Morjesta, eli kuten otsikko kertoo, oon ostamassa uutta pelikonetta. Oon melko amatööri noissa kasausjutuissa ja komponenttien yhteensopivuuksissa, että pakko pyytää ammattilaisilta apua . Eli tarkotus ois saada tolla ~800€ budjetilla sellanen kone, joka pyörittäis ainakin WoW, Diablo III ja Starcraft II lähes täysillä tehoilla ainakin. Eli vanhasta koneesta jäis varmasti vain DVD-asema, enkä luultavasti tarvitse käyttöjärjestelmää. näytöt hiiret kajarit näppikset jne. on kyllä, eli pelkkää konetta tässä ollaan ostamassa. Epävarmat: eli näistä osista en sit oo ihan varma riittääkö tehot pyörittämään noita pelejä. 2x2gb 800mhz DDR2 muistikampaa(Kingstonin)? Asrockin N68PV-GS emo? ja 2 2010 ostettua kovoa, 250gb ja 500gb, aika tukkosilta vaikuttavat, mutta kai niillä jotain tekee? Modecomin 400W virtalähde? Ite en oo koskaan kasannut konetta, onko vaikeaa? Eihän se nyt hirveesti maksa ja tossa tota budjettia on, mutta kannattasko silti amatöörin harkita itse-kasaamista? Piuhojen kanssa yleisesti oon äärimmäisen huono . Kiitti jo etukäteen vastauksista
Itse tilasin tilasin tälläisen "setin" viimeviikolla! Tässä kyllä käyttis & levyasema mukana. Prosessori helposti kellotettavissa jos kiinnostusta/intoa riittää. Näytön ohjaimen voi vaihtaa lähes saman kaltaiseen Nvidia GeForce GTX560 joko vie täys kuormituksessa 100W enemmän sähköä kuin tämä Asus Radeon HD6850! https://www.verkkokauppa.com/fi/cart/populate?products[26565]=1&products[21775]=1&products[41776]=1&products[34448]=1&products[43941]=1&products[48697]=1&products[20886]=1&products[21632]=2
Niin ja toi kasaaminen ei ole ongelma mummollekkaan! Jos se johtojen kanssa leikkiminen "jännittää" niin vedät vaan jokaiseen komponenttiin johdon siitä virtalähteestä (komponentteihin jotka ottavat sähkön virtalähteestä)!
Tolla H67 piirisarjalla ei voi kellottaa sori Emoksi Ja GTX 560 ilman Ti:tä on hukka ostos, ylihinnoitettu tehoihinsa nähden. HD 6850/6870/560Ti on vaihtoehdot.
Miten meinasit kellotella H67-emolla? Näyttis on ylihintainen, eikä poweri ole kovin laadukas. Ja asiaan, kovot kannattaa myöskin säästää. Poweri on pommi, joten sitä ei kannata käyttää. Muisteja ja emolevyä ei voi hyödyntää uudessa koneessa. http://www.silentrig.com/cart/?prod...cts[303]=2&products[1366]=1&products[1805]=1& Ostoskorisi sisältö: Kpl Hinta Nimi ================================================================= 1 37,80 BitFenix Merc Alpha 1 96,90 ASRock Z68 Pro3 Gen3, Z68 1 205,00 Intel Core i5-2500K, 4 x 3.30GHz, 95W, boxed 2 21,90 TeamGroup Elite 4GB PC3-10667U CL9-9-9-24 (DDR3-1333) 1 63,80 Super Flower Golden Green Pro 400W 1 285,00 ASUS ENGTX560 Ti 448 DCII/2DI/1GD5, GeForce GTX 560 Ti 448 Cores ================================================================= Yhteishinta: 732,30e + postit = 743,55€ Jää alle budjetin, eli jos haluaa voi parannella siten miten haluaa. Pelaa kaikkia tämän hetken pelejä high/ultra asetuksilla full hd resolla.
Okok, saakohan tolla 800€ jotain järkevää konetta näin tulevaisuutta ajatellen? Eli joku vähän "yhteensopivampi" emo johon voi sitten päivitellä osia, jos/kun vaatimukset kovenee? Vai kannattaako säästää ja nostaa sitten budjettia? Ite tosiaan aivan surkea tietämys noista yhteensopivuusasioista, kuten jo aiemmin mainitsin. Jos jotain järkevää "ostoskoria" tai vastaavaa listaa vois tähän saada, (ilman kovoja ja käyttistä) niin oisin superonnellinen Edit: aha joo en osannu lukee tota Rasazin viestiä kokonaan -.-
Rasaz pisti järkevän korin. Emossaki on päivitysvaraa kohtalaisesti. Intelin emot on tolla osastolla aika heikkoja joka tapauksessa.
Rasaz pisti jo hyvän setin. Jos tuosta johonkin vielä panostaisin, niin koteloon: Bifenxi shinobi (tosin toimitusaika taitaa olla aika pitkä), CM HAF-sarjan kopat tai Fractalin R3 joitain esimerkkejä mainitakseni.
Mikä käyttis sinulta löytyy? Jos se on Vista tai Windows XP niin kannattaa suosiolla ostaa Win 7 Home 64 bit.