Terve Aikomus olis ostaa uutta rautaa ja pienen selailun jälkeen tämä jo valmis ehdotus olisi mielessä pienen muutoksen kautta. Elikkä meinasin vaihtaa radeonin tähän. Se mikä pistää mietityttämään, kun nykykone on n. 4v vanha ja ei ole tullut pahemmin seurattua enää tekniikan kehitystä että 1) Riittääkö Sonatan valmiissa powerissa teho geforcelle? Olin kattovinani että vaatimus olisi 500w mikä täyttyy mutta vaatii jotain pci-e extra virtakaapeleita, mistä en ole ikinä kuullutkaan...Jos tarvii vaihtaa niin ehdotuksia ja koko roskan yhteensopivuus? (ainakin radeonin kanssa oli yleisen mielipiteen mukaan toimiva) 2) Tuleeko noitten osien mukana vaadittavat mutterit ja piuhat, sillä asentaja löytyy omasta takaa, joten valmis kokoaminen ei ole tarpeen jos tilaa vielä eri paikoista. Semmosta tällä kertaa, elikkä pelkkä keskusyksikkö, näyttö, käyttikset yms löytyy omasta takaa. Ja vaikka radeon 4870 näyttää päätyvän moneen koneeseen tällä hetkellä niin lähtökohtana on tuo geforce. Hintahaarukka siinä 800-900e välissä jos vaatii muutoksia. Edit. Tässä geforcen ja sonatan sisältämän powerin speksi sivut Geforce Poweri
Huom. Seuraavan voi jättää huomioimatta, sillä kortti ei ole alkuperäinen 192 versio. Tajuttu vasta jälkeenpäin, lukutaidoton kun kerran olen näköjään. Miksi olet vaihtamassa tuota näytönohjainta? Tuo näytönohjain johon olet vaihtamassa, eli GTX260, on verrattuna HD 4870:neen: - GTX260 on heikompi/hitaampi kuin HD 4870 - Kalliimpi vaikka on huonompi - Näin ollen hinta/laatu-suhteeltaan huonompi - Jopa uudemmat GTX-kortit häviävät tehoissa HD4870:lle - Jopa vanhat ja halvat GeForce kortit suhteutettuna pärjäävät GTX260:lle (Gf9600,Gf8800GT,Gf9800GT) pirusti pienemmällä hinnalla. Mitä tulee sitten noihin sun kysymyksiin, vaikkakaan sun ei todellakaan kannata vaihtaa tohon näytönohjaimeen, niin: Sen powerin tulisi riittää. Nuo 500W-suositukset ovat vain sen takia, että laaduttomammatkin 500W-powerit riittäisivät kortille. Laadukas 400-450W riittäisi myös luultavasti. Öm ei. No kyllä niissä tulee. Yleensä jää pussillinen ylikin. Ja tiettyhän tuoteselosteissa lukee mitä mukana tulee. Jos epäilyttää kato valmistajan sivuilta, mutta pääasiassa niissä tulee mukana se mitä tarvitaan, oletuksena tietty että powerin johdot riittää kaikille osille eikä niitä tarvitse jakaa/pidentää. PS. olisit voinu mainita sen näytönohjaimen nimen ihan suoraan vaan tuossa viestissä, ettei olis tarvinu availla noita turhia linkkejä.
Paitsi että Gocom on väärässä tuosta näytönohjaimesta - kyseessä kun on sattumalta Core 216 -versio GTX 260:sta, joka tuoreimmilla ajureilla suorastaan pieksee HD4870:n.
Nojaa, kovemmilla resoluutioilla ja raskaimmissa peleissä tosiaan, eli juuri silloin kun näyttikseltä vaaditaan eniten. Kuitenkin jostain syystä benchmarkkien perusteella jotkin hiukan kevyemmät pelit luonnistuvat HD 4870:ltä paremmin (en sitten tiedä onko näissä mittauksissa käytetty uusimpia ajureita). Edelleen kuitenkin uskon siihen kuulemaani, että GTX 260 kellottuu paremmin kuin HD 4870, eikä sitä ole pilattu lämpöongelmilla. Lisäksi PhysX-laskenta sujuu nvdian korteilla, mihin minä henkilökohtaisesti vakaasti uskon. Voisin myös ehkä sanoa, että nvidian korteilla on ainakin yleensä ollut vähemmän ongelmia ja ajurit ovat toimineet paremmin. Vaikka itse mahdollisesti ostaisin HD 4870:sen, niin valinta on sinun, enkä usko että kumpikaan kortti on mikään hukkaostos.
Sori, niinhän se näytti olevan Olen pahoillani tuosta (luulin että kyseessä on perus 192 versio), kun kerran katsoin sen nimen suoraan tuosta linkistä käymättä tuotesivulla. Missasin sitten numerot 216 linkistä Edit. siis tuosta pdf-filun linkistä, siitähän sen näkee. Tuoteid:stä ei selväjärkinen tuotteen nimeä käännä