Uutta käytettyä näytönohjainta

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by smiigo, Mar 11, 2010.

1. smiigo

smiigo Member

Trophy Points:
    11
    Näitä keskusteluja on jo ties kuinka paljon, ei siis haittaa vaikka teen vielä yhden. Toki olen keskusteluja lukenut ja jonkinlaiseen lopputulokseenkin jo tullut, mutta vaivataan nyt vielä teitä muita.

Eli ostin uuden koneen, jonka näytönohjain on selvä pullonkaula. Näyttistä vaihtamalla pitäisi koneen soveltua pelikäyttöönkin(?), joten parempaa olen metsästänyt.

Nykyinen kokoonpano:
    Prossu: Intel Xeon Processor X3350 (sama kuin Q9450)
    Emolevy: Asus maximus formula x38
    Muisti: 4gb g-skill ddr2 (2x2gb, 1066MHz)
    Virtalähde: Antec basic power 550w
    Näyttis: nvidia 8500gt 512mb

Uudeksi näytönohjaimeksi olen miettinyt hd4890 tai gts 250 kortteja (1gb muisteilla). Ainoana vaatimuksena minulla on hdmi-liitäntä. Direct x11 ei ole niinkään tärkeä, toki siitä ei haittaakaan ole. Mutta mielummin siis x10 kuin x11 ohjain, mikäli hinta on sama ja x10 ohjain vie muilla osa-alueilla.

Ongelmana tässä asiassa on tiukka budjetti. Näyttiksen pitäisi löytyä 150e hintaan, eli käytettyä metsästetään. Toistaiseksi katselen vain yhtä korttia, mutta tietysti vuoden tai kahden päästä voin laittaa rinnalle toisen, mikäli näen tarvetta.

Mutta, koska itse en voi päättää, mitä ohjaimia käytettynä milloinkin on ja mihin hintaan, niin ehdotelkaapas muita hd4890 tasoisia kortteja, joita voisi siihen 150e hintaan löytää (plus-miinus 50e). Valmistajalla ei mitään väliä. Tietysti suosin hiljaista ja viileää korttia, mutta hdmi-liitännällä, crossfire mahdollisuudella, hd4890 vastaavalla suorituskyvyllä ja ~150e hinnalla (käytettynä).

Pistäkää ehdotuksia/pientä luetteloa tulemaan. Mieluusti myös jokin maininta/kommentti kortista vertailua helpottamaan. Kiitos!

2. Themu

Themu Active member

Trophy Points:
    78
    4890 on mainio valinta tohon hintaa käytettynä. nvidialla ois GTX260 mutta taitaa olla vähän hitaampi (?)

3. smiigo

smiigo Member

Trophy Points:
    11
    Kone tulee kiinni Sonyn 40" fullhd näyttöön ja kotiteatterivahvistimeen. Ensisijaisesti käytän sitä erilaisen median toistoon, mutta välillä tulee pelailtuakin. Tarkoituksena olisi saada tuleva Crysis 2 toimimaan näyttävillä grafiikoilla, vaikka täysiin grafiikka-asetuksiin en edes pyri yltämään.

4. Sud0

Sud0 Regular member

Trophy Points:
    26
    5770 on tietty uutenakin 150e. Toisen saa kans, ja vastaa 5870 tasoa.

5. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    4890 käytettynä tai sitten 5770 uutena.

6. Sn1p3d

Sn1p3d Regular member

Trophy Points:
    26

Share This Page