Mites ihmiset oisaisivat suositella pelaamiseen, perussurffailuun ja leffojen katseluun kannettavia 500-700€? Mitä ite oon katellu, niin HP Compaq Presario CQ71-415SO, ja Asus X70AF ovat ihan kelpo koneita (?) https://www.konebox.fi/PublishedService?file=page&pageID=18&freePage=339&rowGroupName=Tuotevertailu&groupID=404&compare=109761 Niin ja koneessa pitäisi mielellään olla siis, 15-17 tuuman näyttö, suht iso kovalevy (320-500gb), kelpo näyttis (esim. CoDin pelaamiseen) hyvä prossu, HDMI-liitäntä ja kamera olisi plussaa, mutta ei välttämätön. Kiitos jo etukäteen EDIT: Ja jos ihmiset ihmettelee tota Koneboxia, niin mieluiten sieltä kun tuli justiinsa alennuskoodi josta saa 10% alennusta. Tietenkin jos joku hyvä läppäri jostain löytyy, niin ei ole sieltä välttämätön tilata
Itse en suosittele kannettavaa ykköskoneeksi missään nimessä. Ykköskone kun tuppaa jäämään siihen olohuoneen pöydälle johdon päähän moneksikin kuukaudeksi joka tappaa akun ja sen jälkeen sitä kannettavaa ei voi viedä mihinkään missä ei ole töpseliä lähellä. Itse suosittelisin minikannettavaa siirreltäväksi koneeksi ja pöytäkonetta sitten ykköskoneeksi pelaamiseen yms. Minikannettavat jaksavat pyörittää kaikkia perus ohjelmia ihan iloisesti (netin selaisua, IM ohjelmat, elokuvien katselu ym.ym.) ja akkukestokin on ihan eri tasolla kuin isoissa kannettavissa. Asus Eee PC 1005PE löytyy konebox:ista hintaan about 350€ ja siinä mainostetaan ~14h akkukestoa ja mitä nyt itse olen arvosteluja lukenut niin paikkansa tuo näyttäisi pitävän. Kannettavissa taas se akkukesto jää sinne max. 5h paikkeille ja parin vuoden käytön jälkeen siitä on vain 20-30min jäljellä. Ja vielä lisäksi: http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/213 EDIT: typoa pukkaa
Kunnon näyttiksellä et löydä läppäriä alle 1000e. Mut tässä läppäri jolla vois varmaan tehä kaikkee muuta siihen hintaan ja ehkäpä ihan hyvinkin. Mut pelikonetta et löydä läppäreistä alle 1000e.
No pöytäkoneesta en kummemin ole innostunut, koska jotenkin on vain läppäri ollut mukavampi ja sopii huoneeseenkin paremmin. Miniläppärille ei kiitos, monia tullut testattua, surkeita ovat olleet. Anteeksi väärä paikka kirjoitukselle. Olisiko jotain ehdotuksia tuommoselle budjetille sopivalle? EDIT: Niin ja itsellä ollut päälle 2 vuotta HP:n kannettava ja akku kestää vieläkin lähes saman verran kuin ostettaessa
No miten läppäri on parempi? Pienenpi = Joo.. Tehottomampi = Joo...Jos tarttet näytön, näppiksen, kasauksen, käyttiksen ja hiiren niin sitten voi olla kätevämpää ottaa läppäri, koska noi maksaa jo jotain 400e.Mutta jos pelkkä keskusyksikkö käyttiksen ja kasauksen kaa vois riittää niin sitten sais siihen hintaan jo tehokkaamman kun läppärit siihen hintaan. Ja tuolhan on toinenkin sellanen ketju josa hankittiin mun mielestä samaan hintaluokkaan läppäriä.