Budjetti: 900-1050€ (ei niin tarkkaa) Tarvitsetko kasauksen?: Kyllä Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä (win7) Käyttötarkoitus: Pelailu lähinnä Aiotko kellottaa?: En Mitä on jo valmiina?: Äänikortin vois laittaa vanhasta koneesta (Creative SB X-fi) Ostettavat oheislaitteet: ei tarvi Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): dvd rw Koneen koko(ATX/mATX/mITX): normi, hiljaisuus plussaa Muuta huomioitavaa: -Hyvä prossu, ja powerissa ainaki yli 550w -koneen tulisi olla hiljainen -Ssd kovalevy käyttöjärjestelmää ja muutamaa peliä varten -1Tb varastokovo (tai 500gb riittää, ulkonen 500gb löytyy entuudestaan) -Tilaan mielellään jimmsiltä, vanhankin koneeen sieltä joskus ostin..
AMD Intel Erot näyttiksessä ja prosessorissa lähinnä. Ite ottasin AMD:n koska pelikäytös näyttis parempi valita tehokkaampi. SystemaStorehan sais kasaukse halvemmlla mutta Jimms kasasin tälläst. Eipä siellä Systemas sais ku ~50e johonki lisää. Edit. tosiaa kopas ei oo tuulettimia niin 1 eteen ja 1 taakse.
Itse saan GTX660 + 3750K mahtumaan samaan pakettiin, tosin SystemaStoren kautta Sitten tuosta powerista, tuo 550W on enemmän mitä tarvitaan. Itse en näe yhtään järkeä suuremmille powereille, ellet ole 100% varma että haluat kaksi näytönohjainta koneesees. Itse aikoinaan olin, enkä ole vieläkään kahta näyttistä. Aina hommannut yhden paremman. Tossa hieman osviittaa mitä tietokoneet kuluttaa eri näytönohjaimilla: Eli pakostikkin jää vähintään 200W ylitse, tietokone GTX660 näyttiksellä kuluttaa about sen plus miinus 300W, eli todella monelle riittäis jopa 450W laatupoweri.
http ://i48.tinypic.com/jrvbya.jpg (Uutena käyttäjänä et voi lisätä linkkejä foorumeillemme, siksi http : ) njuu, tossa nyt vähä kahen vaiheilla ton näyttiksen kanssa GTX660 vai HD7870 ja kai tuolla 3570k prossulla pärjää pitkälle vielä, koska varmaan päivitän enemmän muita osia myöhemmin kuin tuota prossua..
Kysymys RatConille: Miksi muutat jatkuvasti kokoonpano suositustasi? Ennen ei ollut järkeä ottaa WD Blue systemasta kun tarjouksessa F3 Ennen 660:lla oli 7870:llaa huonompi vaihtoehto. Myös antecin one hundredia ei näkynyt suosituksissasi aikaisemmin? Muistaakseni joskus oli myös mielestäsi ihan sama ottaa halvinta DDR3 muistia yhdellä kammalla, nyt suosittelet kahta kampaa joka ei ole halvinta? Myös ennen ehdoton olit Samsung SSD suhteen, nyt paketissa on Crucial Valitsetko fiiliksen mukaan, vai minkä perusteella vaihdat komponentteja paketeissasi?
F3 kovoja ei ole ainakaa varastossa jos konee nopeemmi haluaa, kun täällä tultu valittaa siitäki että koneen saamises kestää viikkoja kun ei älytä vaihtaa osia semmosii joita olisi varastossa. Tässä näi se ketju: http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-215/systemastoresta_tilaaminen-950489/ Ja toi Crucial on parempi kuin Samsungin 840 sarjalaiset, ellet ole huomannut ne veti 830 sarjan pois markkinoilta ja jätti 840 basic sarjan jossa paskempi muistitekniikka TLC kun 830 sarjassa sekä useimmissa muissa SSD-levyissä (Intel, Crucial, Kingston) on MLC tekniikka samalla hinnalla kun samsungilla on tuo TLC. Nyt samsung laskuttaa karkeesti 50 euroa siitä että saat MLC-tekniikan (840-Pro Series). Sillonkuin Samsungia suositeltiin oli kyseessä 830-sarjan levy. Oikeastaan Inteliltä lähtis SLC tekniikalla eli parhaimmalla täl hetkel oleval tekniikal varustettu 128Gb 117e mutta ei näköjää myyä Systemas. Nämä kaksi omast mielest perusteltuja valintoja mutten muihi ota kantaa, kyllä kai ihminen saa asioita ja mielipiteitä muuttaa.
Nojuu, tilasin "SystemaStoresta" Valmiiksi kasatun ja vielä windows valmiiksi asennettuna Erittäin hidas toimitus kesti 29päivää toimitus, vaikka katsoin ennen tilausta että maksimi toimitus aika oli jokaisella tuotteella maksimissaan 4-7päivää... lisäksi toinen kovalevy (1TB) ei toiminut, piti kutsua kaveri asentamaan se kunnolla kun en niin itse ymmärrä.. (en nyt sen takia viittinyt takaisin lähettää) En voi todellakaan suositella SystemaStorea kenellekkään.