2 vuotta vanha Nokia 5800 Xpressmusic meni rikki ja nyt pitäisi löytää uusi luuri. Ajattelin pysyä koskekusnäytöllisissä älypuhelimissa. Oon katellut tuota Samsung Galaxy S 2:sta (joka on hinnaltaan aivan maksimi mitä voin maksaa) ja uutta Nokia N9:ä. Eli, mitä puhelinta suosittelette?
Kaikki on hyviä Ehkä android peruskäyttöön parempi, kun on marketit ja muut. Tuo n9 on mielestäni enemmän "edelläkävijöiden" laite. Tosin itsellä haluttais... vaikka ehkä vähän rumahko...
itse vaihdoin 5800:sta SGS2:een enkä ole katunut päivääkään. nyt kyseinen nokialainen toimii kakkospuhelimena kunhan tulee huollosta takaisin
okei olisi kysymys että paljonko se n9 tulee sitte maksamaan ja millon se tulee kauppoihin? Pitäiskö sitten ostaa se vai kenties android-puhelin?
Syyskuussa ja varmaan 500e paikkeilla. Riippuu varmaan ihan siitä mitä haluat luurilla tehdä, jos haluat valmiin paketin ja suuren ohjelma/pelitarjonnan niin valitse galaxy s2, jos ööö no en mä tiä kyllä mitä sanois mikä puoltaisi N9:ää, no parempi kamera ja uusi käyttis. N9 on varsin kiinnostava luuri, mutta kuten jenkeissäkin on jo lanseerattu nimitys N9:stä "zombie" tällä hetkellä se on eläväkuollut, siitä voi tulla ajan kanssa jotain tai sitten ei. Itse ainakin seuraan mielenkiinnolla mihin meego kehittyy ja miten sovelluskehittäjät ottaa sen vastaan. Tällä hetkellä N9 tuntuu kuitenkin aika rampalta, harmi.
N9:n etuja ovat sen käyttöliittymän intuitiivisuus, markkinoiden paras design ja erinomainen kamera. Näkemäni perusteella se hoitaa kaikki perusasiat paremmin verrattuna androidiin ja iphoneen, kuten navigoinnin(täysin ilmainen yli 100:n maahan) ja yhteisöpalvelujen ja sähköpostin integroimisen. Ja N9:siin tullaan tekemään myös ne tärkeimmät sovellukset.
Kannattaa varmaan mennä kauppaan kun n9 tulee ja tutustua androidiin ja n9:siin. Pystyt varmaan silloin päättämään kumpi sopii itsellesi paremmin.
???? Teoriassa enemmän prossutehoa, mitä muuta? -bugeja, epävakaita päivityksiä(jos siis niitä ylipäätään saadaan) jne.
Parempi joka osa alueella? Ei kuitenkaan.. Ainakin htc:n näyttö on tarkempi muistaakseni ja ei pelkkä prossuteho kaikkea ratkaise, paitsi kuinka kuumana puhelin käy.. Mutta puhelinvertailussa pitäisi piakkoin paritesti tulla sensation vs. S2. se lienee puolueeton taho kertomaan. Itse en ole keksinyt tähän mennessä muuta puutetta kuin erillisen kameranäppäimen puuttumisen. Ja hämärässä kuvaamisen. Muutoin on hyvin pelannut, siis Sensation. Eli kokeile kumpi tuntuu itselle paremmlta.
Itse myös uutta puhelinta hakemassa. Tuli Gigantin tarjouslehti,siinä oli Samsung Galaxy S 329€ http://www.gigantti.fi/
Maailman huonoin argumentti ikinä. Ei kannata ostaa, koska se jää viimeiseksi sarallaan? Mitä vitun väliä sillä on, jos se on maailman paras puhelin?