Uusi reititin (TP-Link TD-8840) - Ongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Palikka90, Nov 13, 2008.

  1. Palikka90

    Palikka90 Member

    Joined:
    Aug 24, 2008
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Talossa DNA:n 2/2 yhteys, paitsi että se on nyt "rajoittamaton" kun ne vaihtaa jotain tekniikkaa DNA:lla.

    Verkkokorttina emolevyyn integroitu Nvidia nForce network controller.

    Vanhana reitittimenä oli Ciscon 575 LRE.

    Netti rupesi pätkimään kummasti rasituksen alla, ongelma paheni ajan myötä. Hain netistä apua ja epäilin että ongelma olisi siinä reitittimessä.
    Siispä ostin uuden reitittimen, TP-Linkin TD-8840-mallin, enkä saa yhteyttä nyt sillä toimimaan. Olen sen verran itse saanut selville DNA:n "muutokset" sivulta että se pitää ilmeisesti laittaa "Bridged" tilaan ja VPI=0 ja VCI=33 mutta siihen se minun tietotaito lähinnä loppuukin. Yritystä on kyllä riittänyt ja tämä alkaa olla jo perin turhauttavaa. Apua?
     
  2. ahter

    ahter Member

    Joined:
    Nov 9, 2008
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Oletko laittanut sekä modeemin asetuksissa että IP-asetuksissa, että hakee ip-numeron ja DNS-palvelun automaattisesti. Tuo internet-protokolla (TCP/IP) on olennaisen tärkeä
     
  3. Palikka90

    Palikka90 Member

    Joined:
    Aug 24, 2008
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Juu on laitettu automaattisesti hakemaan eikä auta.
    Selvitin tuossa vähän asioita, onko mahdollista että tämä minun liittymä on VDSL liittymä ja että tuo TD-8840 ei tue VDSL:ää? Koska jos näin on niin voisin vaihtaa tämän liittymän Sonera Extraan joka ilmeisesti on ADSL2+ jota tuo TD-8840 ainakin tukee. Saisin muutenkin samalla hinnalla nopeamman yhteyden.
     
  4. ahter

    ahter Member

    Joined:
    Nov 9, 2008
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    pitäshän modeemin/reitittimen toimia käsittääkseni sillattuna vaikka missä. Elisalla on nyt ilmeisesti jotain estoja päällä.
    Operaattorin vaihto ei ole huonompi asia, jos saa nopeamman ja toimivamman yhteyden samaan hintaan. Kannattaa "tinkiä" varmat ohjeet samaan hintaan.
     

Share This Page