Uutta näytönohjainta ostamassa

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Tesmeri, Nov 21, 2011.

1. Tesmeri

Tesmeri Member

Trophy Points:
    16
    Päivää!.

Elikkä olisin ostamassa uutta näyttistä, ja en oikeen osaa valita sopivaa joten kaipaisin pientä apua.
    Tarkoitus olisi pelata uudempiakin pelejä, hintaa sais olla 200e postikuluineen, mutta ei haittaa jos parikymppiä menee yli. ja HDMI pitäis kans olla vaikka sehän ny on lähes kaikis muutenki :)

Koneen tiedot:
    Prossu: AMD Phenom x4 955 3.2Ghz Black edition
    Ram: 8Gt
    Emolevy: Asus am3+ amd870
    Poweri: Chieftec 550w
    Näyttis: Nvidia Geforce 9800Gtx/Gtx+

2. Alwari

Alwari Regular member

Trophy Points:
    26
  3. JP24

JP24 Regular member

Trophy Points:
    26
    Last edited: Nov 21, 2011
  4. Tesmeri

Tesmeri Member

Trophy Points:
    16
    Selvää :) taidan tilata ton
    jos ei tuu mitään muita parempia vaihtoehtoja :)

5. JP24

JP24 Regular member

Trophy Points:
    26
    No tehoiltaan gigabyten superoverlock 560ti on parempi mutta hintaa sillä on sitten jo 260e, mutta tuon Msi:n kortin saa kevyesti sinne 1Ghz engine clockkiin jolloin se vastaa jo Gtx570 korttia.

6. Kuupola

Kuupola Regular member

Trophy Points:
    26
    Josta 560Ti kortista oli jimmsillä murotarjous kattele jos löytyy vielä.

7. JP24

JP24 Regular member

Trophy Points:
    26
    Ainakin saldot on nollissa.

8. Eikka83

Eikka83 Regular member

Trophy Points:
    26
    Kevyesti joo, mutta ainakin mulla kun 1GHz engine clock niin rasitustestissä lämmöt nousee hälyttävän nopeasti ja hälyttävän korkealle. Ainakin omasta mielestäni.

3dmark vantagella vakiotehdaskelloilla(muistaakseni 880MHz) testin korkein lämpötila 72 astetta, kellotettuna noin 85 astetta(950MHz - 1GHz). Onko se vielä turvallinen lämpötila? Jostain netin syövereistä luin että max lämpö tuolle kortille olisi 99 astetta. Kuulostaa tosi kuumalta... ? Furmarkilla testatessa kun siinä pyörii joku donitsi, niin lämmöt nousee myös älyttömän nopeasti. Ei minuuttia uskalla sitä pyörittää.

Vai onko tässä mun koneessa joku ahdistava komponentti, mikä niitä lämpöjä nostaa? Huono(alitehoinen) poweri voiko vaikuttaa? Testit tein koneen kylki avonaisena.

9. Bazilli

Bazilli Regular member

Trophy Points:
    26
    Oletko kokeillut laitttaa vähän parempaa tuuletin profiilia esim. MSI Afterburnerilla? Omassa EVGA:n mallissa on todella laiska profiili oletuksena, sen säätäminen agressiivisemmaksi laskee rasituslämpöjä melkein 10c vaikka ei tuo 85c:kään ole vielä paha lämpö. :)

Last edited: Nov 22, 2011
  10. JP24

JP24 Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla pyörii maks 70 astessa kun kellot on 900mhz/4400mhz (vakiot on 830mhz/4000mhz)

11. Eikka83

Eikka83 Regular member

Trophy Points:
    26
    Onkohan mulla tossa kotelotuuletuksessa sitten parantamista jos mulla käy noin kuumana tuo. Yksi asia mua ainakin mietityttää kun kaveri laitto mulle ton prossun jäähdyttimen, se kun puhaltaa yläröörin kautta alaspäin. Vaikka mun mielestä se olis ehkä parempi että se puhaltaa kotelosta ilmaa poispäin. Sen kyllä huomasin että tuo näyttis puhaltaa tuosta etureunasta jonkin verran ilmaa pihalle, ja sitä vastaan puhaltaa kotelon etutuuletin, eli toisinsanoen ilma varmaan "pysähtyy" siinä kohtaa ja jäähdyttäminen kärsii.

Spekulaatiota vaan.. Kuva varmaan kertois enemmän kuin sata sanaa..

Kokeilin afterburnerista pistää testin ajaksi puhalluksen 100%, en nyt muista paljonko ne lämmöt tippui testin aikana. Vois sen puhallusprofiilin pistää uusiksi joo niin pysyis lämmöt paremmin kurissa.

Ootteko paljon pistänyt voltteja kun ootte kellottanut? Mitkä olisi hyväksi havaitut kellot/voltit? Semmoset mitä vois käyttää ihan 24/7 ilman vaaraa hajoamisesta.

12. JP24

JP24 Regular member

Trophy Points:
    26
    No mä menen sillain että voltit on 1.025, engine 900mhz/1800mhz ja muistit 2100mhz. Tuo asetus on sama kuin Asuksen directcu2 top versiossa.
    Mut jos haluut päästä korkeammalle niin sitten varmaankin voltit 1.050-1,070, engine 950mhz ja muistit 2200mhz.
    Sitten 1Ghz kellot saat kun pukkaat voltit sinne 1.10-1.15 ja sitten memory 2400mhz. Mutta noilla 1Ghz kelloilla lämmöt pukkaa menee sinne 80-90 asteen kohdalle rippuen nyt onko tullut hyvä vai sunnuntaimalli.

Ps. Mulla näyttää ainakin pysyvän viileänä pelatessa, eli onneksi ei tullut sunnuntaimallia :)
    Edit: No otettiin sitten vielä kuva

13. Bazilli

Bazilli Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei ole ihme jos lämpenee noin onnettomalla ilmankierrolla varustetussa kotelossa.

14. Eikka83

Eikka83 Regular member

Trophy Points:
    26

Tässä olis kuva mun kotelon sisältä. Tuo ylin puhallin tuossa vähän mietityttää. Lämpö kuitenkin nousee ylöspäin, mutta sillon kun tota cpu-cooleria asennettiin kaverin kanssa niin se oli sitä mieltä että noinpäin se kuuluu. Ite oon vähän eri mieltä..

Mut jos sen kääntää, niin kantsiiko se laittaa kotelon kattoon vai pitää tuossa cpu-coolerissa kiinni? Vai vaihtaako sen paikkaa kokonaan, vai lisääkö tuulettimia?
    Kotelon kylki on umpinainen, sitä ei varmaan kannata lähtee puukottamaan lisätuulettimia varten?

Putsasin vähän pölyjä ja reititin johtoja siistimmin(kuva otettu sen jälkeen), ja vantegella lämmöt nousi 81 asteeseen kun 950MHz ja Mem clock 2200MHz. Eli ilmeisen normaali lämpötila?

15. Bazilli

Bazilli Regular member

Trophy Points:
    26
    Ehdottomasti tuo prossujäähyn tuuletin puhaltamaan kotelon takaosaa päin.

16. Eikka83

Eikka83 Regular member

Trophy Points:
    26
    Okei, pistäiskö sen sitten tonne prossun etupuolelle vai takapuolelle.
    Ite laittaisin ehkä tonne takapuolelle, että pääsee vielä joskus käsiksi muisteihin, ne kun on tossa etupuolella.

17. Bazilli

Bazilli Regular member

Trophy Points:
    26
    Parhaan tuloksen saa kun laittaa siihen ''etupuolelle''.

18. JP24

JP24 Regular member

Trophy Points:
    26
    ON se onneton, mutta ei kuule edes lämpeä.
    Näytönohjaimen lämmöt alle 70 ja prosessorin on alle 55.
    Ja btw toi sivupaneeli on koko ajan auki joten se saa tarpeeksi ilmaa, ja tiedän että pölyttyy helpommin, mutta ne saa sitten putsattua kun on tarve.

19. Eikka83

Eikka83 Regular member

Trophy Points:
    26
    Jäähdytyksen suhteen varmasti joo.. Tulee vaan aika tiukkaa noiden muistien kanssa tuon tuulettimen kiinnitysraudan kanssa.

20. Tesmeri

Tesmeri Member

Trophy Points:
    16
    Eikös se ole niin että jos kotelo on viileempi kun se on auki, niin kotelon tuuletus on päin persettä?. ja taas toisin päin että jos tuulettimet on asennettu oikeisiin paikkoihin, ja oikein päin puhaltamaan ja sillon aukasee kotelon niin lämmöt pitäisi nousta? näin oon ymmärtäny :)

Share This Page