Uutta konetta olisin ostamassa lähinnä pelikäyttöön ja toivoisin että sillä pyörisi hyvillä grafiikka asetuksilla crysis 2 ja Battlefield3:sen kaltaiset pelit. Lapstoresta kattelin tällästa settiä: 4GB 1333MHZ DDR3 NON-ECC CL9 DIMM 29.50EUR SAMSUNG F3 3.5" 1TB SATAII 32MB 7200rpm KAMPANJA 48.50EUR SONY OPTI 24X DVDRW DL BLACK SATA KAMPANJA 19.90EUR WIN 7 HOME PREMIUM SP1 64-BIT OEM FI (1) 113.00EUR Point of View TGT GTX560 Ti Charged HDMI 2xDVI KAMPANJA 199.50EUR Antec Three Hundred Ultimate Gamer Case 65.00EUR COOLER MASTER Hyper TX3 775/1156/S754/S939/S940/AM2/AM3 KAMPANJA 19.00EUR AMD PHENOM II X4 955 BE C3 AM3 BOXED 109.00EUR Gigabyte GA-970A-UD3 - AM3+ [MB-GA-970A-UD3] 91.30EUR Komponenttien kasaus sisältäen ohjelmistojen asennuksen 45.00EUR Store Kasaustakuu 1 v (ei sis. kasausta) Store 0.01EUR NEXUS PSU 530W 13.5CM ATX2.2 82+ CAB.MAN 78.30EUR Yhteensä: 816.71EUR Eli onko kaikki osat varmasti yhteensopivia/hyviä? Budjetti siis noin 800e käyttöjärjestelmän ja kasauksen kanssa. Ehdotuksia otetaan mieluusti vastaan
Hyvältä näyttää. Kotelo on tosin hieman vanhahkoa teknologiaa, mutta makukysymyksiä nuo taitaa olla Omaan mieleen tuntuu Three Hundredista tuo 65 euroa hieman paljolta.
antsuk mitä koteloa sitten ehdottaisit, three hundredin tilalle että pysyis samassa hintaluokassa, kun itekki mietin minkä kotelon otan.
Itse en suosittele tuota Core 3000. Tilasin itse juuri uuden koneen pari päivää sitten tuolla kotelolla, ja olin kyllä äärimmäisen pettynyt. 1. Kaksi kovalevykelkkaa oli vääntynyt (jollain käsittämättömällä tavalla) käyttökelvottomaksi. 2. Kotelossa ei tullut mukana minkäänlaista ohjekirjaa (jonka olisi pitänyt tulla, tarkistin moneen otteeseen). Voi olla, että sain maanantaikappaleen, mutta itse olin todella pettynyt Fractalin tuotokseen.
Ole mielummin pettynyt Jimssiin, lapstoreen tai mistä ikinä sen ostit kuin Fractaliin. Ja kai pistit edes takuuseen kotelon ?
antsuk: millä tavalla ''vanhahkoa teknologiaa''? Itse en tarvitse muuta kun suhteellisen hiljaisen ja pelkistetyn kotelon ilman mitään ledivaloja tai muita härpäkkeitä.
Jimmsistä tilasin. En pistänyt takuuseen, katsoin että pärjään ihan hyvin neljälläkin kovoasemalla. Lisäksi se palautus olisi vienyt ikuisuuden, koska asiakaspalautukset ovat usein 2. luokan lähetyksiä. En kyllä itse usko, että se olisi ollut Jimmsin vika, koska ne kovopaikat eivät voi mitenkään vahingoittua esimerkiksi kuljetuksissa tai pakkauksissa ilman, että kotelo olisi ollut rusinan muotoinen. Lisäksi ihmettelin yhtä seikkaa kotelossa. Eikös usein uusissa koteloissa kiintolevyt kiinnitetä ensin kovokelkkaan, ja tämän jälkeen kelkka takaisin koteloon? Jostain syystä Core 3000 kotelossa ei ollut niissä kovokelkoissa minkäänlaisia kiinnitysmahdollisuuksia. Ei ruuvinreikiä, ei klipsejä, ei mitään. Lopulta päädyin teippaamaan kovon kiinni kelkkaan...
Meinasin että on tullut uudempia malleja tuon Three Hundredin jälkeen. Bitfenix Shinobi ja tuo aiemmin ehdotettu Fractalin Core 3000. Niissä on paremmat johtojen viennit jne muuta pientä kehitystä. Eihän tuossa toki mitään mullistavaa eroa ole, mutta näkisin että nykypäivänä kannattaa ottaa uudempaa hyväksi havaittua matskua, kuin hieman vanhempaa. Varsinkin kun Shinobin saa halvemmalla kun Three Hundredin.
Eikös kuljetuksen aikana tapahtunut ole myyjän piikkiin jos mennäät TOP (toimitettuna perille) ? Jolloinka Jimms vastaa että kotelo on juuri sitä mitä halusit, ja pistää takuupulautuksena uuden. Vähintään voi soittaa heille ja kysyä jos haluaa varmistusta.
http://jimms.fi/tuoteinfo/SHINOBI-MIDI-BK?pid=1313495877199 - http://jimms.fi/tuoteinfo/SHINOBI-BK-W?pid=1313495938539 <------ mitä noissa on muka eroa?