Otsikko kertoo lähes kaiken. Itse olen ajatellut kyseistä palikkaa alueelta Radeon HD 5770/5830/5850. Mielellään teho/hinta/laatusuhteeltaan parasta vaihtoehtoa etsin. Pullonkaulat haluaisin myös välttää, kunnen vielä mitään kellotuksiakaan ole suunnitellut. Kone on lähinnä peli ja kuvankäsittelykäytössä normaalin multimedia käytön lisäksi. Mitään hirveitä uusimpia räiskintämättötappomaailmoja en pelaa, mutta tunnetuimmasta päästä löytyvät juuri hankittu GTA IV sekä Dirt 2. Katseltuani Jimm'sissä vastaan Vertex 3D -niminen valmistaja. Tämän firman tuotteista haluasin kuulla vähän kokemuksia. Millainen laatu, meluaako hirveästi, pysyykö viileinä jne. Myös olisi mukava tietää onko noiden palikoiden hinta tulossa tässä lähiaikoina alemmas? Köyhänä opiskelijana kun ei haluaisi maksaa 250 euroa näytönohjaimesta joka maksaa kahden viikon päästä 200 euroa. Allekirjoituksesta näkee tämän hetkiset speksit. Kovasti kiitellen etukäteen.
Taitas olla fiksuin hankinta tohon settiin tuo hd 5770, koska hinta/teho suhde hyvä. Myöhemmin ois voinukki sit ostaan vaikka toisen mokoman rinnalle, mutta toi sun emolevys toimii vaan 16x/4x nopeuksilla crissfiressa ni eipä ole järkeä crossiin laittaa. Tietty jos meinaat päivitellä prossuaki myöhemmin ni oha se sit kivempi et olis tehokkaampiki näyttis ni siinä tapauksessa asian ajais hyvin toi hd 5850. Tota hd 5830 ei voi suositella oikein sen perusteella mitä lukenu siitä, koska hintaero hd 5770 on aika iso ja kuitenkin tehon lisäys aika niukanlainen.
Samaa mieltä tuo 5770 jos et ole meninannut vähään aikaan päivittää prossua/lisää muistia tai 5850 jos meinaat lähiaikoina päivittää. Vertex 3D:llä on vain 1vuoden takuu joka hieman huono puoli. Mutta on viileä ja luotettava ja ihan hyvä kelloottumaan nimittäin itsellä tuo vertex 3d hd5850 ja olen tyytyväinen ollut.
Kiittelen vastauksista, pistin tuommoisen ylikellotetun 5770:n tulemaan. Kestää kylläkin hetken, kun luvattu toimitusaika on tiedostetusti parisen viikkoa.