olisi parempi pelailla? Vai pitäisikö suosista hankkia uusi kone? WOWia olen lähinnä pelannut ja Assassin Greediä harkitsen. Olen sitten aivan uskomattoman newbie, joten selittäkää pliis kuin idiootille ^.^ Osasin laittaa näytönohjaimen itse, mutta en usko osaavani juurikaan tuota vaikeampia juttuja. Haluaisin kuitenkin opetella kaikenlaista. Rahaa ei ole, ikävä kyllä, juurikaan panostaa koneeseen, joten mahdollisimman vähillä (ja edullisilla) muutoksilla toivoisin selviäväni. Kiitokset kaikille, jotka vaivautuvat auttamaan.
Assasin Creediä et saa toimimaan millään pienellä budjetilla, eikä tuota kannata enään alkaa päivittämään. Kerroppas budjetti niin kasataan sulle niin tehokas paketti kuin budjetti antaa. "Assassin’s Creedin suosituskokoonpano: Prosessori: Intel Core 2 Duo 2.2 GHz / AMD Athlon 64 X2 4400+ tai nopeampi Muistia: 3 gigatavua Näytönohjain: 512 Mt näytönohjain" Lainattu eDomesta.
Käsittääkseni näytönohjaimeni on juuri tuo 512Mt ^.^ (paketissa ainakin lukee niin, siis Asus EN8500GT silent 512mb). Tosin nyt rupesi ihmetyttämään miksi koneen ilmoittaa ohjaimeni toiseksi. Ehkäpä unohdan tuon Assasin Greedin toistaiseksi, kun se vaikuttaa aika tavoittamattomalta. Budjettia ei oikeastaan ole vielä. Kuulostelen mikä olisi mahdollista ja yritän sitten repiä ne rahat jostain. Kuvittelen selviäväni mahdollisimman vähillä muutoksilla ja uusivani vain välttämättömimmän. Joten mikä olisi ensimmäinen asia joka koneestani pitäisi uusia, jotta sen pelattavuus paranisi?
No jos saisit tongittua koneestasi vähän tarkemmat tiedot (1gb ddr vai ddr2 etc), niin se auttaisi melkoisesti ja kyllähän tuo prossu ja 1gb lisää muistia voisi tuoda mukavaa lisätehoa, mutta sinun täytyisi ensin kertoa ainakin emolevysi, että voisimme auttaa sinua kyseisessä asiassa.
En mä osaa katsoa mikä mun emolevy on Tuskin se kovinkaan kummoinen, kun oli aika edullinen paketti. Budjettia on näytön+näppäimistön&hiiren jälkeen muuhun about 200-300€ Hirmu vähän joo... mut ainahan sitä voi heittää kalliimpiakin vaihtoehtoja, en vain saa niitä hankittua kovin nopeasti.
Tämmöiset kun isket koneeseesi niin saat vähän enemmän tehoja. Se vaan on eri asia sopivatko nämä osat emolevyysi. Jos saisit vähän hankittua tietoa emolevystäsi niin se auttaisi huomattavasti. Esim. Everest home edition ohjelmalla saa koneen tiedot selville.
Kiitän neuvoista. Nyt osaan viimeinkin etsiä ja laittaa tuon emon tiedot ^.^ 2x512 DDR-SDRAM //edit: Jaah... no pitää ronkkia vielä lisää jahka ehdin.
Lisää ronkkimista jälleen, ja tuollainen on tulos: P5SD1-FM2 Fujitsu Siemensin. Tarkempi versio: Rev 1.xx Nyt kai pystytte sanomaan jo mitkä osat olisivat yhteensopivia tuon emon kanssa, vai pitäisikö uusia emokin?