On se kumma ku ei entistä ongelmaa kerkeä korjaamaan kun tulee uusia. Alun perin kone saattoi kaatua ihan yhtäkkiä (tapahtui harvoin) mutta jos joutui sammuttaa koneen syystä tai toisesta niin kone ei suostu lähtemään päälle 5-10min. Mutta tämä ei nyt ole pääaihe, auttakaa tuohonkin jos haluatte. Tämä uusi ongelma on semmoinen kun koneen kun on saanut päälle tai buuttaa koneen, niin menee valehtelematta 20min että windows saa aukaistua kaikki tarvittavat softat päälle ja alkaa toimimaan. Softat mitä aukeaa on palomuuri, anti vir 7, mese ja daemon tools. Nämä minun asentamat softat on tässä, sitten on toki näitä tämmösen surkeen tehdaskoneen omia softia mut ei ne ennen ole hidastanut. Eli missä voi mättää? EDIT: Niin siis tämän 20min aikana ei voi oikeastaan tehdä mitään koska kone jumii totaalisesti. 20min jälkeen kone toimii normaalisti.
Kaikesta päätellen kone on about täysin jumissa = tarvis paljon korjailtava. Veikkaan että rekisteri esim. on mennyt sekaisin. Se mitä MINÄ tekisin => formatoisin C-aseman ja asentaisin kaikki uusiksi: menis luultavasti helpommin + olisi ainakin ns. puhdas kone sitten. Tässä voi olla myös jokin virus systeemi (=HJ login paikka), tarkasta "Suorita-msconfig" mitä oikeasti käynnistyy samalla kun windows käynnistyy. Onko BIOS-asetukset kunnosssa? => Buuttaa c-asemalta ensin? (itse en todellakaan suosittele tuota a-asemalta buuttaus ekana vaihtoehto..hidastaa käynnistystä + itselläni ei edes ole a-asemaa ) Mikäli on mahdollista, tee back-up:t kaikista tärkeistä tiedostoista esim. cd/dvd-levylle mitä c-asemalla on ja sen jälkeen formatoit c-aseman ja asennat uudestaan windowsin (tosin katso nyt ensin nuo joita ehdotin). JA mikäli sen jälkeen on kone jumisssa (=jotain on todella pahasti vialla...)=> sanoit että tehdaskone? siis OS ym. oli jo asennettuna kun ostit? Onko takuuta jäljellä? Vie huoltoon?