Heips, Tässä olen nyt parisen päivää muhinut tätä pakettia ja tutkiskellut että mitä kannattaa yhdistää ja mihin. tällaisen paketin olen saanut aikaan: Emo: Abit IP35 ATX DDR2 SATA2 GLAN.. Prossu: Core 2 Quad Q6600 2,4GHZ (G0 stepping) Näyttis: EVGA GeForce 8800 GTS 512MB G92 Kotelo: Sonata III Silent ATX (500W virtalähteellä) Kovaälevy: 500GB Spinpoint T166, 3,5'', SATAII/300, 16MB, 7200rpm Muisti: G.Skill 4GB Dual Kit DDR2-800 DVD-asema: DVD+-RW Dual Layer, SH-S203B/BEBN, 20x8x48x Ajattelin että kysäisin pari juttua ennen tilaan.. Ensinnäkin, en itse osaa koota tietokonetta tarpeeksi hyvin että uskaltaisin alkaa edes yrittämään. 50€ näytti maksavan tuolla Jimmsissä kokoaminen. Ei minusta ollenkaan kohtuuton. Ja Jimms on varmaan ihan ok? jos jollakulla on kokemuksia kyseisestä kaupasta, niin kuulisin hyvin mielelläni.. Niin, ja sitten vielä että ajattelin mahdollisesti myös vähän kellottaa konetta, en paljoa mutta sopivasti. Kokoonpano sille sopiva vai pitäisikö hankkia lisäksi vielä lisätuuletin?
Hyvä paketti ite tilasin jimssistä samallaisen tulee ihan just. Jimssissä tällä hetkellä pientä jonoa kokoamisessa eli joudut odottamaan 2-3 viikkoa, mutta jos otat yhteyttä heihin esim. maililla niin erittäin hyvin vastaavat takaisin. Puhelin joka niillä on ei vissiin yleensä vastaa kun sinne soittaa. Mutta siis ne tietää mitä tekevät, suosittelen.
10 pisteen paketti ja papukaijamerkki. Jimm's Pc Store on erittäin luotettava kauppa ja kaveritkin on sieltä muutamia kertoja tilannut. Kyllä se lisätuuletin olisi ihan kannattava vaihtoehto, että pääsisi viileää ilmaa toisesta tuulettimesta sisään ja lämmin ilma toisesta ulos, mutta kyllä sitä ilman lisätuulettimiakin kellottelee ihan mukavasti. Tuon Q6600 prosessorinkin saa kellotettua vakiojäähyllä jopa päälle 3ghz.
Ainiin ja mahdollisesti jos paljonkin kellottelet niin prossu cooleria ja ehkä toista 120mm tuuletinta Sonata kaipailee. Paremmin tietävät kertokaa asiasta lisää.
Kieltämättä se lisätuuletin siihen eteen kuulostaa hyvältä.. tietäisi vain että minkälainen sen pitäisi olla? sen pitäisi olla sellainen ettei se liikaa toisi lisää hintaa ja melutason pitäisi olla samaa luokkaa kuin mitä tuossa koneessa muutenkin
Juu, kieltämättä näyttää aika moitteettomalta Onko se sitten järkevää ostaa vain yksi tuollainen tehokas, jos se vakiona tuleva tuuletin on mitä on. vai pitääkö ihan fysiikan lakeja kunnioittaen ostaa samantien toinen samanmoinen sen vakio tuulettimen tilalle?
No niin, nyt on puolikuuta mietitty tätä lisää ja tällaisia muutoksia olen saanut aikaan Emo: Abit IP35-E ATX DDR2 SATA2 GLAN.. Prossu: Core 2 Duo E8400 Näyttis: Leadtek GeForce 8800 GT ZL Kotelo: Sonata III Silent ATX (500W virtalähteellä) Kovaälevy: 500GB Spinpoint T166, 3,5'', SATAII/300, 16MB, 7200rpm Muisti: 2x A-Data Vitesta 2GB DDR2 800MHz DVD-asema: SAMSUNG 20X DVD+/-RW PATA MUSTA Lisätuuletin: Noctua NF-S12-1200 Wlan sovitin: BUFFALO WLI2-PCI-G54S Näppäimistö: LOGITECH ULTRA FLAT KEYBOARD Käyttis: Windows vista 64-bit Budjetti näyttäisi olevan Lapstoressa luokkaa 1030 € koottuna. Luulen että tuo kotelo on ihan riittävän kokoinen pitämään kaiken sisällään ja powerikin riittää. Pisti vain mietityttämään tuo Leadtekin näyttis. toinen kysymys olisi että onko tuolla WD Caviar 500gb ja tuolla samsungin 500gb t166:lla suurtakin käytännön eroa, koska tuo samsungin vehje näyttää maksavan tuolla Lapstoressa reilun pari kymppiä enemmän. kiitosta jo etukäteen Edit: Lisäsin käyttiksen
Tuossa Leadtekin näyttiksessä on parempi jäähy, muuten on samanlainen kuin kaikki muutkin. Samsung t166 ja WD AAKS merkkiset kiintolevyt ovat molemmat yhtä hyviä.