haen uutta peli konetta. http://tietokonekauppa.kauppakulma.com/tuotetiedot.php?koodi=14103 nii onko hyvä kone koska mun mielest ominaisuuksiltaan melko halpa. ja kattokaa näytön ohjainta että onko ihan surkea sitähän voi tietysti muuttaa koska ne kasaa sen.Ati 4870 :Näytönohjaimen oma muisti 512 MB
Empä kyllä tota ihan heti pelikoneeks ostais. Näyttis on hyvä valinta, mutta prossu ei todellakaan. 8gb muistia ei tee oikeestaan mitään ja kovoks olis parempi olla 640gb malli. Sanos tarkka budjetti ny laitetaa kokoon kunnon kone ni ei tarvii tollaseen rahoja tuhlata
moro! Tässä olis jonkinlainen kokoonpano Jimm's PC-Storesta sulle: Antec Sonata III Silent ATX-kotelo (500W) 104€ Asus P5Q Pro, ATX, s775, IP45, DDR2, GBLAN,,8-CH Audio 121€ A-Data 4GT Dual-kit DDR2 800MHz (PC-6400), Vitesta, 240-pin DIMM 56€ WD 640GB Caviar Black, SATAII, 7200RPM, 32MB 75€ Intel CORE 2 QUAD Q9550 2.83GHz 306€ Club 3D Ati Radeon HD 4870 512MB OC, PCI-E, GDDR5, Dual DVI 249€ Samsung DVD+-RW Dual Layer, SH-S223F/BEBN, 22x8x48x, SATA, musta, bulk 26€ Yht: 937€ ...tosta kyl puuttuu käyttis, jos omasta takaa löytys jo XP tai Vista. Jos haluut näyttävämmän/hiljasemman kotelon ni voi vaihtaa sonatan vaikka Antec P182B(~119€) taikka NZXT Tempest Steel(104€) ja sitte mukaan esim. Chieftec 600W Super Series(~89€). Sillä 200€ mikä jää yli niin voit vaikka ostaa käyttiksen, ostaa paremman kotelon+virtalähteen tai käyttää sen johonki muuhun järkevään
...ja vielä unohdin sanoo, että jos ei ole kiinnostusta tai osaamista kasata omaa konetta niin Jimmsin pojat kasaa sen puolestas jotain pientä korvausta vastaa... tai sitten ostat pakettikoneen Jimmsiltä: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/JIMM-PG-3RD-R1.2?t=false
Kyllä tekee mutta ei vista home premiumissa. Se tekee koneen nopeemmaksi mutta vain 64 bittisissä käyttöjärjestelmissä.
Paljonko tuollaiseen hyvään pelikoneeseen kannattaa yleensäkään iskeä rahaa?? Itse olen ennen suosinut pakettikoneita, kun en paremempaa ole tietämättömyyttäni osannut vaatia, niin olen asiasta aivan ulkona. Joillekin hyvään pelikoneeseen riittää 500€ ja jotkut tarvitsevat 1200€ :O
Tällä hetkellä hyvään pelikoneeseen kannattaa laittaa rahaa about 550-800 euroa (tähän ei sisälly näytöt, käyttikset, kajarit, hiiret yms.). 8 gigalla muistia ei tee kyllä käytännössä yhtään mitään ja nyt näyttää menneen käsitteet vähän sekaisin, Home Premium ei ole mikään este 64 bittisyydelle. Chieftecin halvemmat powerit kannattavat pienen budjetin koneisiin, mutta tuohon kannattaa ottaa mielummin esim. Corsairin 450VX, tai 520HX. Olen lisäksi sitä mieltä ettei Q9950 ostamisessa ole mitään järkeä ja sellaisen tarjoaminen asiasta tietämättömämmälle on täysin edesvastuutonta. Jollei ole perehtynyt quad coreihin todella huolellisesti, tietää miksi sellaisen haluaa ja mihin käyttää, ei sellaista missään tapauksessa tulisi ostaa. Suosittelen ottamaan intelin kaksiytimisen e8500- tai e8400-mallin. Tempest on metkun mukaan vähän epälaadukas kotelo. Noin muuten Ferrarin esittämät komponentit näyttävät olevan ihan ok.
Nii kylhä noi o vähän pro kamaa, mutta kun budjetiks esitettii 1200 oravannahkaa niin toi olis varmaa siihen hintaa iha hyvä. Tosiaan parempi hinta-laatu-suhde on tossa Sonata3(jossa tulee 500W poweri mukan!) ja E8500 tai Q6600. Ja vielä ei se 8gb mitää eroo tee ellet pelaa 6 peliä samaa aikaa ja sitäpaitsi yleensä pelit käyttää näyttiksen nopeempaa muistia.
Noin paljoa muistia laitetaan vain servereihin, ammattilaisten video-, sekä kuvankäsittelykoneisiin, sekä codec&decodec koneisiin, joilla tulee pakata jotain, kuten videoita. Toisekseen, 32-bittisessä ympäristössä tuota kaikkea muistia ei edes voi käyttää, 64-bittistä käyttöjärjestelmää käytettäessä kaikki tulee käyttöön, mutta sitä ei vaan tarvitse 4GB:tä enempää missään vaiheessa, jos sitten koneella ei pyöritetä esim. webserveriä (johon tuota ei kyllä oikein voi käyttää), joka vääntää jotain kieltä sadoille samanaikaisille pyynnöille.
Mielestäni paketti on Tietokonekauppa.fin paketti on hyvänhintainen.Paketissahan on 24 kk takuukin. Löytyyhän sieltä listoilta myös http://tietokonekauppa.kauppakulma.com/tuotetiedot.php?koodi=17335 joka vaikuttaa tosi edulliselta. Paketissa on myös käyttöjärjestelmä. Kyllä 8 gigasta on hyötyä. Itselläni on kakkoskoneessa 32-bittistä ja 6 gigaa muistia, se on hitaampi. Moniajot ja käynnistyminen on nopeampaa 64-bittisessä käyttöjärjestelmässä. Ei missään tapauksessa kannata enää ottaa 32-bittisiä käyttöjärjestelmiä. Jotkut vanhat pelit eivät suoraan tässä toimi, mutta useampiin löytyy emolaattori, jolla olen saanut miltei kaikki pelit toimimaan myös vanhat konsolipelit.
Niin unohdin mainita, että itse olen ostanut toisen koneeni tietokonekauppa.fi:stä ja ollut tyytyväinen toimitusaikaan. Tietokone ja oheistarvikkeet ovat aina olleet nopeasti noudettavissa postista. Olen myös käynyt paikan päällä,mielestäni palvelu on ollut hyvää puhelimessa ja myymälässä. Oma DMG koneeni on kasattu hyvistä osista. Jos joku vielä nykypäivänä jaksaa itse valita komponenttinsa niin hyvä niin. Hinnat on kuitenkin edulliset tietokoneissa ja ne ovat tulleet alaspäin, että komponenteista en enää itse viitsi kasata. Yleisestikin tietokoneiden hinnat on tulleet alaspäin, jos katsoo Citymarketin merkkikonevalikoimaa. En tiedä miksi Jimmyn poikia täällä mainostetaan, itse en ainakaan saanut hyvää palvelua Jimmsistä. Nihkeesti siellä ehdottivat sopivaa pakettia ja kokoajan joku keskeytti meidän keskustelun ja minun koneen vaatimukset jäivät taka-alalle. Eikä myyjä muistanut mitä olin hänelle kertonut ja kyseli kokoajan uudelleen samoja kysymyksiä. Kävin myös paikallisessa DataGroupissa ja siellä sain yli 150 euroa kalliimman hinnan kootulle koneelle kuin Tietokonekaupasta tai Jimmyltä. DataGroupit varmaan myy enemmän yrityksille, koska tietämys pelikoneista ei ollut kovin hyvä. Minulle siellä ehdotettiin ensin jo vanhentunutta Nvidian 8800 GTX näytönohjainta vaikka Atin 4870 näytönohjaimetkin olivat jo markkinoilla.Lisäksi vetosivat, että koska 8800GTX on kalliimpi on se myös parempi kuin halvemmat Atin kortit.Valintani kohdistui lopulta tietokonekaupan tietokoneeseen. Valintaani vaikutti palvelutaso, kavereilta saadut kommentit ja tietokoneen hinta ja 24 kk takuu.
Minusta on kokonaan "väärä tapa" lähteä kyselemään liikkeistä, olen sitä mieltä että myyjät on aina sen verran myyjiä, että joka kerta kun jotain ostaa pitäisi tietää itse, ei kysellä niiltä. Siitä nyt ei päästä mihinkään että pakettikoneet ovat sekundaosista kasattuja, esim. sittarin koneissa kaikki mikä ei näy päälle on epälaadukasta (eli lähinnä emo ja virtalähde), tarkoitus on tehdä kauppaa, ei tehdä kuluttajille mahdollisimman hyviä koneita. Tästä syystä pelaamiseen suunnatuissa pakettikoneissakin näyttis on toissijainen ja prosessori on kalliimpi osa. Sillä normaalisti pakettikoneen ostajat ovat tietämykseltään sen tasoisia, että valitsevat koneen ilmeisesti mielummin prosessorin kuin näyttiksen perusteella. Koneen itse kasaaminen, tai kasauspalvelun käyttäminen tulee yhä edelleen halvemmaksi ja saa paremmat osat.