Eli lyhyesti: -Pelikäyttöön, mielellään vielä tämän vuoden pelit pyörivät ilman että tarvitsee ruksata kaikki minimiin, ja jos mahdollista niin samat ensi vuodelle. -Mediakäyttöön. Eli tarkoitus olisi myös sitten kun joskus rahat riittä ruksata televisiot, xboxit yms härvelit kiinni toisiinsa eli toisinsanoen katsoa televisiosta filkkoja. -Näyttöä en tarvitse, ja hiiri+näppäimistö menee halvimman mukaan, samoin kajarit(ostan sitten myöhemmin paremmat) -Internet, tekstinkäsittely yms. Mutta jos uusimmat pelit pyörivät niin nämähän nyt ei tuota ongelmia. Paitsi että WLAN pitää olla. -Tarkoitus olisi että ei tarvitse uutta konettaa ostaa 2-3 vuoteen. -En kasaa itse vaikka olisi kuinka halpaa(ja vaikka se ampuu sitten yli budjetin). -Vista premium käyttikseksi, ihan vain sen takia että saan sitten sen enempi kuin 3.5gb muistia käyttöön. Budjetti toki venyy jos on pakko, mutta mielellään halvempi(doh). Toki voin myös myöhemmin päivittää, eli jos nyt on joku superhalpa mutta ei aivan paras niin kyllähän se käy ja ostan sitten 6-12 kuukauden päästä uuden. Itse sain toki kasailtua jo tuommoisen 1000 euron paketin, mutta....no saita paska kun olen, enkä viitsi ylimääräisestä maksaa.
http://img152.imageshack.us/img152/6654/pakettian6.gif Tuommoinen olisi nyt...tosin taisin unohtaa sen WLAN kortin. Unohtuko jotain muuta? Mitä kannattaisi vaihtaa parempaan?
itse kääntyisin amd phenom II prossujen puoleen, pyörivät kuitenkin samassa hintaluokassa ja ovat tehokkaampia neliytimisiä
olisihan tuo phenom II varmaan menevä peli, mutta kyllähän tuo olisi säästöä jos ostaisi tuon e8400 nyt ja sit joskus myöhemmin jonkun am3 kantasen prossun ota saman tien emoks p5q pro ei ole kuin 2€ kalliimpi. Esim am3 kanta tulee olemaan noin 2-3 vuotta AMD:n kanta jolle he tekevät prossunsa 2 kuukauden päästä ensimmäiset jo jos uusit konetta joskus myöhemmin tökkäät siihen jonkun am3 kantasen emon ja vaikka AMD Barcelonan joka pitäisi tulla ulos 1.5 vuoden päästä.