Uutta mini-ITX/HTPC konetta..

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by _kooma_, Mar 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. _kooma_

_kooma_ Active member

Trophy Points:
    78
    Heipsistä. Harvemmin itse enään nykyisin koneista kyselen, mutta nyt on pienhekö pakko:)
    Eli olisin tässä seuraavaksi vihdoin toteuttamassa pitkä aikaisen haaveen, eli Nintedo 8 Bittisen, siis sen wanhan NES:in sisuksiin lyömässä HTPC:tä. Sain kaverilta rikkinäisen NES:in (itseltä kyllä löytyy toimivakin, mutta siihen en aio kajota), josta olen jo onnistuneesti poistanut kaiken ylimääräisen sisuksista..

Hankinnassa olisi mini-ITX emolevy, siihen prosessori (AM2/AM3 kantaista olen koettanut etsiä, toinen vaihto ehto olisi LGA775), näytönohjain mielellään nVidia (ellei integroitu riitä), muistia 2-4Gb, virtalähde (ulkoinen, pitäisi ilmeisesti olla, kun NES:in sisuksiin ei kovin isoa mötikkää mahdu), 2,5" kovo ja slim mallinen DVD tai Blu-Ray asema.

Ja se että miksi nVidia, syy on ainoastaan se että nVidia tarjoaa Linux puolelle ajureita, toisin kuin ATI:lla.

Käyttötarkoitus olisi, elokuvat, musiikki, todella kevyehkö pelailu (emulaattorit, kuten NES, SNES, N64, Sega Megadrive, C64), netti/naamakirja/youtube jne.

Tässä vielä hieman pakettia jota olen itse ajatellut:

Virttis tuosta puuttuu vielä. En vaan löytänyt sopivaa, ja vielä ei ole 100% varmaa se että miten virttiksen kanssa toimin. Ulkoinen poweri olisi ihan must, mutta ellei se onnistu, niin sitten tavallinen ATX poweri, mutta toisaalta se ei sopisi ulkoisesti mitenkään tuon Nintendon kanssa:(

Jos joku jaksaa nähdä vaivaa niin kiitos ja kumarrus..

Tuli tässä mieleen että suhteellisen edullisestihan voisi ostaa esim jonkin notebookin, vaikkapa Asukselta tai Acerilta, ja purkaa sen kamat/pykätä Nintendoon.. oliskohan tossa mitään järkeä?
    Esimerkiksi tämmöinen..
    Toisaalta tuntuisi jotenkin oudolta ostaa uusikone ja levittää se sitten lattialle osina samoin tein, mutta Nintendo PC on saatava, eikä se tunne armoa *grin*

Last edited: Mar 21, 2010
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page