Uusi WLAN-boksi hakusessa + Nykyisessä ongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by koheltaja, Jan 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koheltaja

    koheltaja Member

    Joined:
    Jan 20, 2008
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkäs hakusessa uusi wlan-boksi. Tällä hetkellä minulla on Zyxelin P-660HW-D1, sekä vanhempi malli kyseisestä poksista, P-660H-61.

    Noista kumpikaan poksi ei tunnu toimivan kunnolla. Yhteytenä on 24/1 yhteys, mutta langattomasti käytettynä tuo uudempi antaa nopeuden 12/2 ja vanhempi poksi 8/1. Sekä ongelmana on, että varsinkin tuo uudempi malli katkaisee yhteyden säännöllisen väliajoin n.10sekunniksi, jonka jälkeen taas yhdistää uudelleen, sekä signaalin vahvuus on windowsin (VISTA) mittarin mukaan vain kaksi "tolppaa" vaikka poksi on koneesta n. 5m päässä, eikä väliseiniä ole välissä.

    Eli mikä olisi hyvä ADSL-boksi (WLAN), jolla saisi tuon nopeuden mahd. hyvin käyttöön sekä P2P ohjelmat toimimaan moitteettomasti (ja mieluiten helposti).

    Mutta jos jollakin on tuohon minun nykyiseen ongelmaan ratkaisu, niin myös niitä kuunnellaan mielenkiinnolla. HUOM! Olen lukenut kaikki Zyxelin bokseihin liittyvät keskustelut, mutta ei ole tuntunut auttavan ongelmaan, vaikka olen säätänyt NAT/palomuuri jne. monella eritavalla.

    Niin ja verkossa on kaksi tietokonetta, kummatkin langattomasti.

    Kiitos!
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page