Mikä olisi hyvä näytönohjain hintaluokassa 300-400€? Mieluimmin ATI. Itse yritin tilata tuota Sapphire radeon x1900xt 512mt, mutta ei sitä mistään saa.. Ehdotuksia? Ja tiedän kyllä että kohta tulee dx10 mutta aion silti hankkia vielä uuden ohjaimen
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/33092 Kyllähän noita Sapphiren malleja näyttäisi olevan monessa kaupassa. Kysynnän takia voi vain joutua odottamaan hetken ennen kuin paketti tipahtaa postiin. Onko hankinnalla kiire? Jos jokin muu kuin ATI kelpaa, niin ostaisin 7900 GTO näytöhohjaimen: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/49579
Kyllähän sitä näyttää olevan monessa paikassa mutta kaikkialla lukee vaan että ei varastossa ja toimitusta ei vahvistettu. Ja kun sitä kyselin Bulldogista (www.bdog.fi) niin tuli viesti että "olemme tilanneet tuotetta maahantuojalta ja toimitusaika on noin 2 viikkoa ja se saattaa venyä". Että mitä tuosta nyt sitten voi päätellä kannattaako jäädä odottamaan?
x1900xt 512mt näyttisten hintahaarukka näyttäisi olevan 326€-344€. Sapphiresta seuraava valmistaja Club 3D maksaa vain 330€ eli 4€ enemmän. Connect 3D:n (343€) ja Asuksen (344€) hinnat eivät myöskään ole huomattavasti korkeammat. Jos budjetti taipuu, niin yhtenä vaihtoehtona ATIn puolelta voisi olla myös Sapphire Radeon X1950 XTX 512 Mt (427€).Itse harkitsisin kuitenkin myös nvidian edullisempia vaihtoehtoja. edit: Jos hankinnalla ei ole kiirettä niin siitä vain odottelemaan. Tilasin vanhempaan koneeseeni kuukausi sitten 7600gs näyttiksen ja odotin sitä kovan kysynnän takia 3 viikkoa. edit2: Itse jäisin odottelemaan 7900 gto 512mt näyttistä, sillä sen hinta-laatu suhde on järkyttävän hyvä. Jos haluaa kellottaa kyseistä korttia, niin siitä voi saada täysin yhtä nopean kuin 400€ maksavasta "isoveli" mallista eli 7900gtx:stä .
Oman X1900 XT:ni sain viimeisenä kappaleena tuolta Tietoasemalta, joten taitaa aika vähissä olla nämä. Mutta kaipa jostakin vielä saa?
Itse ole kokoamassa kaverille konetta, ja näyttikseksi kaavailin tuota kyseistä korttia, mutta se on tosissaan kiven alla, ja niin on myös tuo 7900gto:kin... Jos näyttiksellä on hirvittävä kiire, niin silloin joudut maksamaan ylihintaa kyllä tuosta x1950xtx kortista, tai sitten ostamaan heikompi tehoisen kortin esim. 7900gt:n.