Eli tein aiemmin jo topicin jossa kyselin vanhan HP:n pakettikoneen runkoon uutta konetta, mutta kun aloin miettimään laajennusmahdollisuuksia ilmankierron ja tilan osalta ajattelin että jos hankkisi halvalla koneen jossa olisi hyvät päivitysmahdollisuudet. Katselin Lapstoresta osia ja sain kasattua 450e paketin. Eli: AMD Athlon 64 X2 7750+ BE -59,00€ Asus M4N78 SE -60,09€ (Tuki AM3 asti, joten päivitysmahdollisuuksia pitäisi olla(?)) -60,09€ Corsair 4GB DDR2 800MHz CL5 -39,50€ Corsair PSU 400W -55,69€ (Eikös 400W pitäisi aika pitkälle riittää kuitenkin?) Asus EAH4770 512MB GDDR5 -90,89€ NZXT Apollo Silver -75,22€ (Tässä vaiheessa ei haittaa jos kotelo maksaa 20€ ylimääräistä ulkomuodon takia, koska sisuskalut on melko helppo vaihtaa vrt. kotelo ) Western Digital 320GB SataII 16MB -44,23€ LG 22X DVD+-RW LS Sata Sec Retail -29,00€ TOTAL 453,62€+PK Elieli... Onko tuossa vielä jotain huomautettavaa? Haen siis hyvää päivitettävyyttä tulevaisuudessa. Ja tulisi siis pystyä käyttämään 2-3v ja tämänkin jälkeen vielä mahdollisesti saada "kilpailukykyinen" päivittelemällä.
Muuten oikein hyvä, mutta: Vaihda LG asema siihen 19€ sonyyn tai 18€ lite-oniin ja vaihda WD 500GT (32mb intellipower) kovoon. Ton kotelonkin suosittelen kuitenkin vaihtamaan johonkin perus hiljaiseen koppaan, sillä tuskin sä sitä koteloa ihailet paljoa, enemmänkin muuta teet Vaikka nexus cloudius black? Hiljainen ja halpa, mutta myös hyvä tuuletus pitäisi olla.
Clodius on kaikkea muuta kuin hiljainen... rämisevä roskakasa, sanoisin. Cooler Master CM690 olisi kelvollinen vaihtoehto, mutta sitä ei taida Lapstoresta saada?
Suunnitelma muuttui... Aluksi ei ollut tarkoitus että isä maksais senttiäkään paketista, mutta yllättävästi hän innostui. Toisinsanoen budjetti nousi. Ei tosin tarkoita enää sitä että uutta kokoonpanoa kyselisin, koska kyseiset osat on jo tilattu ja saapuneet perillekin. Eli: Asus M4A78 E -emolevy Force3D Radeon 4870 -näyttis AMD Phenom II X4 810 -prosessori Antec Ninehundred -kotelo Corsair 550W -poweri Kingston 4GB (2x2GB) 800mhz Samsungin DVD-RW 22x -asema Samsung F1 640GB -kovo Eli näin.. Tiedän kyllä että prosessoriksi olisi kannattanut ottaa parempi, mutta ei kannattanut valittaa kyseisestä valinnasta.. Kun muutoin olisin joutunut tyytymään 7750 BE:hen. Onpahan kuitenkin parempi kuin HP:n 4½v vanha pakettikone ^^ Näin tällä kertaa. Eikun kasailemaan illan aikana ^^
Kyllä tuo on minun ymmärryksen mukaan ihan kelpo prossu, itse en valittaisi tuosta Tässä vaan ei ole tuota BE merkintää, joka helpottaa kellotusta. Itse en kellotusta harrasta, joten ihan sama minun kohdallani.<-aika offtopic kylläkin
Tarkoitin siis lähinnä ettei kukaan alkaisi valittamaan miksei valittu Phenom II 940 tms. prosessoria Mutta kone on nyt kasassa ja toimii ^^ Mukava teholisä vanhaan verrattuna