Moi! Elikkäs nyt on tullut vanhalle läppärille pian 4 vuotta ikää joten olisi aika vaihtaa tietokone tehokkaampaan pöytäkoneeseen. Vaatimukseni koneelta ovat, että internetin selaus, videon ja musiikin toisto sekä pelaaminen onnistuisi. Uusimpien pelien ei tarvitse pyöriä täysillä grafiikoilla, mutta toivottavaa olisi, että useimpien pelien pelaaminen onnistuisi suhteellisen vaivattomasti. Olen viikon ajan selaillut foorumin viestiketjuja ja ilmeistä on, että kaupan valmiita "pakettikoneita" ei kannata ostaa ja osina ostettaessa saa aina rahalleen paremman vastineen. Verkkokaupoissa näkyy olevan vielä erikseen kasauspalvelutkin joten olen päättänyt tilata SystemaStoresta tulevan tietokoneeni valmiiksi kasattuna. Eräässä viestiketjussa oli suurin piirtein minun budjettiin sopiva ostoslista ja kysynkin nyt Teiltä, että onko tämmöinen paketti toimiva ja onko mahdollisia korjauksia havaittavissa? 2x KINGSTON HYPERX BLU 4GB 1600MHZ DDR3 CL9 DIMM KAMPANJA 36,00e 1x POWERCOLOR HD6850 1GB GDDR5 + DIRT3 KAMPANJA 135,00e 1x GIGABYTE GA-970A-UD3 - AM3+ 88,90e 1x CHIEFTEC PSU 500W 14CM ATX12V2.3 80+ 48,80e 1x SEA BARRACUDA 500GB 3.5" SATA3 7.2K 16MB OSIEN OSTAJALLE/KASAUS 69,00e 1x ANTEC ONE HUNDRED GAMING CASE ATX KAMPANJA 54,00e 1x AMD PHENOM II X4 960T 3.0G AM3 95W BLACK EDITION UUTUUS 119,00e 1x SONY OPTI 24X DVDRW BLACK SATA NERO 10 AVAJAISTARJOUS 19,90e 1x KOMPONENTTIEN KASAUS ILMAN OHJELMIEN ASENNUSTA 30,00e 1x STORE KASAUSTAKUU 1 V (EI SIS. KASAUSTA) 0,01e Loppusummaksi tulee näillä osilla 600,61e. Tähän vielä Windows 7 käyttöjärjestelmä päälle niin budjettini ylittyy jo 100 eurolla, joten hintaa kohottavat ehdotukset voi jättää jakamatta. Kiitos jo etukäteen.
Eipä tuosta oikein pysty enää nipistämään hintaa paljoa alemmaksi. Kotelon voisi jostain löytää halvemmalla. Kiintolevyjen hintojen normalisoitumista ei vielä taida olla akuutissa näköpiirissä, että voisi tulla melko pitkäkin odotus jos kiintolevyn haluaa saada normihinnalla. Mutta tuo Systemastoren 500GB Barracuda 69 eurolla on tällä hetkellä järkevin vaihtoehto. Muistit kannattaisi ehdottomasti vaihtaa vaikka näihin: http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=49677 Ei ole mielekästä ottaa neljää 2GB:n kampaa. Tuo AMD:n prossucooleri on kuuleman mukaan aika sirkkeli, mutta jos se ei haittaa niin silläkin pärjää. Edit. Ilmeisesti tuo laittamasi muisti onkin 2x4gb, eikä 4x2gb kuten luulin, eli silloinhan se on loistava valinta.
Kasaus pois ja kasaat itse. Niillä rahoilla tällänen prossun päälle: http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=30583