Onko omakohtaisia kokemuksia? Yleensä AMD:n Phenomeita sun muita on haukuttu sirkkeleiksi, mutta kukaan Intelin vakiojäähyn omistava (murossa tai täällä) ei ole sitä haukkunut. Ottaen huomioon, että kaikilla on omat mieltymyksensä, jotkut tottuvat AMD:n sirkkeleihin ja sanovat hiljaisiksi. Itsellänikin 4650 vetää ihan varmasti päälle 50dba ääniä idlessäkin, mutta tottuneena sitä ei edes huomaa.
Kokemusta ei Inteleistä ole, mutta uusimpia (SB-sarjan mukana tulevia) jäähyjä on kehuttu riittäviksi äänen ja jäähdytystehon puolesta. Vanhemmat, vaikka 775-kannan jäähyt voi olla ihan eri luokkaa. Subjektiivinen juttu tietysti tämäkin, jonkun mielestä AMD:nkin boxedit ovat hiljaisia.
Muff ja axu heti ensimmäisel haulla löytyi juttua muiden suusta, että ovat sirkkeleitä ja huonoja lämmön kurissa pitäjiä niinkuin muistinkin joskus lukeneeni. http://murobbs.plaza.fi/prosessorit-emolevyt-ja-muistit/735372-sandy-bridgien-vakio-coolerit.html Mut ei sitä tiiä kunnes ite kokeilee noita. Katotaan jos hankin jossain vaihees sandyn vakio coolerilla.
Eipä toi Muron ketju juuri asiaa selvennä. Pelkkiä "paska" ja "hyvä" -kommentteja suuntaan ja toiseen, ilman sen suurempia perusteluja. Äänekkyys riippuu vielä monesta tekijästä: Kotelosta, siitä miten ääntä arvioidaan ja missä menee henkilökohtainen ärsytyskynnys. Lisäksi jokainen jäähy ja prossu on yksilö, ne sopivat vaihtelevalla tavalla toisiinsa ja lämpenevät erilaisesti. Mutta eipä mulla muuta sanottavaa asiaan ole, kun ei kokemusta ole. Voivat ne toki äänekkäitäkin olla ja olen ymmärtänyt väärin. Kertokaa omia kokemuksia, jos prossu Intelin vakiolla jäähtyy.
Jos vakiocoolerilla vedetään jo yli 4ghz lukemia, kyllä se on jostain kotoisin. Voidaan verrata vaikka siihen, että jotkut sanoat 6950:sen olevan biosmodauksen kanssa hiljaisia tai riittävän hiljaisia, jotkut sanovat sitä suihkuturbiiniksi. Ihmisillä on omat mielipiteensä, mutta ne, jotka ovat ennenkin käytänet vakiocoolereita, niin he varmasti pärjäävät sandyb vakiolla. Jotkut ovat vuosia käyttäneet kunnon ilmajäähyjä, joten heille sandyb vakio on tietysti "paskaa". Joten aina voi ajatella asiaa oman näkökulmansa ja kantojensa kautta, mutta yleistä kantaa on vaikeaa arvioida. Tuon ketjun olen lukenut ennenkin Gameson. Senkin perusteella sanon niitä ihan riittäviksi.
No tällä mun setillä eli perus intelin jäähy, niin hiljainen se minun mielestä on ja lämmöt on korkeimmillaan 40c 4h raskaan käytön jälkeen. Eli täysin käypä jäähy minulle.
Kuulostaa hyvältä Millaisessa rasituksessa kone oli? Mikä peli? Mitkän on muuten idle-lämmöt? Ootkos kokeillut prime95/intelburntest-lämpöjä?
Vissiinki idle-lämmöt on siinä 30c hujakoilla (tällä hetkellä just 30, kun asentelin parit ohjelmat ja katoin sitten). No ehkei sitä iha "raskaaksi" käytöksi voi sanoa, mutta 4h tuli black opsia pelattua täysillä asetuksilla, kun nuo lämmöt oli nuo 40c. En ole koskaan kuullutkaan noista prime95/intelburntest.
Softia jotka pistää prossulle "maksimi"kuormat. Nostaa lämpöjä reippaasti enemmän ku pelit esim. Sen kummempaa noilla ei tee. Tietty kellottajat voi testata onko ylikellot vakaat.