Uusi tietokone.

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by jManu, Jun 16, 2010.

1. jManu

jManu Member

Trophy Points:
    16
    Morjens, on tullut aika ostaa uusi tietokone tämän 2v vanhan Acerin pakettikoneen tilalle, johon olen ollut todella pettynyt, enkä siis aijo tulevaisuudessa enään pakettikoneita ostaa. Olen nyt pari päivää näitä foorumeita lueskellut ja oppinut jonkinverran tietokoneen komponenteista, joista en ole aijemmin tiennyt juuri mitään.

Elikkä siis kone tulisi lähinnä vähän vanhempien pelien pelaamiseen, videon kaappaukseen ja editoitintiin sekä musiikin kuunteluun ja elokuvien katseluun, budjetti olisi luokkaa 900e jossa voin pari kymppiä joustaa ylöspäin.

Koneella siis ei ole tarkoitus pelata MW2, GTA IV tai muita tuon kaltaisia pelejä, taikka FPS peleejä yleensäkkään, vaan koneen tulisi pyörittää hyvin MMORPG/RPG pelejä.

Mukana tulee olla:
    - Koneen kasaus liikkeessä
    - Windows 7 64-bit Home Premium käyttöjärjestelmä.

Näyttö, näppis, hiiri ja kaijuttimet löytyy itseltä, uusin tosin näppiksen ja kaijuttimet myöhemmin.

Olen itse koonnut jonkin näköisen paketin, mutta en ole varma sopivatko komponentit yhteen ja onko samalla rahalla jotain parempaa komponenttia tarjolla.

Tässäpä kuva paketista.

Syy miksi valitsin Lapstoren Jimm'sin siaan oli se että siellä on halvempi kokoaminen + käyttis ja näyttäisi myös olevan paremmin komponentteja varastossa.

Ehdottaessanne pakettia se saa olla myöskin Jimss'iltä kunhan hinta ei tuosta nouse yli 20 eurolla. Paketin tilaan ens viikon lopulla kun tilipäivä koittaa!

EDIT: Ja vanhasta koneesta siis en aijo ottaa mitään osia, koska se siirtyy veljeni käyttöön kunhan itse saan uuden. :)

Last edited: Jun 16, 2010
  2. Nemiades

Nemiades Regular member

Trophy Points:
    26
    Laita prossuks samantien Phenom x4 955BE, kellottuu helpommin ja niin edelleen. Loput onkin sitten ihan asiallisia.

3. jManu

jManu Member

Trophy Points:
    16
    Jeps pitääpäs prossu vaihtaa tuohon, jos muuten on hyvä setti niin eikai siinä kun ens viikolla vaan tilaukseen.

Toivottavasti ei Lapstore kovin paljoa hintoja nosta siihen mennessä. :S

EDIT: Kärsisikö kokoonpano kovin paljon jos vaihtaisi emon: http://www.lapstore.fi/product_info.php?products_id=36463 , tuota kun on ehdotettu monissa viesteissä ja tuonkautta saisin sen 40e lisää joista 20e menisi sitten tuohon parempaan neliydin prossuun, niin saisin sen hinnan takaisin 900e.

Last edited: Jun 17, 2010
  4. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Toi emo on ihan hyvä.

5. jManu

jManu Member

Trophy Points:
    16
    Okei kiitoksia tähän asti tulleista vastauksista. Eli tämmönen paketti olis ens viikon lopulla lähössä tilaukseen ellei jotain parannus ideoita ilmene: http://img820.imageshack.us/img820/2534/paketti2.jpg

Onkos muuten kellään tietoa minkälaiset postikulut Lapstorella on, koska nehän tahtoo yleensä unohtua budjetista. :p

6. jManu

jManu Member

Trophy Points:
    16
    Myöskin Lapstoren puolella on pieniä hinta muutoksia havaittavissa, tällä hetkellä tosin itselleni positiivisena. Asuksen M4A87TD emo on pompannut hinnasta 104.20e -> 108.40e, kun taas listassani näkyvät A-Datan muistit ovat tippuneet hinnasta: 120.60e -> 113.00e. Phenom II X4 955 hinta on tippunut 30 senttiä! :eek:

Muut käyttämäni komponenttien hinnat ovat pysyneet vielä samana, eli tällä hetkellä lopullinen pakettini hinta on vähän alle 4e halvempi kuin 2pv sitten. :p

Toivottavasti hinnat pysyvät samana/tippuvat seuraavan viikon aikana :)

EDIT: Kumpi koppa on mielestänne parempi (ja sopii noiden muiden osieni kanssa), käyttämäni Thermaltake V3 vai Antec 300? Ne kun sattuu olemaan samaan hintaan.

EDIT2: Ehkäpä tuon emon hinta ei olekkaan noussut, nimittäin tuota (samaa?) myydään kahdella eri hinnalla samassa liikkessä. o_O Vai onko toinen EVO versio? (En tosin edes tiedä mitä se EVO meinaa)

http://www.lapstore.fi/product_info.php?products_id=36463 104.20€
    http://www.lapstore.fi/product_info.php?products_id=36686 108.40€

Last edited: Jun 19, 2010
  7. Nemiades

Nemiades Regular member

Trophy Points:
    26
    1. Itse taivun näistä kahdesta Antecin puoleen, tosin Thermaltake:n kopassakin on erittäin hyvän ominaisuudet. Elikkä kannattanee mennä vaan sen mukaan näistä kahdesta joka eniten silmää miellyttää.

2. Toisessa on "oikeat" USB 3.0 liittimet ja lisäksi nopeampi SATA väylä (Sata3 / 6gbps) joka takaa paremman päivitettävyyden, kun taas halvemmassa mallissa on vain mukana erillinen USB3.0 kortti (ja sata3 puuttuu kokonaan). Eli noista kahdesta ehdottomasti 108€ malli.

8. jManu

jManu Member

Trophy Points:
    16
    No niin tulihan sieltä asian tuntevaa palautetta. Olenkin vähän lisää tutkiskellut ja myös itse olen taipunut Antecin 300 malliin, yksi syy on se että siinä on vakiona 2 tuuletinta, molemmat kopat ovat hyvän näköiset myös, mutta siis Antecin olen päättänyt ottaa lopulliseen kokoonpanoon.

Emoista en löytänyt itse mitä eroa on, mutta nyt kun sen kerroit niin kyllä tuo 108e malli lähtee tilaukseen, maksan mielluusti 4e enemmän paremmasta. :)

Elikkä siis kokoonpano pysyy samana kuin edellisessä kuvassa, mutta emo vaihtuu 4e kalliimpaan ja koppa vaihtuu Anteciin.

Nyt tiedän että valitsemani komponentit ovat hyvät ja nuo myöskin ensiviikolla tilaan, mutta vielä viimeinen kysymys: Onko tuo valitsemani poweri hyvä vai olisiko lapstoressa jotain parempaa 400-500 wattista eikä hinta olisi kovin paljon suurempi, en ole tuosta pahemmin minkäänlaista kommenttia missään nähnyt (tai chieftecin powereista ylipäätään).

Suuret kiitokset vielä Nemiadesille!

Last edited: Jun 19, 2010
  9. Nemiades

Nemiades Regular member

Trophy Points:
    26
    Chieftec:in kaikissa virtalähteissä on mun muistaakseni 12V linja jaettu useampaan railiin jolloin amppeerimäärä yhdelle linjalle jää matalaksi, joka siis on pahasta.
    Lapstorea en itse ole käyttänyt koska siellä on vaikeampi suunnistaa kuin Jimm's:illä jos ei ole 100% tietoinen siitä mitä hakee (eli ei tiedä tuotteen merkkiä ja mallia, mutta tietää minkälaista hakee, vertaukseksi jos tuo olisi autokauppa, niin en voi hakea sieltä "maastoautoa" vaan tarvitsee etsiä Jeep:in malleista jne.).

Hyviä virtalähteen valmistajia jotka ovat osanneet pitää 12V linjan yhdessä johdossa ovat esim; Silverstone ja Corsair. Muistaakseni Lapstoressa on Corsairin 400W virtalähde melko halvalla (~45€?) ja Silverstonen heimosta ei yhtään. Suosittelisin ottamaan jonkun Corsairin 550W virtalähteen vaikkakin maksaisi pari euroa enemmän, kun esim Corsair 500TX virtalähteessä on 5V takuu ja 12V yhteen linjaan.

10. jManu

jManu Member

Trophy Points:
    16
    Joo olenkin lukenut että Corsairi on laatumerkki, ja samalla myös vähän kalliimpi. Lapstoresta lähtis 400w Cossu hintaan 51.40e. Olen melko varma että tuo 400w:kin riittäisi kokoonpanolleni koska en usko että kellottelen kovinkaan paljoa taikka että liittäisin toista näytönohjainta.

550w malli maksaisi sitten jo melkeen yhdekseänkymppiä eli 86.50e, mutta jos luulette että tuo 400w poweri ei riitä jos joskus innostun kellottaan, niin kai se sitten pitää ostaa tuo 550w malli, joka nostaisi paketin lopullisen hinnan ~920e + (12-15e?) postikulut.

11. Nemiades

Nemiades Regular member

Trophy Points:
    26
    400W riittää tolle tän hetkiselle setille, mutta jos joskus tulee mieleen vaihtaa näyttistä taikka koittaa ylikellottamista niin olis ihan hyvä tosiaankin olla se parisataa wattia odottelemassa sitten. Eli jos vaan kehtaat niin 550W olisi moninkerroin parempi.

12. jManu

jManu Member

Trophy Points:
    16
    Jeps eiköhän se 550w tule nyt otettua niin varmasti kans pärjää ja pitkälle.

Setti onkin nyt sitten valmis ja itseltäni ei ainakaan löydy mitään parannus vaihtoehtoja enään.

Kiitän avuista jota olen saanut! :)

EDIT: Lapstoresta ei näköjään voikkaan ostaa ns. "tilisiirrolla", ja postiennakolla tilaamisessa kestää varmasti se yli viikko joten voin kai jo nyt tilata tuon paketin niin tulee nopeammin perille. :)

EDIT 2: Elikkä kone on nyt tilattu! Tämmöiseltä näyttää: http://www.aijaa.com/v.php?i=6349539.jpg

Hintaa tuli 929.91€ sis.postikulut. Viikon kahden sisään pitäisi kone olla postissa! :)

Last edited: Jun 20, 2010

Share This Page