Mitä mieltä olette tästä kokoonpanosta? Kannattaako vaihtaa osaa mieluummin johonkin toiseen? Toi menee pikkusen yli mun hintatavoitteen, mutta ehkä ton vielä kestää. Ja kannattaako mieluummin tilata jostain muualta kuin Jimm'siltä? Asun Tampereella. Kiitos!
En lähde purkamaan tuosta vikoja veks, vaan teen kokonaan uuden setin (periaatteessa sama mutta panostettu enemmän tärkeisiin osiin): On halvempikin. Tosin, jos Windows jäi vahingossa veks niin menee jo tämäkin vaihtoon. Tuon 50e jos voit joustaa, niin sen summan voisi käyttää vaikkapa Mugen 2 rev B - Freezer Pron tilalle Fractal R2 - Antec 300 tilalle. Perusteluina: Ei Tri-Channel (3x2GB) AM3-lle. Hyvä poweri, mutta essu on riittävä, liiankin tehokas tähän settiin. Teran kovo halvemmalla kuin 640GB. DVD-asemani tukee enemmän meedioita. Emolevy on kunnollinen, eikä tuollainen vanha rimpula. Ja muuta jännää sälää, tämä on kuitenkin kannattavampi. Oikeastaan vain parempi emo, ja oikea määrä muistia.
Passaako tää rossu tuohon pakettiin? Ku ei oikein ois tarvetta 6:lle ytimelle, 4:n on jo ihan tarpeeksi... http://www.jimmspc-store.fi/tuote/HDZ965FBGMBOX?t=false
Nojaa, vanhemmat pelit tukeeko ne 6:tta ydintä??? No entä tää paketti, saisko tosta tingittyä hieman tehokkuutta alaspäin, että päästäs siihen 1000 seutuun, näppäimistön, hiiren ja näytön haluisin pitää tuona.. Tuohonhan pakettiin saa vaihettua tietenkin ton 6-ytimisen jos haluaapi..
Paketissa on isompi näyttö, ei kannata 21.5" pienempää näyttöä ostaa laajakuvana, on muuten tosi pieni. Tuossa on nyt tingitty hieman noista osista ja tehoista. 500Gb kovo DX10 näytönohjain, mutta kumminkin tehokas. Ainoa kannattava 4-ydin prosessori joka on kuitenkin kerroin lukoton. Jos vielä irtoais 29 euroa kannattais vaihtaa 6-ytimiseen. 1333MHz muistit Emolevyssä hieman tingitty. Integroitu näytönohjain ja toinen PCI-E x16 eli ei ole CrossFireX tukea(tuolla ei nyt edes tee mitään jos koneessasi on Geforcen näytönohjain).
Mutta ei ole järkevää koska GTX260 vie niitä tuhat nolla. nVidian sivuilla on lista parhaista pelinäyttiksistä, ja yhtään ATIn omaa ei ole edes mukana! Tosin ATIn sivullakaan ei oo puhetta nVidiasta joten.. Mutta toi on parempi kuin HD5770. Tehojensa ja PhysX:n puolesta.
Ok, mutta toi näyttö on aivan liian iso mulle, oon nääs nähny 23" hd-näytön, eikä se sovi mulle alkuunkaan, ku oon tottunu tämmöseen 19" neliskanttiseen samsung Sync Master 193plus -näyttöön, Eikä mulla oo hirveesti ylimäärästä pöytätilaa, pitäs ne läksytki jossakin sopia tekemään Että mieluiten 19" led näyttö, tai sitten maksimissaan 21".... Mut yks sano mulle ettei noi muistit käy tohon emolevyyn joka on tossa mun paketissa? Ja riittääkö ton näytönohjaimen alle gigan muisti pyörittämään pelejä kunnolla? Entä tämä näytönohjai?
eiköhän toi näyttis ole tuohon pakettiin ihan parhaimmasta päästä. budjetti on sen verran pieni että vaikea mitään high end pelinäyttistä tuohon ottaa.
Minulle toi budjetti on jo niin tiukasti katossa ettei yhtään enempää, tosin mulla pelin tarve on muutama uus simulaattori, ja nämä autopelit, NFS, Burnout, Flatout jne, ne ei taida olla kovin tehoja vieviä pelejä, että jos niitä pystyis pelaamaan melko korkeilla graffoilla niin hyvä ois.. Onko toi am3 -kanta semmonen että siihen löytyy ruutia jatkossakin?
Alle giganen pyörittää ihan hyvin, ellet sitten pelaa todella isoilla resoilla. Ja kyllä noi muistit käy tohon emoon. Itellä on toi sama emo (tosin EVO malli) ja A-Datan muistit, eikä ole ongelmia ollut.
Okei, eli jos oikein ymmärsin niin tämä paketti olisi ns. "paras" vaihtoehto minulle? Otin nuo mainitsemasi extrat. 59e menee yli, mutta ehkä se kannattaa sen verta panostaa yli. E: Itseasiassa muuten.. Jos oikein ymmärsin (mitä en ehkä tehnyt), niin tukeeko tuo emo noita muistipalikoita?
Ei tue. Se tosin ei vaikuta mihinkään. Esim. vanhat pelit jotka eivät tue Windows seiskaa toimivat luultavasti yhteensopivuustilassa silti. Sama näillä muisteilla; käynnistyvät ekaa kertaa ''yhteensopivuustilassa'' 1333MHz, BIOSista voit ne sitten nostella vaikka 1800MHz. Tuossa on parhaat peliosat mitä alle tonnilla saa. Kotelo on äänieristetty, cooleri on tehokkain alle 50 euron hintaluokassa ja prossuna on 6-ydin, joka pyörittelee luultavasti vielä parinkin vuoden päästä pelejä. Näyttis taas on paras alle 300e omasta mielestä. E: Uskos jo Voit vaikka laskea: 4 kertaa 3,4 on pienempi kuin 6 kertaa 2,8. Vaikka teho ei aivan noin käsi kädessä kuljekaan, 6-ytimessä on: Turbo Core-ominaisuus (Inteliltä kopsattu, nostaa ytimien kelloja pelatessa) 2 työntekijää enemmän (vähän laiskempia duunareita, mutta niitä on enemmän) Parempi valmistustekniikka Loistohinta (maailman halvin 6-ydinprossu (!).
Pyörittää varmasti mitä tahansa peliä maailmassa ihan nätisti. Tulevaisuudenkin pelejä melko varmasti ainakin jotenkin
nyt on kyllä ihan pakko yliviivata tää kohta, onpas aivan helvetin typerästi sanottu. Totta kai valmistajan sivuilla mollataan vastustajan tuotetta ja hehkutetaan omaa.... Mutta totta ettei taida tuohon hintaan tällä haavaa parempaa näyttistä saada.