Terve! Tosiaan tuolta Jimm'ssiltä olisi tarkoitus jonkun näköinen pelikone laittaa kasaan. Jolla kestäisi pelata seuraavat 2-4 vuotta tulevia ja nykyisiä pelejä ilman suurempia kokoonpanomuutoksia. Itse olen hyvin vähän kokenut koneen kasaamisessa, joten olen suosinut pakettikoneita tähän asti, mutta kun 1400e paketti tuossa paskoi alta pari kuukautta sitten... päätin että pakettikoneita en tule hommaamaan enää tässä elämässä. Budjetti olisi maksimissaan semmoiset pari tuhatta euroa. Näyttö, hiiri, näppis ja muut pelitarvikkeet löytyvät ja vielä uusimmasta päästä, joten niitä ei onneksi tarvitse päivittää pitkään aikaan. Kiitoksia avustuksesta jo etukäteen.
Systemastoresta: Lykkäsin winukan messiin, nappaa pois jos et tarvii. Itse en lähtis tosta enempää panostamaan, sillä kun tulevaisuudessa tulee parempaa niin voi hyvinkin peitota pienemmällä hinnalla nykyoäivän kalleimmat. Jos jossain pitää parantaa, niin sitten nappaa SSD levyn tilalle tämä: http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_15_186&products_id=50612 Ei muuta eroa kuin että tuplasti isompi. *edit* Lykkäsin ton kasaan myös hiljaisuutta ajatellen, moni sitäkin arvostaa. Väittäisin että hakkaa useamman pakettikoneen samalla hinnalla 10-0
Mites kotelon laita, eli haluatko minkä kokoisen kopan ja onko prioriteettina hiljaisuus vai hyvä ilmankierto ? Entäs SSD, haluatko SSD:lle vain käyttöjärjestelmän ja pieniä ohjelmia, käyttöjärjestelmän ja muutaman suuremmankin ohjelman tai peli, vai käyttöjärjestelmän ja useita suuria pelejä ja ohjelmia ?
Kopan koolla ei oikeastaan ole väliä kunhan se ei ole liian Pieni. SSD:tä en ole ikinä omistanut, joten en ole varma mitä siellä haluaisin pitää ja mitä siellä olisi järkevintä pitää, mutta uskoisin että muutamia pelejä ja käyttöjärjestelmä. Ilmankierto ja hiljaisuus kumpikin ovat plussaa tietysti.
Kuinkas muuten... itseltäni löytyy blu-ray asema hyllystä kun vanha kone meni rikki ja laitoin talteen. Ei pitäisi olla ongelmia sen asentamisessa tuohon kokoonpanoon? Ja löytyy myös neljä kpl 2gb muistikampoja, kuinka onkohan yhteensopivia tuon koneen kanssa?
Blu-ray asentuu helposti. 2 gigaset kammat on nykysin aika turhia, 4 gigaset maksaa parikymppiä. Muutenki, 2 kampaa toimii paremmin ku 4.
Tuo Asrockin emolevy vähän epäilyttää. Mitä netistä olen lueskellut ja kavereitten kokemuksia kysellyt, niin ei ole suosituimpia merkkejä. Kuinka tuon tilalla toimisi esim. http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_14_517&products_id=52117
AsRock tekee nykyään laatutavaraa siinä missä muutkin,tokihan ne 2005v asrockin emolevyt hajosivat siinä silmän räpäyksessä,mutta nykyään ne ovat laadukkaita,jopa minä voin suositella niitä,itsellä sigun koneessa asrock,ja sain kaiken oikeastaan mitä tarvitsin,suht halpaan hintaan
Tuo koneen ostaminen nyt kuitenkin siirtyy kuukaudella :S. Onko mitään tietoa onko siihen mennessä tullut osia, jotka kannattaisi kortava tuosta kokoonpanosta minkä Ratcon on postannut.
Nakataanpa tähän vanhan keskustelun perään, niin ei tarvitse avata uutta keskustelua. Eli pitäis konetta hieman päivitellä. Näyttis ja prossu nyt ainakin lähtee vaihtoon ja rammia tulee lisää. Emona toimii P5QPRO, joka vissiin on edelleen ihan kohtuullinen? Kannattaako sitä siis vaihtaa, vai meneekö tuolla vanhalla? Prossusta pitäisi löytyä tehoja pelikäyttöön - mieluummin pidemmäksi aikaa. Nykyinen Q6600 on ollu viisi vuotta käytössä, mutta nyt olisi aika päivittää vähän parempaan. AMD:ltä näyttäisi irtoavan noita tehokkaitakin prossuja melko edullisesti, mutta tekeekö niillä mitään? Mieluusti se prossukin saisi olla kohtuullisen hintainen, ei ainakaan yli 300 euroa. Näyttis saisi kans olla sen verran tehokas,että sillä pystyy kunnolla pelaamaan - muita vaatimuksia ei ole.
Tee vain oma ketjusi tänne: http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/121 Laita sinne tuo yllä oleva viestisi jonka lisäksi laitat koneen tarkat tiedot.