Olen hankkimassa uutta tietokonetta pelitarkoituksiin ja tietysti haluaisin halvalla mahdollisimman hyvän. Huomasin että pääkaupunkiseudulta löytyy jimm'sin lähdettyäkin vielä varteenotettavia liikkeitä. Silmiin osui tämän kone: Speedster Silver Miltäs näyttää? Sen pitäisi pyörittää ainakin tulevaa battlefield kolmosta (vai kuinka?), ja muutenkin hyvät tehot on. Ja sopivan hintainen. Vähän mietyttää tuo emolevy. Vosiko sen vaihtaa tähän: ASUS M4A88T-V EVO/ onko se tarpeen? Ja onhan se yhteensopiva noiden muiden osien kanssa? Onko muita parannusideoita? Mielellään saman liikkeen sivuilta, koska saavat kasata siellä ja itse en ala näpertelemään.
Näyttää ylihintaiselta ja kalliilta, mitä enemmän teet muutoksia niin sitä kalliimpaa siitä tulee. Kootaan alusta asti osista eikä tosta firmasta...
Itseasiassa nyt rupeankin miettimään sanojani... Tähän asti melkeempä jokainen pakettikone on ollut kuraa, ja argumenttini on ollut instant melkeempä jokaseen. Tuo paketti saattaa ehkä sittenkin olla ensimminen jonka kelpuutan, jos poweri on hyvä eikä mikään pommi. Älä vaihda emoa, ja kysyppäs firmasta tarkemmin tosta powerista. Minkä valmistajan, 80+ merkinnät jne.
Tossa on nyt ainakin varmasti laatupoweri, ja parempi näyttis. Näyttis siis näyttää samalta, mutta on Ti versio jonka tehoero tuohon pakettikoneen perusversioonon suuri. Kotelo on vähintäänkin yhtä hyvä, kovalevy tarkoitusella SATA2 eikä SATA3 millä ei tee mitään. Kasaus sisältyy hintaan jne
Jaa-a. Tollanenko se sitten olis? Näyttää kyllä hyvältä ja hintakin samoilla paikkeilla. Ainoa ero että pitää tilata, eikä voi noutaa, kun kerta myymälä on Oulussa... Ja lapstore (josta en ennen ole kuullutkaan) on ihan luotettava ja hyvä liike, niinkö? Ja sitten pari kysymystä jotka voi kuulostaa tyhmältä: -Tarvitseeko (vai onko tossa?) tohon coleeria? -Riittääkö toi virtalähde? -Kuinkahan nopeesti tulee noita koteloita lisää? -Mitä se tarkottaa kun pakettilaskurissa joku osista muuttuu punaseksi? Onko kaikki osat yhteensopivia? -Onko mahdollisuus yhdistää vga liitänällä näyttöön?
kysäsin tänää ku itekki tilasin ton saman kotelon mut vähä eri setin nii niit koteloit tulee syyskuun alkupuolel
Hirvee kiire? - Cooleri tulee. Äänekäs tosin. - Riittää. - Lapstoren asia, paha sanoo, ota joku toinen ellet haluu odottaa. - Pakettilaskuria turha käyttää. - Kyllä, adapterin tosin tarvittet. Saattaa tulla kortin mukana.
Lapstore on hyvä kauppa. Tosi moni on sieltä koneensa tai osansa tilannut, enkä minä ainakaan ole kuullut moitteita. - Jäähyksi kannattaa ottaa mukana tulevaa paljon hiljaisempi: http://www.lapstore.fi/product_info.php?products_id=38737 (kellottamiseen kannattaa suoraan ostaa tehokkaampi, jos sellasta aiot tehdä). - Miksei riittäisi? Tappiin kellotettu tykkikone saattaa rikkoa 400 watin rajan, mutta tuo kokoonpano kuluttaa ehkä kolmisen sataa wattia täydessä rasituksessa. - Koteloista tietää parhaiten firma itse, kannattaa kysyä suoraan sieltä. - Punaisesta en osaa varmaksi sanoa. Yhteensopivuudesta ei ole kyse, mutta aika suosittuja osia näkyy olevan punaisella. Punainen saattaa merkitä siis ihan puhtaasti kategorian suosituimpia osia. - Näytönohjaimessa on kaksi DVI- ja yksi HDMI-liitäntä. DVI-VGA-adapterilla saa VGA-näytön kiinni. Adapteri luultavasti tulee näyttiksen mukana, mutta se kannattaa varmistaa ennen tilaamista. E: BPVest ehti näköjään ensin
No ei oikeestaa, yritän vaan pitää keskutelun päällä =D Jos otan erillisen coolerin otanko silti boxed prossun, jos he kokoavat sen siellä? Etteivät, vaikka asenna prossua sellasennaan ja lähetä cooleria erikseen. Ainakaan ihan samannimistä prossua ilman boxedia ei lapstoressa ollut (jollei PHENOM II X4 955 BLACK EDITION ole sama kuin tuo paketissa ollut. Ainakin hyvin samantapainen on...)
Ota joo. Yleensä yksityiskuluttajille myytävän prossun mukana tulee aina boxed-jäähy. Joskus harvoin näkee "tray-pakattuja" prossuja, joiden mukana ei siis tule mitään muuta kuin itse prosessori. Boxed-jäähyn voi myydä parilla eurolla eteenpäin tai pitää varalla. Tai yksinkertaisesti heittää pois. Tämän prossun kohdalla ei ainakaan voi siis säästää ostamalla vain pelkän prossun.
Ja ne fiksuina ihmisinä siellä älyää että haluan että boxed cooleri irrotettaan ja tuo erillinen laitetaan tilalle? Eikä toisinpäin.
Pitäis tajuta. Boxed-jäähyä ei tarvitse edes irrottaa mistään, vaan jättää vaan koteloon. Ottavat kyllä yhteyttä, jos joku homma on epäselvää. E: Siis prossun koppaan, ei tietokoneen koteloon.
Näillä tiedoilla pitäis pärjätä. Kiitoksia! Mutta vielä: jos valitsen "Komponenttien kasaus sisältäen ohjelmistojen asennuksen" lapstoren sivuilta, niin he varmaan asentavat käyttiksen. Mutta jos valitsen "Komponenttien kasaus ilman ohjelmien asennusta" asentavatko he sitä silloin. Windows kun ei varsinaisesti ole ohjelma. Ja siltähänhän saa pakettiin mukaan jotain ohjelmia, kuten officea ym. jotka asennan kyllä itse. Jos on vielä jotain, mistä pitäis tietää, kertokaa.
Sen voisin vielä kertoa, että kannattaisi ottaa mieluummin Intelin i5 2500k:hon perustuva kone. Tässä on yhden näyttiksen Z68-emo ja sama 560 ti kuin tuossa toisessakin. Hintaeroa on 80 euroa, mutta on tämä ainakin sen edestä parempikin. Vitosen säästät vielä, jos otat noiden muiden suositteleman Spinpointin, jota minä taas en suosittele.
Ilman ohjelmien asennusta kone tulee kasattuna ilman käyttistä (ja luonnollisesti ilman mitään muitakaan ohjelmia). Käyttiksen asentamisesta ei mun mielestä ainakaan kannata maksaa. Jos ei Seiskaa osaa itse asentaa, kannattaa varmaan jättää koko kone ostamatta. Ei nimittäin tule koneen käyttämisestä varmaan muutenkaan mitään, jos Seiskan asennus tuntuu hankalalta. Robustuksen paketti on koneena hyvä, mutta menee varmaan aika ronskisti yli budjetin. RatConin paketti maksaa jo nelisen kymppiä enemmän kuin aloitusviestissä linkattua kone ja Robustuksen setti maksaa jo ilman kasaamista (Jimmsillä huikeat 80€) 130€ enemmän. Tässäkin asiassa rahalla saa ja hevosella pääsee.
Kyllä käyttiksen asennus (varmaan) onnistuu. On tullu koneilla niin paljon muutakin tehtyä. Jos esimerkiksi muistuttaisi vähänkin windowsin uudelleenasennusta. Ja vaikka ei muistuttaisi, niin onnistuu. Robustuksen paketti on kylllä jo yli budjetin, mutta varmasti olisi hyvä. Ja itse en ala kasata. Yritän selvitä ~800 eurolla. Miksi kannataisi vaihtaa intelin prossuun? Kumpikin on 3,3ghz ja en aio kellotella jos se jotenkin vaikuttaa). Spinpoint = mikä? Google haulla tuli vastaan samsungin kovalevyjä. Sitäkö se on? Ja nimenomaan Samsungin?