Hei, olis nyt tässä tarkotus parin päivän sisällä vaihtaa koneessa emolevy, prosessori ja muistit ja olen miettinyt että pitääkö asentamisen jälkeen asentaa jotain ajureita tai ohjelmia ? Tarkoitus ei ole kumminkaan uudelleen asentaaa windowsia mutta en oikein tiedä että pitääkö asentaa ohjelmia vaihdon jälkeen .. kaikki tieto on kullanarvoista, kiitos !
http://www.w7forums.com/official-windows-7-sp1-iso-image-downloads-t12325.html tuolta lataat sen joka vastaa sinun käyttistäsi, ja flashaat sen tyhjälle muistitikulle/cd-levylle. (Tosin sinulla pitää olla rekisteröintiavain tiedossa, jollei ole nii sen saa jollai rekisterien kaivelu ohjelmalla ilmi.) Laitat cd-levyn / muistitikun koneeseen sitten kun kaikki osat on vaihdettuna, ja "BOOT FROM CD" tai "BOOT FROM USB", riippune kumpaan laitat tuon .ISO windowsin. Ilman rekisteröintiä tuo toimii 30 päivää eli "trial". http://www.gohacking.com/use-windows-7-without-activation/ Tuon avulla trialia saa venytettyä vuoteen.
Windowsia ei ole ehkä ihan pakko asentaa uusiksi, vaikka se suositeltavaa onkin. Uudelle emolle tarvitset joka tapauksessa ainakin äänikortin, verkkokortin ja USB3-piirin ajurit, jotka saa emovalmistajan sivuilta. Windowsin uudelleen asennuksen jälkeen täytyy tietty asentaa kaikki ajurit.
Eli ei ole välttämätöntä asentaa windowsia uudestaan, kuhan vaan asentaa noi ajurit mitä laitoit tohon ?
Minäkin asiaan aika vihkiytyneenä ajattelin etten asenna winukkaa uusiks emon vaihdon jälkeen. Perustelin asiaa itselleni että vaihdan vanhan Asuksen emon vain uudempaan Asuksen malliin joten pakko onnistua. Onnistuhan se aluks. Sitten kaikkee pientä jännää, kone alkoi jäätyilemään, kaatui sillon tällön, hidasteli, näyttis ei toiminu aina kunnolla... Että joo. Kylläpä ite kehottelen asentamaan winukan uudelleen. Se on ihan hyvä syy päästä alottamaan puhtaalta pöydältä. (Itse käytin emon vaihdon yhteydessä driver sweeperiä, ccleaneria sekä käsin poistin tiedostojen jämiä ennenkuin asensin uuden emon ajurit enkä silti saanut toimimaan kunnolla).
Joo no oon nyt tässä vähän selaillut ja enköhän asenna uudestaan, ei kuitenkaan kauhean vaikealta vaikuta ja kun sai rekisteröintiavain numeronkin tietoon, joten kiitos kaikille avusta !
Hei vielä sen verran että sitten kun on windows asennettu, ajurit asennettu ja antivirus asennettu, onko kone sitten valmis siihen että voi alkaa jo ohjelmia ja pelejä asentaa ?