Eli olen nyt ostamassa uutta tietokonetta lähinnä pelailuun ja muuhun vastaavaan. Näyttö ja näppäimistö ja hiiri löytyy valmiiksi. silmiin osui tälläinen gigantin kuvastosta ja ajattelin kysyä mielipidettänne.
Puhun todennäköisesti kaikkien puolesta kun sanon että pakettikoneet ei kannata. Tuossa on esimerkiksi surkea prosessori, ja muistin määrä on aikalailla overkill. Emosta on paha sanoa mitään kun siitä ei ole mitään mainintaa, ja kotelokin on todennäköisesti sauna. Samaan hintaan saa huomattavasti paremman kun itse valitsee osat. Jos itse ei hallitse koneen kasausta eikä kaveripiiristäkään löydy ketään, saa monista kaupoista kasauspalvelun maksua vastaan. Joku varmaankin voisi kasata sinulle sopivan pelikoneen, ilmeisesti hintaa saisi olla sen 600e?
En millään jaksaisi (taas) aloittaa koneen kasaamis rumbaa. joku pakettikone siis kiinnostaisi. mikäs tossa prosessorissa on niin huonoa? en aio mitään kellotella tai muuta vastaavaa. Ja onko emolla nyt niin väliä?
Prosessorissa on se huonoa että yksinkertaisesti se on tehoton, syö virtaa ja käy kuumana. Jos pitäisi valita Phenomin ja kuolemassa olevan Core 2 Duon välillä niin ottaisin kyllä jälkimmäisen, puhumattakaan uudemmista Phenom II:sta. Kyllä tuossa koneen hinnassa on aika paljon ilmaa. Yleensä pakettikoneissa tingitään ensimmäisenä kotelosta ja powerista. Tuossa on varmaan joku kiinalainen halpispoweri mihin itse en kyllä luottaisi. Yleensä pakettikoneita myydään juuri prossun ytimien lukumäärällä ja muistin määrällä, ja tässä tapauksessa muistia on tuplasti enemmän kuin peruskäyttäjä tulee koskaan tarvitsemaan.
Uusimpia pelejä tuolla nyt ei ainakaan pelata. Prosessori on vanhaa mallia, eikä tuo kellotajuus ole enää mitään nykypäivänä quadille. Näyttis on melko uusi, mutta ei riitä tämän päivän peleille. Mikä ihmeen "kasaamis rumba"? Joku foorumilta auttaa valitsemaan osat, ja sinä laitat ne ostoskoriin ja otat mukaan kasauksen. Mitä siinä on jaksamista? Jos haluat hyvän pelikoneen, joka pyörittää pelejä hyvin vielä vuosia, niin ilmoittele. Muussa tapauksessa voit ostaa tuon ehdottamasi koneen.
no jos joku osais minulle koota paketin, joka olisi max 600e ja siihen tulisi sisältyä sekä käyttöjärjestelmä, että kokoaminen. minulta löytyy jo dvd asemat ja kovalevyt eli niitä en tarvitse. muut ovat vanhentunutta tavaraa. edit. myös näyttö ja näppis ja hiiri löytyy jo TEIN UUDEN KESKUSTELUN JA TÄSSÄ ON LINKKI SIIHEN. TONNE SIIS EHDOTTELEMAAN KOKOONPANOJA
Jimm's PC-Storesta: Vistan voi myöhemmin päivittää Windows seiskaan. Kysy sähköpostilla ollaksesi 100-varma.
muuten loistava, mutta ehkä vielä kopan vaihtaisin sonata kolmoseen. mitä oisit mieltä? voit vastata myös tuohon toiseen keskusteluun (linkki yläpuolella) saisi myös olla ehkä hieman halvempi.