Hei, josko nyt ois se aika uusia kones. Itse en tajua osista, yhteensopivuuksista ym paljon mitään. Budjetti olisi max 600€. Kone tulisi varmaan pelikäyttöön, kun toi BF3 tuolta vain ilmestyy (Riittääkö 600e sellaiseen koneeseen?) ja sitten kaikenlaisten editointi ohjelmien moitteettomaan pyöritykseen. (Sony Vegas, Photoshop, After Effects ym) Itse huvinvuoksi koitin valita jotain osia, varmaan päin sanonko mitä. Ihan huviksi koitin, sanokaa olisko toimiva paketti ja jos ei nii olis kiva myös saada ihan lyhyt oppitunti. Kiitos.
Eikö 550W virtalähdettä kannattaisi pitää tulevaisuutta varten? Tai sitten ei... Koitin muuten vaihtaa ehdottamasi osat ja hinnaksi tuli 628e.
No kyllä mä pystyn sen 30e joustamaan. Jos vielä 20 joustais, eli yhteensä 50e, niin saisko esim vielä parempaa prossua tai muuta?
Prossulle kannattaa hankkia parempi jäähy, esim. Freezer 7 Pro tai kellotukseen esim. Scyhten Mugen 3. CM Hyper 212 Plus on noiden kahden välistä jäähdytysteholtaan. E: Joopaan paketin emolevyssäkin on jonkun verran parantemisen varaa. Jos rahat riittävät esim. Gigabyten lankkuun, niin se on huomattavasti nykyaikaisempi.
Eli tässä olisi nyt hyvä paketti? Onko mikään noista sellainen missä voisi säästää? Esim Blu Ray asema? Muut nyt on jo ilmeisesti kohtuu hyvissä hinnoissa, eikä tuo 670e nyt ongelma ole, mutta voi sitä aina yrittää säästää sen muutaman kympin, jos voi.
5 vuotta sitten 350 wattinen poweri oli täysin riittävä suurimmalle osalle pc:n omistajista. Hieman ovat siitä tehonkulutukset nousseet mutta yhä se 350 wattinen riittää lähes kaikille. Tuossa todisteet http://muropaketti.com/artikkelit/naytonohjaimet/nvidia-geforce-gtx-560-ti-gf114,3 Eli siinä 450 wattisessa powerissa on tulevaisuuden varaa reippaasti. Tehonkulutukset eivät ole mihinkään kasvamassa nyt eikä tulevaisuudessa. Siitä pitää huolen energian muuttumattomuus laki. Jokainen kulutettu watti muuttuu lämmöksi ja lämpö on saatava pois koneesta jäähdytyksen avulla. Toisinsanoen, suurempi tehonkulutus tuo ongelmia...
Itsekkin kallistun samaan suuntaan, jos ihmiset pitävät yhtä näytönohjainta. Siltikin kannattaa hommata vaikka se XFX 450W suoraan, 350W ostossa ei ole niin järjellistä säästöä. Varsinkin, kun ottaa XFX:n luotettavuuden mukaan kuvioihin. Itse nappasin Nexuksen 530W powerin, ja ens kuussa pärähtää toinen XFX 6850 rinnalle. Siltikin, jää mitä luultavimmin ihan hyvin "varaa" powerista vaikka valoputkille jos haluaa. Tietenkin kannattaa valita poweri pitkäikäisyyden mukaan, joista yksi tärkeä on takuu. Sinänsä puolustusta myös 550W ehdottajille, että hintaeroa XFX:n 450W ja 550W powereissa on kympin verran(?). Ei siis ihme, että halutaan mielummin se 550W joka on kieltämättä hyvä päätös.