Uutta modeemia ja tietoa WLAN:sta?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by LoBer, Mar 17, 2008.

  1. LoBer

    LoBer Regular member

    Joined:
    Jan 24, 2006
    Messages:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Hei!
    Olen tilaamassa Telekarelialta uutta laajakaistayhteyttä tähän vanhan hitaan (1/512) tilalle. Uusi kaista tulee olemaan 5/2 joten tällä vanhalla ADSL motukalla ei pitkälle pötkitä. Modeemin pitää olla ADSL2+ ominaisuus ja sitten joku outoniminen lisäominaisuus että pystyy tuota 2 megan uppikaistaa pitämään. Kauppa kaupitteleen 80 euron thomsonin huppimodeemeja, mutta onko sillä tosiian väliä kun esim A-Linkin RR 44 mallissa on samat ominaisuudet, mutta hintaa vain 30 euroa. Suositelkaa jotain alle 40 euron modeemia?

    Sitten tulee uusi kysymys. Olen ihan unto näitten WLAN juttujen kanssa. Uutta kännykkää/ipod touchia olen hankkimassa, ja olen saanut käsityksen että uudemmilla kännyköillä (N-sarjalaisilla) pystyy kai jotenkin wlanin kautta nettiin päästä. Ja IPod touchilla sehän on ainut vaihtoehto. Kävisikö se siis niin yksinkertaisesti että kun ostan uuden modeemin, onko olemassa modeemeja, jotka ovat muuten normaaleja mutta osaavat vain lähettää lisäksi sen pikku antennin kautta langatonta lähiverrkoa esim. ipod touchiin? vai pitääkö olla vielä jotain muuta. olen siis ihan newbie WLAN:n kanssa..?

    Kun olisihan se kätevää että saisin uudelle nettiliittymälle asiaankuuluvan modeemin joka pystyisi WLAN:ia kännyyn(jos pystyy) tai ipodtouchiin jos sen hankintaan päädyn.
     
  2. lemanjo

    lemanjo Member

    Joined:
    Apr 18, 2004
    Messages:
    99
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Eli tarkoitat Annex M tukea. Tässä muutama vaihtoehto, joissa on sekä normaalit ethernet porit, että se wlan joka mahdollistaa sitten sen iTouchin liittämisen. Telewell ADSL TW-EA510 sekä Zyxell P660HW-D1
     
    Last edited: Mar 24, 2008

Share This Page