Moi. Oon tässä ostamassa uutta konetta tän vanhan rouskun tilalle tässä kuukauen tai parin sisällä. Kone tulisi siis puhtaasti pelaamiseen, mitä nyt vähän kouluhommia ja musiikin kuuntelua myös. Budjetti näillä näkymin 550€, saattaa ehkä nousta. Eli siis pelkkää keskusyksikköä olen hankkimassa ja ihan kaikki pitäisi saada, vanhasta ei mitään irtoa. Käyttikseksi laitan joko tän vanhan XP:een tai lataan windows 7 RC:n. Itse olen Multitronicista kattonut tällästä pakettia: Cm Elite 332 /40,9 SMG DVDRW 22X BLACK BARE S-ATA /21,5 ASUS AM3 AMD790GX DDR2 SATA2 GLAN 8CH /112,9 WD CAVIAR SE 320GB SATA2 7200RPM 8MB /40,75 OCZ MODXSTREAM PRO 600W /83,2 2GB 800MHZ DDR2 NON-ECC CL5 DIMM /24 MSI HD 3870 X2 PCIE 1GB DDR3 OVERCLOCKED /112 AMD PHENOM? II X2 550 BLACK EDITION /94,35 Ace Fan FS120mm Silent Series /4,9 =534,5 Miltäs näyttää? Virtalähde on reilu, tiedän sen, mutta se on tulevaisuuden päivitystä varten, ja halvempi kuin hx520. Emolevykin on vähän kalliimpaa mallia tulevaisuuden takia. Näyttis on x2 mallia ihan mielenkiinnosta. Kovotilaa en tarvitse enempää, nykyisestä 200gb kovostakin on reilu 60 gigaa tyhjänä. Mielipiteitä ja parannusehdotuksia kaivataan ja kiitokset vaan jo etukäteen.
Ja luultavasti epälaadukkaampi: Tuntematon OEM-valmistaja, jonka kädenjälkeä powerin sisukset ovat, ei erityisemmin itseäni vakuuta. Osasi vievät rasituksessa alle 300 wattia tehoa ja et takuulla saa ikinä 500 wattia täyteen, joten itse valitsisin jotain varmasti laadukasta virtuaalipenistä kasvattavien suurien nimelliswattimäärien sijaan. Jos on aivan pakko saada hyödyttömän ylitehokas poweri, niin tämä on ainakin hyvä vaihtoehto: http://www.multitronic.fi/?prod=CMPSU-650TXEU Ikivanhaa rautaa, mutta ehkä tuo tuolla hinnalla menee. jos haluat pienen teholisän ja nykyaikaisen näyttiksen, niin noin 20 euron lisäpanostuksella saisit HD 4870:n Koteloksi vaihtaisin tuossa hintaluokassa nexus clodiuksen ja jos ostat vain kaksi gigaa muistia, niin mielellään kaksi gigan kampaa että saat dual channeliin. ddr2-muisti on nykyään niin halpaa, että itse ostaisin neljä gigaa saman tien (siinä tapauksessa siis kaksi 2gb-kampaa.) Edit: ainiin ja nettori.org:sta saatat saada vielä vähän halvemmalla, kannattaa ainakin kokeilla kasata tuota konetta sinne ostoskoriin ja katsoa.
DDR3 paikoilla varustettu emo. Näyttis HD4850 tai GTS250. Poweriksi corsairin 400w riittää hyvin ja on kyl paljon parempi valmistaja ku OCZ. Ei kannata ostaa erillistä flektiä. Muistit DDR3 malleiksi.
Jeps, liian hätäisesti luin viestisi... Jos vain budjetti antaa myöten niin ehdottomasti ddr3:t käyttöön.