Eli olen hankkimassa kahden kaverini kanssa uutta pöytäkonetta. Budjetti on kuten otsikossakin lukee 700-800€ Olen katsonut jimm`s pc storessa tämmöistä konetta. Kone Kovalevy/ssd olisi tämmöinen ssd Uusia osia saa ehdottaa. Kuitenkin maksimi budjetti raja on 800€ Näyttö,näppis,hiiri ynnä muut tarvikkeet on jo valmiina. Sekä käyttis.
siinätapaukses näyttikseksi tämä http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_22_541&products_id=57355
Saksa huutaa ostajaa, kiitos suomen hintojen... Kauppa: Mindfactory Emolevy on huomattavasti parempi, kuin aiemmissa. Tuolla voi kellottaa huoletta ja muu varustelu on myös kunnossa. Poweri on Seasonic laatua, joten ei siitä enempää. Näyttis HD 7950 kunnon WindForce jäähyllä. Hinta silti aisoissa, mutta tuohon tulee viellä 30€ postit päälle. Lisäksi voisit ottaa prossulle kellotus jäähyn, mutta en tiedä mikä kotelo sinulla on, joten en tiedä mikä mahtuu. HR-02 Macho korkeus 162mm Tehokas Corator DS korkeus 155mm Tehokas ja hieman matalampi True Spirit 120 korkeus 160mm Kohtuullinen Intelin Sandy/Ivy sarja on niin helppoja kellottaa, että ne vaativat tätä ominaisuutta.
Virtalähde on hankittu. Hmm. Muistaakseni minulla on kaapin perällä 4 kappaletta näitä Kammat Mietitäämpä mitä on valmiina. Kotelo check Virtalähde check muistit check Kotelotuuletimet check. Dvd-asema check. Mitä puuttuu Emolevy. Prosessori. Ssd levy. Prosessori tuuletin. Näytönohjain jos tämä ei ole sopiva Ylin on minun näytönohjain (gigabyte gt 220 1gb) Muut oheistarvikkeet: Prosessori tahna.
Jollet pelaa niin tuo näyttis on riittävä. Halvin pelaamiseen kunnolla sopiva on HD7850 tai GTX 660. (Ohan niitä GTX 650 Ti ja HD 7770 mutta aika huonoja sinänsä pelaamiseen). Muistit kelpaa. Emolevyks asrock z77 extreme 4 tai asus P8Z77 V-LK. (Kellotus). Jollet aio kellottaa ikinä ja 100 varma niin sit ASrock Pro3 tai ASUS Z77 V-LX2, toki näilläkin kellottaa hieman. Prossutuulettimen mukana tulee aina tahnat, joko pussissa, tuubissa tai coolerin pohjassa valmiina. Hyviä coolereita kellotukseen/hiljaisuuteen: Coolermaster Hyper 312 EVO, Scythe mugen 3 PCGH (alle 45e), (yli 45e) Noctua NHD14, Thermalright Silver Arrow ja Phanteks PHTC 14. Pelkkään hiljaisuuteen: Thermalright True Spirit 120, Artic Cooling Freezer 13 pro. Mikä virtalähde?
On ihan pakko oma mielipide ja lukemisen peruste sanoa. Asus P8Z77 V-LK ei ole mikään hyvä kellotus emo, virransyöttö ei ole parhaimmasta päästä. Tietysti kohtuulliseen kellotukseen/pieneen riittävä.