Budjetti: ihan max 600€! Tarkoitus: Kone tulisi pelikäyttöön (WoW pääosin) ja muuhun yleiseen, mm. kouluhommat, surffailu, leffojen katselu, jne. Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei, se löytyy jo. Myös näyttö, näppis, hiiri, kajarit on jo, ja luulen, että dvd-aseman voin vanhasta koneesta napata. Kovoja en ehkä enää uskalla kierrättää, kun ovat jo noin 5 vuotta vanhoja? Näyttis??: Tälläinen näyttis on tällähetkellä: AMD Radeon HD 6500, onko mistään kotoisin? Voiko vielä kierrättää? Tarvitsetko kasauksen?: Kasausta oon jo vähän harkinnu itsetehtäväksi. En ole ennen kasannut koneita, mutta eikai se kauheen vaikeeta voi olla? Jos sillä kasauksen hinnalla saa tilalle jonkun paremman komponentin, niin sen varmaan voi jättää omaksi huoleksi sitten Joitain videoita olen kasauksesta katsonut. Aiotko kellottaa?: En välttämättä (ei ainakaan kokemusta löydy siitä). Koko? : ei väliä, kunhan ilma kiertää? Ulkonäöllä ei mitään väliä Muuta?Mielellään Suomesta tilaisin, tosin kaupalla ei nyt niin väliä. Hiljaisuus plussaa, muttei pörinä haittaa, kuulokkeet päässä suurimman osan ajasta, joten ei kuulu omiin korviin läpi.
aijaa.com/6F2OiP Kopsaa linkki, jos uskot että kasaus sujuu niin, kasauksen ja kasaustakuun voi napata pois. HD 7750 Näytönohjaimella pelaa viel hyvin pelejä, uusimpia ei tietenkään asetukset tapissa. Kauppa siis Systemastore.
Näyttis on tolla budjetilla aika ratkaseva. Tosi kevyellä pelaamisella toi vois mennä just ja just. Ehkä tekisin niin et käyttäsin tota ja sit vaihtasin tehokkaamman ellei riitä. DVD asema on SATA? Minkä takia et uskalla kovoja kierrättää? Kovojen mallit?
Linkki korjaus... Ihan hyvä paketti tuokin, voit tietysti tehdä tälläiset muutokset kuvan settiin: (Pelikäyttöön lisää tehoa...) FX-8320 -> FX-6300 Kasaus / takuu -> pois, jos itse kasaat? HD 7750 -> GTX 660 5 vuotta vanhat riittävät ainakin minunmielestä varsinhyväksi vastaukseksi?
Juu näytönohjaimen ja prossun muutoksen mun settii voi olla iha kannattavaa, saattaa osatki tulla nopeammin.
Ei mun mielestä riitä. Joku Samsung F2 1 TB tuli 2008 eikä se vieläkään oo surkee. Tai Seagate Barracuda 7200.11 1 TB? sekin tuli 2008. Kyllähän noi kelpais vieläkin. Vai oliko tässä joku kestävyysjuttu? Näyttis ei mun mielestä oo riittävästi parempi tohon Radeon 6500:n nähden. Et jos kovosta säästäis sen 60 euroo, päästäis Radeon HD 7850 tasolle. DVD asemaki pitäis tietää.
Moikka! Kyseessä on siis 5 vuotta vanha pakettikone gigantista, johon näyttis vaihdettu jossainvaiheessa. En nyt muista dvd-aseman merkkiä ja mallia, kun kone on eripaikassa, kun missä itse nyt. Pääsen huomenna tarkistamaan sen. Kovoistakaan en ole ihan satavarma. Samsungin tarran muistan kyllä nähneeni kovossa. SATA-liitäntä dvd-asemassa. edit: typoo edit2: Ja kovot nyt jo niin täynnä, että muistaakseni tilaa jäljellä yhteensä alle 100 gigaa, niin mieluusti alottaisin puhtaalta edit3: kuinka tärkeä toi prossucooleri on jos prossuksi ottaa AMD FX-6300 six-core 3.5GHZ 14MB AM3+ 95W BOX:n? Kuinka tarkkaa coolerin kiinnitys prossuun? Tarviiko liimaa/tahnaa/mitälie? Hieman epävarma noitten kanssa.
CM Hyper TX3 cooleri on laitettu tuohon ainoastaan hiljaisuuden takia, koska AMD vakio cooleri on kohtuu kovaääninen. Voit siis jättää sen pois halutessasi ja ostaa vaikka myöhemmin, jos siltä tuntuu. Coolerin kiinnittämiseen tulee kaikki tarpeellinen mukana. Tahna tulee coolerin pohjassa valmiina tai sitten tuubissa. Tahnaa ei tarvitse laittaa kuin nuppineulan kokoinen pläntti prossun keskelle ja siihen cooleri päälle. Intel ja AMD prossuille on erinlainen kiinnitys, joten tee ohjelappusen mukaan. Part1 Part2
onko tämä näyttis mistään kotoisin? Kun on SystemaStoressa tarjouksessa sen muutaman euron halvempana kun tuo GTX 660 ? Saisi rypistettyä ton hinnan sitten siihen alle 600€ FX-6300 prossulla? Nyt toistaiseksi jätän tuon coolerin kuitenkin pois.
Noniin, eli tälläisen setin sain sitten budjetin puitteissa muovattua: Eli cooleri pois, FX-6300 prossu ja hd7850 näyttis. 598.3€ juuri ja juuri budjetissa! Onko ihan ok? Sorry en oikein hiffannut tota kuvan upottamista!