Moro. Toisella foorumilla ehdin jo kyselemään tätä asiaa mutta tänne ku tuli eksyttyä nii oikee mielellää kuulis täältä mielipiteen. Laitetaa semisti editoituna tuo sama viesti tännekki siis. Elikkä uuden pöytäkoneen hankinta edessä, ja koneen pitäis pystyä pyörittelemään kuvanmuokkaus- ja äänieditointiohjelmia ongelmitta. Nettiselailijana oon tottunu siihen että auki saattaa hyvinki äkkiä olla viis selain-ikkunaa jossa jokasessa kymmeniä välilehtiä. Jos videoita tulee netistä kateltua, katon ne tottakai mieluiten mahdollisimman hyvällä kuvalla ja ilman että mikään pätkii. Pelailen koneella toisinaan, nyt on aivoja tullu nollailtua Sims 3:sen parissa ja läppärillä se on ainaki takkuillu melko paljon. Yritin esimerkiksi tuon pelin vaatimuksia tarkastella mutta kerta sieltä iski tiettyjä näytönohjaimia jotka toimii ja tiettyjä jotka ko. pelin kanssa ei toimi ja niitä joiden kanssa "saattaa ilmetä ongelmia", oli se yllättäen taas hepreaa allekirjottaneelle. Muut pelit mitä on tullu pelailtua on Risen ja uusin Monkey Island, ja vastaavanlaisia rooli-/seikkailupelejä ajattelin suosia jatkossakin. Eli olis myös tärkeä ominaisuus että sillon ku pelejä tulee koneella pyöriteltyä niin ne sais kyllä pyöriä ongelmitta. Tässä vaiheessa tärkein kysymys lieneekin siis että pärjäänkö 4 Gb keskusmuistilla vai onko välttämätöntä sijottaa 6 Gb:n keskusmuistilliseen koneeseen? Ja minkähänlaisen näytönohjaimen tulee tarvitsemaan tälläseen äskenkuvailtuun käyttöön? Oon pallotellu näiden kahden koneen välillä nyt muutaman päivän, vaikuttaako tarpeisiin sopivilta ja pärjäisinkö ehkä tuolla näistä kahdesta halvemmalla koneella? Ja mikäli joku viisas osaa niin vois vähä valottaa näiden kahden näytönohjainten ja prossujen eroja, että onko ne loppupeleissä melko samaa tasoa vai reilusti eritasosia? http://www.netanttila.com/webapp/wc...yId=20183&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=19651&compartmentId=20152&categoryId=20183 En todellakaan sulje tollasia kustomoituja konehommia pois, joten otan hyvinki mielelläni vastaan ehdotuksia tarkotuksiin sopivan "täydellisen" kokoonpanon seteistä. Vaikka monessa topikissa täällä luki että tuo koneen kokoaminen onnistuu kunhan ihan rauhassa sen ottaa, oon kuitenki niin katastrofialtis ihiminen että en tiedä viittinkö itte alkaa väsäämään sitä. Noissa valmispaketeissa tuo 800 oli tuo summa jonka olisin valmis maksamaan, vaa kipiäähän tuo rahamäärä tekis. Ehkä saisitte kuuteensataan kasattua hyvän setin, johon pitäis sit sisältyä kaikki käyttöjärjestelmistä näppäimistöön ja hiireen? Ja varmaan sitte se tähtitieteellinen koneenkasaamismaksukin. Näyttö 21-23". Käyttikseksi mieluiten Win7 64-bittisenä. Ja semmosta smuuttia ja vilposta konehurraamista tietty tavotellaan! Saa mennä muutamilla kympeillä yli jos on tarpeen, kaiken hyvän nimissä. Ja herranjumala valottakaa nyt tuoki asia vielä, että miten tuo usbipaikkojen määrä määritellään? Kotelokohtasta? Niitäki tarvis nyt ainaki 4!
Joo hyi mitä paskaa (anteeksi). Noista koneista tulee pahaolo en pystynyt edes lukemaan noiden teknisiä tietoja. Asiaan: Siinä. Yritin tehdä paketin mahdollisimman halvalla ja että pelit toimii. Jos 600 e on budjetti ja näyttöön ja käyttikseen menee 270 niin koneeseen jäisi 320e jolla ei saa mitään. Tuolla paketilla pelit pyörii jo kiitettävästi. Prossusta saa avattua 2 lisäydintä luultavasti tai ainakin 1 jolloin siitä tulee huomattavasti tehokkaampi. Koneen kasaaminen on helppoa JG:tä lainatakseni se on kun legoilla leikkimistä. Ohjeet on mukana ja kaikki. Myös youtube on täynnä loistokkaita how to build PC videoita.
Sclekin paketissa on surkea emolevy, joten vaihda se tähän: http://www.jimmspc.fi/tuote/M4A87TD/USB3 Tuossa on USB 3.0 ja SATA3 tuet.
Jep, kaikin muin puolin Sclek ylitti ittensä tän paketin kansssa Noi pakettikoneet on roskaa, mä jos kuka tiedän kun sellasen omistan. Saa rahaa palamaan vaikka kuinka mutta ei oo päivitettävyyttä ja pelitehokin jää kauas, kauas jälkeen osistakasatusta.
Oolrait, onhan se paremmin tietävien sanoihin luotettava! Mä en tosiaan sitte ymmärrä __mitään__ noiden osien päälle, joten ihan pakko varmistaa vielä erikseen että vaihtaa siis tuo listassa toisena oleva (M4N75TD) tuohon myöhemmin linkitettyyn? Ja ilmeisesti tähän pukettiin on 4 gigan keskusmuisti (tuo Corsairin) tulossa? Olisko tuossa mitään mistä vois hinnassa edes vähä tinkiä? Ja jos nyt sitten uskaltautuis tuota konetta itte kasailemaa nii miten tuo maadotushomma mitä tuli luettua muista keskusteluista, riittääkö joku pattereiden lääppiminen? Jos niitä sähkäreitä iskee nii ovat varmaa loppupeleissä pieniä eikä siinä voi niille osille mitää haittaa tulla vaikka vähä näppääki?
Joo, toi emo vaihtoon. Tinkii voit vaikka muistista. Vaan 1 kaksgiganen kampa. Toinen sit ku ne oin järkihinnoissa. Kyl ne säkärit aika tehokkaasti hajottaa osia.
Mä oon monta kertaa onnistunut antamaan staattisia sähköiskuja emolevylle ja näyttikselle. Sattuu mua enemmän ku konetta.
Joo suosittelen sitä varomista Koneen kasaus on suht helppoa. Juutuupa on täynnä mahtavia kasausvideoita (hakuun vaan how to build a pc) ja emolankun mukana tulevassa manuaalissa kaikki neuvotaan kuin lego-ohjekirjasessa. Simppeliä.