Moro! Elikkäs olisin sellasta kokoonpanoe ettimässä, joka jaksaa pyörittää melkeinpä kaikki pelit korkeimmilla asetuksilla, jopa ehkä Armaa? :O Näyttikseks oon ajatellu HD7970Ghz, miten se jakselee nyky/tulevaisuuden pelien kanssa?
En meinaa odotella kuukautta tai kahta, kun en edes intelin prossua välttämättä ota. Joo, mielummin nyt kone, jota ei pysty enää päivittämään.
Plus toi messiin: http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_13_183&products_id=36386 Noi on siis osilla jotka löytyy heti varastosta, mahdollisimman pienellä toimitusajalla. Et sanonu tarviitko winukkaa niin en laittanu, kasauksen laitoin, ota pois jos et tarvii.
En tiedä auttaako Intelin kohdalla uuden kannan odottelu paljon parempaan päivitystilanteeseen. Nykytahti on ollut vaihtaa kanta aina uuden prossusarjan mukana, joten jos Haswell ei ole todella paljon tehokkaampi kuin nykyiset Ivyt, niin samoihin aikoihin täytyy ruveta katselemaan uutta prossua, osti sitten Ivyn tai Haswellin. Ja jos nykysuunta jatkuu, niin silloin täytyy kantaa vaihtaa kuitenkin. AMD:n puolella samaan kantaa saattaa jopa tulla uusi prossusarja. Pointtina siis, ettei 1150-kanta todennäköisesti tarjoa juuri sen parempaa päivitysmahdollisuutta kuin nykyinen 1155-kantakaan. Itsekin odottelisin toki pari kuukautta, jos ei ihan mahdoton kiire ole.
hhm, toi on tosiaan 2-piippunen juttu. Itse pidäs hassien eroa vähän samana, mitä 2500K:lla ja 3570K:lla oli. Myöskään AMD:n puolelta ei voida sanoa mitään varmaks, voi olla että sinnekkin 8350 jää parhaimmaks, ennen seuraavaa kantaa. Tossa ylempänä se setti jonka mä ottaisin, jos kone pitää saada niin nopeasti kuin vain mahdollista. Siksi esim. Antecin poweri, kun XFX550 oli loppu näemmä. Sama pätee muisteihin.
Aika vaikea perustella tuosta setistä minkään muun kuin näyttiksen vaihtoa (pl. emon voi vaihtaa parempaan kellotuslankkuun tarvittaessa). Mitä tuosta oikein meinasit vaihtaa?
Älä ainakaan kysymättä vaihda. Siitä on minulla lähes yksinomaan huonoja kokemuksia, kun kokemattomat ihmiset alkavat säätää osien kanssa.
Joo, en tosiaan meinannu yksinään osia rueta vaihtelee Kaverin kanssa katellaan näitä sitte jos katotaan, ja vaihetaan jos vaihetaan
Ilmota tänne mitä vaihdatte, ei olis eka kerta kun menee päin helvettiä. Mitä nopeammin, sen parempi.
Sekoitetaan pakkaa hieman saksalla Jos kerran itse kasaat, niin harkitse saksasta tilausta... Saksasta saa ~1000€ paketin ~150€ halvemmalla, kuin suomesta. Haen tässä nyt max budjettia eli 1200€. Vaihtoehdot ovat AMD ja Intel prossujen välillä. Molemmissa on kellotus ominaisuudet hyvät. Kauppa: Mindfactory (Saksa) AMD Intel Samat osat molempiin + Kotelo suomesta välttääksesi lisäpostit Fractal Design R4 tai joku muu mistä tykkäät? AMD = 1170,95€ + 30€ postit = 1200,95€ Intel = 1188,85€ + 30€ postit = 1218,85€ - Hiljainen prossu cooleri, jolla myös mahdollista kellottaa. - 240GB SSD - HD 7970 GHz, hyvällä jäähyllä Vapor-X - Laadukas gold hyötysuhteen poweri (markkinoitten paras hinta/laatusuhde) - Intel prossu huomattavasti vähävirtaisempi kuin AMD, mutta pelitehollisesti samaa luokkaa