Jatketaas "uusi kone" spammia elikkäs olisin ostamassa tossa ensikuun alussa "hyvää" pelikonetta. Pelaamiseen suunniteltua tottakai CoD4 oli tossa suunnitelmissa ja ehkä crysistä ihan muutenvaan testauttaa ^^ Tälläsen pienen ulppailun jälkeen väkräsin: Antec Sonata III 500w Asus P5K Intel P35 emolevy Seagate Barracuda 7200.11 500 GB SATA 3.0 Gbit/s kiintolevy Samsung SH-S203D/BEBN SATA 20X DVD+/-RW Black Transcend 4GB KIT (2 x 2048Gb) DDR2 667Mhz Dual Channel Intel Core 2 Duo E8400 -prosessori, boxed Club 3D Radeon HD4870 512MB Siihen lisäksi G5 hiiri tahi Logitech MX518 ja Logitech UltraX Premium näppäimistö. Käyttiksenä Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit. Virustentorjuntaan f-secure.. luultavasti.. (sori, ei ole rautaan liittyvää) Olen tossa vähän ton E8400 ja q6600 prossun välis hyppiny.. Toistaseks tuo ensimmäinen on listassa. Onko emossa mitään.. pitäisikö p45 emukka värvätä? Heittäkää ehdotuksia jos niitä on. Tässä haluan siis teidän mielipiteitänne.. Suunnitelmissa ei ole kellotusta vaan ihan perus pelaamista ja selaamista. Siihen lisäksi joskus vähän askareita ja paskareita.
Ota nyt samantien P45 emolevy ku kuitenkin joudutaan kohta elää niiden kanssa. Eivätkä ne nyt niin kovin pahoja ole hinta/laatu suhteeltaansakkaan. Sinuna pitäisin tuon E8400 kokoonpanossa. Mieluummin hyvä tuplaytiminen kuin paska neliytiminen. Tälläistä. Kyllä sä tuolla hyvin tuut pelejä pyörittämään. niin juu ja vaihda nyt ihmeessä nuo muistit 800Mhz;ks ihan vaan, ettei hävetä tarvitsisi.
Minkä laista muistia muuten ehdottaisit? Mikä olisi hyvä? Ja ton p45 lankun kans.. onko mitään ehdotuksia? kovon suhteen.. pitäisikö ottaa t166 malli samsungilta?
Hiireksi MX518, muisteksi jotain mahdollisimman halpaa 800MHz muistia, esimerkiksi Jimm´s PC Storessa A-Datan 69,00 € maksavaa... Muistit Ja kovoksi Western Digital 640 Gb WD6400AAKS (Ei tuu paljon hintaan lisää ja tilaa kuitenkin reilusti enemmän) Emosta en ossaa sannoo...
Emolevyksi tosiaan p45-piirisarjallinen eli esim. Asus P5Q. Se antaa mahdollisuuden laittaa toinen näytönohjain crossfireen ilman tehonmenetystä. Noissa P5k emolevyissä saattaa olla myös ääniongelmia. WD 640GT taitaa tällä hetkellä olla hinta/laatusuhteeltaan paras kiintolevy (omaan 320GT:seen tyytyväinen). Muisteiksi nuo ehdotetut Vitastat.
Itse tilasin juuri kyseisen kovon muutaman tunnin nettitutkinnan jälkeen. Tuossa kovossa on luotettavuus, tehonkulutus, hiljaisuus yms. kohdallaan eikä hintakaan ole paha. Kaiken lisäksi on markkinoiden nopeimpia kovalevyjä
Lista näyttää kutakuinkin tältä: Antec Sonata III Asus P5Q Pro Intel Core 2 Duo E8400 Western Digital Caviar SE16 640GB SATA II 8.9ms 7200rpm Club 3D Radeon HD4870 512MB Logitech UltraX Premium OEM Logitech MX518 Olen verkkokauppa.com:ista tätä tilaamassa joten a-datan muisteja ei sieltä löydy eli muistin osuudelta vielä vähän auki.. Itse tutkiskelin tätä mallia: Kingstonin Valueram 4GB (2x2048MB) 800MHZ DDR2 NON-ECC CL5. Vielä tuon emukan suhteen.. kannattaako se "normaali P5Q vai pro? onko niissä paljoakin eroja..? Taitaa olla sen sli:n suhteen? Milloin tuo HD4870 muuten rantautuu suomeen..? Eikös se tule 18päivä?
Itse tuota juuri tutkiskelin niin suurin ero on että pro mallissa on kahden näyttiksen tuki. Lisäksi pro mallissa piirisarjan ja virransyötön jäähdytyksessä on käytetty heatpipe tekniikkaa eli se on tehokkaampi. Koska erot noin pieniä niin itse valitsisin tuon P5Q mallin ellei hankintalistalla ole toista näyttistä... Hyvää perusmuistia eli osta vaan...
Verkkokaupassa tuon pron ja perus P5Q:n ero on kutakuinkin 13e luultavasti ostaa samantien se pro? Asus P5Q Pro 119.90 € Asus P5Q Intel 106.90 €
Tässä sitten nykyinen rig: Antec Sonata III 500w Kingston Valueram 4GB (2x2048MB) 800MHZ DDR2 NON-ECC CL5 Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit OEM SP1 Logitech MX518 Asus P5Q Pro Logitech UltraX Premium OEM Samsung SH-S203P/RSMN 20X DVD+/-RW Intel Core 2 Duo E8400 Western Digital Caviar SE16 640GB SATA II 8.9ms 7200rpm Sapphire/Club 3D/Asus/Msi Radeon HD4870 512MB
Enpä noita hintoja tullut sitten tutkineeksi... Kun hintaero on noin pieni niin pro on hyvä vaihtoehto
Tässä siis kaikki osat yhteensopivia? Näyttis mahtuu sonataan? Kunnossa laatu suhteeltaan? Kaikki siis hyvin? Sorry jos spammin mut kannattaa tarkastaa ennen ku menee munaamaan
Sontakolmonen on sisältä sen verran tilava kotelo, ettei ainakaan noiden 9,5-tuumaisten korttien kanssa ole mitään ongelmaa (ja jos joku haluaa tietää, HD4850 on hieman lyhyempi eli 9,25"). Sitten kun kortin pituus on yli 10" tai jopa 12", pitää olla vähän erikoisempi koppa.
Hienoa, kaikki siis kunnossa.? Kiitän ja kumarran kaikkia apua antaneita ja pistän oitis kamat tilaukseen. <3