Eli olen päivittämässä tällaista kokoonpanoa : Sempron 3300+ Asus GF 6600 MSI K8N Neo (socket 754) 1024mb DDR 420w virtalähde Millaisia osia suosittelette kevyeen pelaamiseen (CoD4,5 jne.). Kriteereinä olisi n. 300e paketin hinnaksi ja että vanha virtalähde kävisi edelleen (20pin->24pin adapteri). Osat mieluiten Jimm's Pc:stä, kun siellä olisi mahdollisuus käydä. Lisäksi jimmsiltä tulisi osien kokoonpano kun itse en kehtaa ruveta säheltämään. (kokoonpano 50e).
Kyllä noin suppealla budjetilla saat luvan säheltää sen ruuvarin kanssa ihan ite, vaikeaahan se ei missään nimessä ole ja homman saat suoritettua kahdessa tunnissa (versus Jimmyn kokoamisaika eli noin viikko). Suosittelen myös vaihtamaan virtalähteen semmoiseen, joka ei pamahda silmille samalla kun kytket sen uuden kokoonpanon päälle... lisäksi uuden virtalähteen 6-pinninen PCI-E-lisävirtaliitin on pakollinen varuste, samoin suorituskykyinen ja eritoten VAKAA +12V-jännitelinja. Tässä siis uudet osat: Athlon64 X2 7750 Black Edition boxed (66e) MSI K9A2VM-F V2 (60e) Asus Radeon HD4830 512MB (111e) Mushkin 2x2GB DDR2-800 CL4-4-4-12 (47e) Corsair CX400W (52e) = 336e Muista myös sitten se seikka, ettei nykyisissä emolevyissä ole kuin yksi PATA-liitäntä kahdelle laitteelle, eli jos sulla on harmaalla lattakaapelilla kiinni enemmän kuin yksi DVD-asema ja yksi kiintolevy, niin joudut jostain luopumaan.
Eli tuommoista kokoonpanoa ajettelin itse. Mitä mieltä tuosta? Itse kokoan. Ja dvd+kovo on IDE - väylässä.
Eli ajattelinkin tilata multitronicista, suurinpiirtein samat osat halvemmalla. Kysyisin kuitenkin että millainen tuo chieftechin virtalähde on? Tiedän että 500w on hieman ylimitoitettu mutta jos pelikäyttöön tarvitsee uusia joskus esim. näyttis niin olisi hyvä olla varaa virtalähteessä. Eli onko tuo poweri ns. laatua vai poksahtaako silmille heti? Ja millainen tuo emolevy on?
Eli piakkoin olisi lähdössä tilaukseen tuommoinen paketti. Kysyisinkin vielä että sopiiko kaikki komponentit yhteen ja onko hyvä hinta/laatu suhde tuommoiseen budjettiin, sekä millainen tuo emolevy ja virtalähde ovat? Ja olisiko jotain muutettavaa vielä? Kiitos näin etukäteen.