Uutta konetta vaatimattomasti 500 eurolla.

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by mydash, Oct 2, 2010.

1. mydash

mydash Regular member

Trophy Points:
    28
    Eli siis saiskohan kasattua 500 eurolla semmosen tietokoneen jolla ois tarkotus päästä pelailemaan. Jotain tavallisen kuvanlaadun omaavia elokuviakin saatan katsella mutta leffoja varten on jo vehkeet. Eli siihen tietokoneeseen en tarvitsisi näyttöä, hiirtä ja näppäimistöö eli siis ihan perus yksikkö koteloineen päivineen mahdollisimman parhaimpaan pelailuun. Tiedän että 500 euroa ei paljoa ole mutta nyt ei löydy meikäläiseltä enempää rahaa tähän touhuun ja ajattelin että jos joku auttaisi tässä koneen osien valitsemisessa koska sitä itse en osaa ja luulen sen olevan halvempaa kuin kaupasta ostaminen.

PS: Kotelon ulkonäöllä ei ole väliä kunhan saisin tehoo koneeseen. Käyttöjärjestelmääkään en tarvitse.

Last edited: Oct 2, 2010
  2. Grabacr

Grabacr Regular member

Trophy Points:
    26
  3. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
  4. mydash

mydash Regular member

Trophy Points:
    28
    Kuulostaa vissiin ihan hyvältä sit ois semmonen juttu että käykö näytöks tuommone tavallinen LG telkkari oon ainakin sitä käyttänyt kannettavan näyttönä ja siitä telkasta löytyy toi RGB ja HDMI liitännät?

5. wasdasi

wasdasi Regular member

Trophy Points:
    48
    Ei kuulosta. Huomattavasti parempaakin saa 500:lla eurolla.

Lapstore.fi

Last edited: Oct 2, 2010
  6. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Joo, onhan wasdasin setissä huomattavasti tehokkaampi näyttis, samoin prossu joka vie Athloniakin mennen tullen. Emolta puuttuvat SATA3 ja USB3-liitännät, ja jos niitä joskus viiden vuoden päästä tarttet, lisäkortti emoon on parikymppiä.

7. mydash

mydash Regular member

Trophy Points:
    28
    Joo eli kannattaa ottaa tuo wasdasin paketti kokonaisuudessaan tilaukseen näin ajattelin. Pitää ensviikolla tilailla toivottavasti ei tarjoukset mee umpeen. Kiitos teille kaikille.

8. mydash

mydash Regular member

Trophy Points:
    28
    Vielä jos kysyisin sittenkin sellaisen jutun että minkälaisen käyttöjärjestelmän tuollaiseen koneeseen kannattaa asentaa ajattelin käydä kaupasta ostamasta mutta nyt alko mietityttää että minkälainen kannattaa siihen asentaa ku niitähän on jotain eri bittisiä tai semmosta nii varmaan joku Windows 7 mutta mikä niistä ois kannattavin eikä ole väliä paljo se käyttis maksaa?

PS: En viitsinyt muokata edellistä viestiä kun tuli eri asiaa anteeksi jos se jotain närkästyttää.

Edit: Toi Windows 7 Ultimate 64 bittinen on varmaan järkevin? Sen ajattelin hommata.

Last edited: Oct 3, 2010
  9. jkstone

jkstone Guest

Ajattelit maksaa käyttiksestä niin paljon kuin koneesta?
    Ehdottomasti
    Windows 7 Home Premium 64-bit OEM

10. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Samaa mieltä. Ultimatessa ja Professonialissa ei ole oikeastaan muuta kuin turhia lisäominaisuuksia. Voi valita kielen, ja löytyy virtuaalinen xp-tila. Molemmat turhia. Suomenkielinen on kuitenkin koko ajan käytössä, Home Premiumin yhteensopivuustila on aivan yhtä yhteensopiva kuin tuo virtual xp, ja vaikkei olisikaan, oikea xp maksaa käytettynä alle parikymmentä euroa.

64-bittinen tukee lähes rajattomasti muistia, 32-bittinen vain ~3GB. Sen vuoksi 64-bittinen Home Premium on kaikkeista paras käyttöjärjestelmä.

11. jkstone

jkstone Guest

Noh, itse en pitäisi XP-modea turhana, itse ainakin pidän sitä hyödyllisenä, mutta threadin aloittajalle se on kyllä turha. Samoin Bitlocker, parempi kun ei ala sen kanssa pelleilemään, ja sitäpaitsi ilmaiseksi saa esim. Truecryptin, joka on vähintäänkin yhtähyvä.

No älä nyt sentään viitsti pitää yhteensopivuustilaa jotenkin hyvänä.
    XP:ssä olet oikeassa. Ja saahan sitäkin kuukauden käyttää ilmaiseksi jos on vain jokin pienehkö asia.

Ja vielä OEM versio, niin pääsee halvemmalla.

12. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Kyllä se yhteensopivuustila on mun mielestä aivan erinomaisen hyvä. Ainakin itse olen saanut sen kautta toimimaan jokaisen kokeilemani 64-bittistä käyttistä tukevat pelit. Call Of Duty, Allied Assault, Vice City, Half-Life, San Andreas, Road to Hill 30, Call Of Duty 2... Vain muutamia mainitakseni.

Tai no, ainakin se on oikein kätevä ja hyödyllinen. Ei nyt sitten jostain syystä ehkä hyvä, mutta hyödyllinen. Ei tietenkään mikään dosbox mutta kuitenkin.

13. jkstone

jkstone Guest

Eikö sitten toiminut muuten?
    Ja tuota en ymmärtänyt, jos tukee niin tukee.

No XP-moden tarve riippuu siitä mitä koneella tekee.
    Jaa eine dossipelit mun mielestä "oikeallakaan" XP:llä toiminut.

14. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    No käytin nyt lähinnä tuota dosboxia vertaamaan sitä yhteensopivuuden tasoa ja määrää :D

E: Nuo luettelemani eivät ainakaan mulla suoraan asentamalla tai järjestelmänvalvojana suorittamalla toimineet. Kummasti rupesivat joko 95- tai xp-yhteensopivuustilassa pelittämään.

15. jkstone

jkstone Guest

Mulla ainakin Half-Life ja San Andreas toimi.
    Mutta olen kyllä vääntänyt sen verran tuollaisten yhteensopimattomuuksien kanssa, etten niinkään kehuisi.
    :D

16. mydash

mydash Regular member

Trophy Points:
    28
    Ok eli siis ku mul ois noi käyttikset kaverilta saan varmaan minkä tahansa niin siitä voin valita käyttiksen nii kannattaa siis ottaa windows 7 home edition 64 bittinen. Kaikki tarvittavat löytyyki jo tosta paketista siis eli ei muuta kun se käyttis sitte siihe nii pääsen datailemaan. Tilasinkin jo tuon paketin ei muuta kuin oottelemaan.

17. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    No vähän tuntuu joo että nä on yksilökysymyksiä seiskan kanssa... Melkeinpä kaikki tuntemani ovat saaneet San Andreasin toimimaan mukinoitta, paitsi yksi jolla se ei kertakaikkiaan toimi CD:ltä asennettuna. Itse jouduin turvautumaan xp-tilaan, muuten tuli kaikenlaista erroria joka raossa.

Half-Lifen kanssa taas yksi tuttava sai asennettua koko höskän ilman ongelmia, itsellä taas suora-asennuksessa valitti keskusmuistin vähäisyydestä. 95-tilassa äänet tulivat puolenkymmentä sekuntia jäljessä, xp-tilassa kaikki sujuu kuin unelma.

Mutta eiköhän tä offtopic jo riitä... Hyvä vaan, että sama käyttis käyttäytyy erilailla kuin toinen samanlainen :D

E: Saat kaverilta minkä tahansa valitsemasi käyttiksen? Tiedätkös, poika, että waretus on laitonta ja kaiken muun kukkuraksi et voi rekisteröidä käyttistä, ainakaan samalla tavalla kuin ostetun kanssa. Tsot tsot...

18. jkstone

jkstone Guest

Hyi hyi...
    Jos et itse osaa hommata niin et varmaankaan osaa pitää aitonakaan.

19. mydash

mydash Regular member

Trophy Points:
    28
    No lähinnä tarkotin sitä että sillä on käyttämättömiä käyttiksiä ja ostan siltä pilkkahintaan jonkun. Ja aito on =)

20. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Niin.. Tulee sellaisessa pahviboksissa, jossa on DVD-levy, manuaali ja aitoustodisteena lisenssitarra joka sisältää serial keyn? Jos näin ei ole, ei ole käyttämätön ja aito.

Share This Page