Elikkä olen ostamassa uusia osia koneeseen, melkein uusiksi koko kone menee mutta kovalevyt jäävät ja dvd asemat. Tässä tulee sitten lista uusista osista: Intel Q6600 XFX GTX 260+ Black Edition Asus P5N-D OCZ DDR2 2x2GB 800 Mhz Corsais 650w AeroCool Hi-Tech 7 pro Mitäs mietitte? Voisitteko sanoa kohtuuhintaista emolevyä johon mahtuisi GTX 260 koska monissa näyttää olen vähän tilaa niille. Mahtuisiko P5Q-L prohon GTX 260? Paljon häslinkiä, pintä apdeittiä Elikkäs te ihanat ihmiset olette neuvoneet minua hyvin koska tuli hieman säästettyä ja tässä tilaus: Q6600 (aion ylikellottaa, mutta en heti) XFX GTX 260+ 216 Black Edition P5QL Pro OCZ DDR2 2x2gb 800Mhz Corsair TX650w Cooler Master Centurion 590
Intel core2duo e8400 club3d radeon hd4870 asus p5q halvin mahdollinen 2x2gb setti ddr2 800MHz muistii (ei PQI merkkistä) corsair vx450 antec p182b parempi ja halvempi setti
Jep, koteloksi Antec P182B tai Antec Three Hundred. Virtalähteeksi joko Corsair VX450 tai HX520. Kannattaa ottaa E8400 tai E8500 ja kunnon cooleri, esim. Xigmatek HDT-S1283. Näytönohjaimeksi Nvidian 260 GTX Core 216, muista tarkistaa että kuvauksessa lukee esim. 216 Stream-prosessoria tai vastaavaa, muuten tulee väärä malli.
Joo tuossa XFX GTX 260+ on ne 216 stream-prosessoria ja sitä on kelloteltu jo yhtiön puolesta ja kun jotain benchejä katsoi niin harvoin HD4870 voitti GTX260. En kyllä tiedä vaihdanko osia, koska nyt olisi budjetti kasassa ja olen aika kauan katellut noita osia.
No älä nyt herranisä ota tuota AeroCoolin koteloa, tuo puolimetrinen potkuri ei auta yhtään mitään, ja pitää korkeintaan ärsyttävää melua, ja mahdollisesti jopa huonontaa jo entuudestaan surkeata ilmankiertoa. Ja virtälähteeksi kannattaa ehdottomasti ottaa joko Corsair HX520, tai Enermaxin 525W Modu82+... Miksi haluat juuri tuon emolevyn? Ehkä koska siinä on SLI-tuki? Tuossa on tingitty kaikesta muusta ja isketty tuo SLI-tuki tuohon, jolla et tule tekemään yhtään mitään, koska et myöhemmin varmaan halua ostaa "vanhaa" 260 GTX:ää joka tulee vain tuottamaan lisää lämpöä, melua ja kuluttamaan pirusti enemmän virtaa. Myöhemmin kun päivität kokoonpanoa luulen että markkinoilta löytyy jo 260 GTX:än hintainen näytönohjain joka teholtaan vastaa kahta 260 GTX:ää ja vie vähemmän virtaa, ja tuottaa vähemmän lämpöä ja melua. Eli kannattaa vain ottaa tuo Asuksen P5Q. Ja tuo prosessori on vanhaa 65nm valmistustekniikkaa, joten jos ehdottomasti haluat Quad-core prosessorin niin niin kannattaa joko odottaa AMD Phenom II prosessoreita ja niiden kunnollisia arvosteluja, tai säästää vähän Q9550:aan, tai ostaa Q8300. Muuten, ota tuosta 260 GTX Core 216:ta 55nm versio, niitä on ainakin tullut EVGA:lta, ja heiltäkin löytyy tehdaskellotettuja malleja, jos semmoista hait.
Luulen kyllä että otan Q6600, koska se olisi juuri sopiva budjettiin ja ylikellottuu kuulemma mukavasti.
Postaapa vielä mitä nyt olet tilaamassa, on ollut niin paljon häslinkiä tässä. Huvittaa vain nähdä millainen kone tulee