olen kasaamassa yleiskonetta jossa tullaan pelailemaan, harrastelemaan pienimuotoista kellottelua sekä pyörittelemään cad/cam softia. Emolevyssä olisi hyvä olla spdiffi tai optinen lähtö integroituna mutta ei välttämätön. Lisäksi lankun tulisi olla mielellään asuksen tekele. Luulen että en tule koskaan laittamaan koneeseen kahta tai useampaa näyttistä joten sli/corsair tuki on hyödytön. Suorittimeksi ajattelin intelin e8500 vai olisiko järkevää valita joku samanhintainen Quatro? Vaiko kenties AMD:n prossu? Näyttikseksi ajattelin ASUS Radeon HD 4870 1 Gt tai ASUS GeForce GTX 260 896 Mt. Näyttikseen tulee kiinni 22 ja 42 tuumaiset fullhd näytöt kiinni jotka eivät ole yhtä aikaa käytössä. Muisteilla, kotelolla, powerilla, kovalevyllä ei ole niinkään väliä kunhan sopivat kellotteluun ja ovat hiljaiset. Jos joku siis jaksaisi kasata paketin jossa olisi emo, prossu, näyttis, muistit, kotelo/poweri, kovalevy sekä jäähdytys. budjetti olisi 1000e +-200e Näyttö, näppis yms härpäkkeet löytyy omasta takaa. Ai niin kotelon ei tarvitse olla näyttävän näköinen. Kiitos kun jaksat vastata epäselvään tekstiin!
Epäselvä? Täähän oli yks selkeimmistä viesteistä ikinä. Kerroit juuri selvääkin selvemmin mitä koneeseesi tahdot. Tässä on hätäisesti kasattu paketti: Linkki ostoskoriin Jimm's PC Storessa tuo Phenom II on parikymppiä halvempi, muidenkin osien hinnoissa on eroja. Kasasin vastaavan paketin siellä, hintaa tuli 1021,90€ Tietysti, jos suostut esim. Saksanmaalta tilaamaan, voi hinta tippua vielä jonkin verran. Joku muu voi ehdotella Intel-kokoonpanoja, kun en itse ole niihin perehtynyt.
Tämähän näyttää lupaavalta setiltä. tosin vaihtaisin nuo muistit mielelläni 800MHZ kampoihin. En vain osaa valita laajasta valikoimasta. Saksasta tilattaessa pelottaa lähinnä takuuasiat. Eikä tuo muutaman kympin hintaero haittaa. Maksaa mitä maksaa
Oho, oli tarkotus heittää kasisatasia sinne, tuli tilapäinen mielenhäiriö näköjään. Kyllä huomaa, että on hätäsesti kasattu Mitä muisteihin tulee, kannattaa melkein ottaa sieltä halvimmasta päästä. Vaikkapa tämä: Kingston ValueRAM 4GB DDR2 800MHz Kit (2x2GB) Hinta ei muutu suuntaan eikä toiseen.