Hellou, Pitäis ostaa uusi pelikone. Hintaa sais olla 700-800e ja kun itse en tosiaan ymmärrä osista juurikaan mitään niin ajattelin tulla kysymään viisaammilta. Näyttö, hiiri, näppäimistö ja muut tarviikket löytyvät jo valmiiksi. Kiitos avusta jo valmiiksi. Edit: Käyttistä ei löydy valmiiksi, eli se pitää laskea mukaan.
SystemaStoresta tällaisen kasasin sulle: ASUS M5A97 AM3+ emolevy Phenom II x4 965 Black Edition prossu 2kpl Kingston 4GB DDR3 1333Mhz muistikampoja SONY 24X DVDRW asema Antec High Current Gamer 520W poweri SEAGATE Spinpoint F3 1TB kovo COOLER MASTER SILENCIO 450 koppa XFX 1GB D5 X HD7850 Core Edition R näyttis MS 1x Win 7 HomePrem SP1 611 64bit (FI) käyttis Yht. 792,90e Tehokas pelikone, ei tosin mikään kovin hiljainen. Hiljaisia osia nyt ei vain tuon budjetin koneeseen voi ottaa ilman että peliteho kärsisi toden teolla.
Parempaan en pysty, eli tosta lähtee: Myöhemmin kun saat rahaa, niin heti ekana parempi prossucooleri vakiosirkkelin tilalle sekä toinen samanlainen muistikampa. Tekee yhteensä about 50e ja sitten sulla on pelikone näpeissä. *edit* Joku ryökäle ehti ensin Erona näillä lähinnä se, että hällä on 2 muistikampaa ja mulla vain 1 (mutta mulla on kasaus, hällä ei). Elikkä sen mukaan nappaisin jomman kumman, miten haluaa panostaa.
Kiitos teille molemmille! Saan siis ensi viikolla palkan ja en ole vielä päättänyt budjettia kokonaan, tuo 700-800e on alustava. Kasauksesta sen verran että pyysin kaveria kokoomaan ja hinnaksi tulisi 5e.
Huom. Silencio 450 on pieni kotelo, hiljainen mutta pieni. itselläni juuri tuo sama prossu ja silencio 450, prossun kuuleri ei saa olla 56,5mm korkeampi tai ei mahdu. Vaihda kotelo ja lisää prosessorin cooleri koska phenomin vakio 60mm rupeli vain huutaa.