Pitkästä aikaa täällä kirjoittelemassa ja ajattelin kysäistä, kun en ole noiden komponenttien kanssa vähään aikaa lärännyt niin voisi vähän saada valaistusta asioihin. Nuo uudet piiriteknologiat vähän hakusessa Olen siis kasaamassa konetta ja osan osista olen jo hankkinut eli ei kannata välittää näistä: (virtalähde 550w) (Kiintolevy 1 TB) (Näytönohjain EN8400GS) (CD-asema, joku samsung) Tarvisin nyt siis vielä emolevyn, prosessorin ja 4 GB muistia Tuon emolevyn kannalta olen vähän katsellut tuota P5QC (ASUS S775 IP45 DDR2/DDR3 SATA2 GBLAN 8CH) Prosessoriksi INTEL Q9550 CORE2QUAD 2.83GHZ S775 Ja muistiksi jotakin Kingstonia varmaan (Nuo muistit oikeestaan ihan sama,kunhan on laadukasta, joko 800 tai 1066 MHZ) Kone tulee ihan pelkästään hyötykäyttöön, sovelluskehitystä sekä simulointia ja tietenkin muu hyötyohjelmakäyttö. Oliskohan noista osista korvaavaa vaihtoehtoa jos vaikka hintaa saa hieman alemmas tai parempaa samalla hinnalla. jos hintakattona olis vaikkapa 360€
Tuo näyttis on kyllä erittäin paha pullonkaula tuolle prossulle. Mutta jos hyötyohjelmia käytät niin tuskin se haittaa. Kannattaa oikeastaan ottaa halvin 2x2GB DDR2 setti minkä löydät, 800MHz jos et kellota ja jos kellotat niin 1066MHz. Yksi vaihtoehto ois tietenkin että otat aivan uuttaa 1156 kantaa, sillä tuohon 775 kantaan et voi sitten enää päivittää uutta prossua koska uusia ei enää tehdä. 775 kuopataan kokonaan. Emolevy, prossu, ja muistit. Siinä ois ihan uutta rautaa johon voit jopa tehdä järkeviä päivityksiä vielä vuosienkin päästä.
Joo tuo näyttis on mulla tuossa vaan sitä varten,että kuvaruudulta näkyy jotain. Taidan karsia Windowsin asennuslevyltä pasianssinkin pois Tuo ehdottamasi paketti kuulostaa ihan hyvältä. Itellä nyt aika on vähän kortilla eikä ehdi oikein tutustua tuotteisiin niin mites tuo emolevyn kans. Tarviiko tuo jotain erityistoimenpiteitä kuten BIOS:in päivitystä tuolle prossulle. (ei tuota ongelmia, mutta jotta tietäisi asennusvaiheessa). Taidanpa pistää tilaukseen
Ei tuo emo vaadi BIOS päivitystä toimii ihan suoraan. Tuo on kaikkein halvin P55 emo, mutta kyllä silläkin pärjää.