Elikkä, vanha kone on nyt tullut tiensä päähän ja uuden koneen hankinta on ovella. Olen ajatellut käyttää n. 600-700e tulevaan myllyyn. Hankintaan tulee: Emolevy, prosessori, muistit, kovalevy, näytönohjain. Sitten mietin tossa, että pitäisköhän ostaa uusi koppa, jossa tulee tuuletin mukana, vai säilyttäiskö vanhan kopan ja pelkästään uusi poweri. Tietokone tulisi pääsääntöisesti netin käyttöön, pokerin pelaamiseen, office työskentelyyn sekä "satunnaiseen" pelaamiseen. Olis hyvä jos se pyörittäs uusiakin pelejä suhtkoht jouhevasti, mutta pääsääntöisesti kävisin varmaankin räiskimässä CS:S. Tämmöistä kokoonpanoa oon itse katellu: Emolevy: Asus M3A78-PRO AMD 780G AM2+ -Luin jostain, että esim. Phenom II 940BE prossulle kannattais ottaa emolevy, jossa on 790GX/FX piirisarja. -Toinen mitä mietin, mitä eroa on mainitsemallani emolevylle ja tuon "pikkuveljellä", joka on n. 20e halvempi Asus M3A78 AMD 770 Prosessori AMD Phenom II X4 940 Black Edition -Tässä tulee lähinnä kysymykseen, kannattaisko ottaa neliydin prosessori, vaiko 2 tai 3 ydin. Miten hyvin kone osaa hyödyntä niitä? -Mitenkä tää prosessori vaikuttaa esim. CS:S pelaamiseen, joka käyttää käsittääkseni vain yhtä ydintä. Olisiko järkevää ottaa 2- tai 3-ydin prossu? Näytönohjain Sapphire Radeon HD4830 512MB tai.. Sapphire Radeon HD4870 512MB -Mitenkäs tuo 512mb muistia verrattuna 1024mb? Varmaankin riittää minun tarpeisiini hyvin -Muita näyttis vaihtoehtoja? Itse en ole ikinä omistanut radeonia, olen jotenkin kiintynyt GF. Muistit: Näistä ei niin väliä, 2x2gb halvinta 800mhz DDR2 Kovalevy: Western Digital Caviar Black 640GB S-ATA 3.0 GB/s 32MB 3.5" -Ei mitään sanottavaa, vissiin ihan pätevä vehe. Kotelo: Antec Sonata III 500 - ATX-kotelo, 500W ATX12V v. 2.0 -virtalähde -Pelkkiä powereita en oo kattonu, kai semmosessa vähän säästäis. Hyviä ideoita ja tietoja otetaan vastaan. Oisko järkevintä sijoittaa tuohon neliydin prosessoriin vai johonki muuhun. Konetta oon yrittäny vähä rakennella sinnepäin et ois mahdollisuus päivitellä tulevaisuudessakin, mutta ei se nyt avain asemassa ole.
Juu m3a78 normi riittää... Näyttis nVidia geforce GTX260 55nm tai Radeon h4870 1GB versio. Näyttismuistin määrä vaikuttaa, miten jouhevasti peli pyörii milläkin resoilla. Pienemmät resot-> vähemmän muistia, suuremmat resot ->enemmän muistia. Tuo hd4870 1GB verrattuna 0,5Gb versioon hintaero joku 10e.