Moro, Eli tarkotuksena olisi itse kasata uusi kone. On jäänyt tuo uusien komponenttien seuraaminen jo todella mitättömälle tasolle, joten tarvitsen apua kokoonpanon laatimisessa. Tarkoituksena olisi investoida koneeseen n. 1000-1200?. Vanhasta koneesta aion hyödyntää kotelon, näytön, näppiksen ja hiiren, mutta siskuskalut haluan uusia kokonaan. Myös uusimman Windowsin voisin hankkia... Tarkoituksena olisi saada mahdollisimman kova kokoonpano, jotta nuo syksyn uutuudet (BF3, batman, LA.noire, Skyrim yms.) pyörisivät mahdollisimman kovilla asetuksilla. Hintakattona kuitenkin pidän tuon 1200?. Kiitoksia!
Unohdetaan Jimssin 79e kasaus ja kasataan itse. Lisäksi vielä unohdetaan tuotteet joidein varastosaldo on "ei tiedossa" ja valitaan niitä, joita on saatavissa alle viikossa. Tuollaisen setin sain aikaan. Ihan jees. *edit* Näyttiksen mukana näköjään tulee joku batman
Onko 560 ja 570 välillä suuri ero? Ovatko nuo SSD-kovot todella huomattavasti nopeampia kuin tavalliset? Lisäksi tosta kokoonpanosta voi poistaa toin kotelon, koska aion vanhan Antecini hyödyntää.
560 Ti ja 570 erot eivät ole kovinkaan suuret yleensä, 560 Ti jaksaa kaikki pelit helposti tapissa, joten en laittaisi extraa tuohon 570:n. SSD kovo nopeuttaa koneen toimintaa huomattavasti, suosittelen. Itse juuri vaihdoin järjestelmän perus 7200rpm kiekolta ssd:lle ja eron huomaa. Powerina kannattaa pitää tuo nexus, on älyttömän hiljainen poweri. Yhtä laadukaskin, kuin XFX.
Mitenkäs vastaavan hintaiset Radeonin näyttikset?? Itselläni on aikojen saatossa ollut kumpaakin (nVidiaa ja Radeonia) näyttiksenä eikä minulla ole sille merkille niin väliä. Onko tuo Geforce kenties valittu kokoonpanoon ihan vain merkkiuskollisuudesta vai onko oikeasti paras valinta tällaisella budjetilla?? Lisäksi MUGENin cooleria en enää Jimmsiltä löydä. Mikäköhän tähän olisi vaihtoehtona?
No entäs nyt, kun hylkään tuosta alkuperäisestä kokoonpanosta tuon kotelon ja DVD-aseman, jotka voin hyödyntää vanhasta koneestani. Kannattaisiko minun nyt tämä 100e satsata vielä johonkin tai joihinkin komponentteihin vai pitäytyä tuossa alkuperäisessä kokoonpanossa. Tarkoitan nyt, että kasvattaako 100? koneen tehoa vielä tuosta mitenkään merkittävästi?
Lisäksi vielä tuosta Coolerista.. Onko oikeasti hyödyllinen ja tarpeellinen? En aio konettani mitenkään kellotella. Lähinnä tässä mietityttää tuo Coolerin asennus. Aikaisemmin olen aina mennyt vaan prossun mukana tulleen tuulettimen varassa ja nyt katselin tuota Mugen 3 asennusta youtubesta. Onkos se kovinkin hankala prosessi?
Se on hiljaisempi ja tehokkaampi mitä vakiojäähy. Jos et satavarmasti aio kellottaa nyt tai tulevaisuudessa, niin sen voi jättää pois tai vaihtaa esim. AC Freezer 7 Prohon. Asennus ei mun mielestä ole mitenkään erityisen hankala, jos sen tekee silloin kun emolevy on vielä pöydällä eikä kotelossa.