Jeps, etsiskelin netistä hyviä kokoonpanoja, ja ajattelin kuitenkin kootuttaa paikallisessa tietokone liikkeessä koneen. Joitain osia olen jo katsonut, mutta olen itse vain harrastelija tietokoneiden parissa. Joten ajattelin täältä kysyä apua. Kone on siis tarkoitus tulla pelikäyttöön, ja sellaisella kokoonpanolla, ettei tarvitsisi heti uudelleen konetta alkaa väsäämään. Joitain osia olen jo ajatellut: Prossu: Intel Core 2 Duo E8400 Näyttis: Ati Radeon HD 4870 1GB Parempia vaihtoehtoja? Ehdota. Kuten huomata taitaa aukkoja on, joten ehdotuksia ja omia kokemuksia kaipaan. Jos hinta pysyisi siinä 1000€ olisi hyvä. Edit: Tuollaisen bongasin. Olisiko tuosta ainesta pelikoneeksi?
Kyllähän se löytämäsi ihan pelikoneen tasoa on mut varmasti hieman halvemmaksi tulee jos ostat osat+käyttiksen 64-bit ja kasautat.Kasauksesta ei kannata maksaa käyttiksen asennuksen kanssa 80e enempää. Laitan hieman osia alle: P5Q pro emolevy.130e Intel E8500.noin 170e Noctua cuuleri prossulle.noin 60e 4GB muistia vaikka A-data.noin 50e 500-650w virtalähde vaikka Zalman tai Corsais.100-150e Hd4870 näytönohjain 1GB muistilla ja halvin mikä löytyy(noin 200e) Caviar black kiintolevy.koko tarpeen mukaan mut ei 100e kalliimpaa Samsung DVD-asema.noin 30e Vista 64-bit käyttis mallia OEM.noin 120e 990e maksaisi suurinpiirtein ilman kasausta pelikone mitä ei tarvitse heti päivittää.
Kiitoksia vastauksestasi. Ehdottamasi kokonaisuus näyttää ihan hyvältä. Linkkaamani kone siis on ihan pelitasoa. Ajattelin vain, että tuo kone+asennus olisi 1045€. Karkeasti nuo osat + kotelo, hinta menisi tuon 1045 ohi. Ainakin minun laskujen mukaan
Juu ehdotuksessani ei ollut koteloa eikä kasausta ja hintoja pystyy hieman hiomaan niin menee suurinpiirtein samaan mut on laadukkaampi kuin ns valmiskone mitä ehdotit.Vaikkei sekään huono ollut. No 450w ja ehdottamallani 500w ei ole iso ero....?Luetun ymmärtämistä hieman lisää niin kyllä se siitä ;-) Joskus 650w saa samaan hintaan kuin 450w niin miksi valita pienempi.ja tarkoitan laatu powereita. Kyllähän se päivitettävyys on ihan toinen 650w kuin 450w powerissa.Mut voihan aina ostaa uuden kun päivittää konetta. Siinä muutama hyvä syy vaikken ehdottanut varsinaisesti 650w.