Olen ostamassa uutta pelikonetta, ja kokoonpanoksi olen valinnut seuraavanlaisen. CPU: Phenom II X6 1090T Black Edition, AM3, 3.2GHz RAM: 2x HyperX 2x2GB, DDR3 1600MHz, CL9 Emolevy: Crosshair III Formula, AM3, 790FX, DDR3, Crossfire X Kotelo: Guardian 921RB Rev2 Blue LED ATX GPU: AMD Radeon HD 6950 2GB GDDR5, 2xDVI/HDMI/2xMiniDP, PCI-E Virtalähde: Täysin avoinna. En edes tiedä, minkälaista tälle kokoonpanolle tarvitsisin. Osaisiko joku ehdottaa? Kuten monet saattoivat huomata, kokoonpanosta puuttuu kokoaan HD. Kaapissa sattuu lepäämään 1TB 7200rpm SATA 2 levy, joten se ei ole ongelma. Voisiko joku ehdottaa paremman hintalaatusuhteen osia? Onko kokoonpanossa jotain vikaa? Budjettina olisi jotain noin 900-1000€.
Tässä on paljon paremmalla hinta/teho-suhteella oleva setti! http://www.silentrig.com/cart/?prod...ducts[503]=1&products[232]=1&products[541]=1& Intelin uusin Sandy Bridge emolevy + prosessori. Pyyhkii lattiaa Amd Phenom-sarjaa, tehokkaimpaakin, vaikka on halvempi. Virtalähde on laaduikkaamsta päästä, niinkuin tuo kotelo omassa hintaluokassaan! Saaa kysellä muista osista, jos jäi jotenkin epäselväksi joku valinta /muutos!
Mietin tota näytönohjainta jo aikasemmin, hintaeroa ois se 50€, mutta millaset erot tehossa on? Kellotaajuudet näyttää olevan täysin samat, ainakin kun Jimmsistä kattelin. Intelin prosessoreista en tiedä, mutta toi ilmeisesti voittaa 6 ytimisen Phenomin? Tosta RAM-muistista, niin eikös ois järkevämpää ostaa se pienempikapasiteettisissä kammoissa kun kaikki muisti yhdessä?
Mun mielestä vähän isoja. 1 kampa vs 2 kampaa ero on tollaki prossulla mitätön. Lisäks isoja kampoja on paljo helpompi lisätä. Isot kammat menee kans paremmin kaupaks/helpompi käyttää tulevaisuudessa.
Kortit ovat täysin identtiset grafiikkapiiriltään, mutta saat 50e halvemmalla todella moninkertaisesti paremman jäähdytyksen, joka on viileämpi ja hiljaisempi kuin sinun ehdottamasi Jimss kehuu tälläistä: Asuksen todellinen monsteri HD 6950! Kolme korttipaikkaa vievässä näytönohjaimessa on peräti 600% parempi ilmavirta kuin referenssi 6950:sessa! Myös näyttölähtöjä on runsaasti: 2kpl DVI ja 4kpl DisplayPort! Tässä on todella hyvä testi MuroBBS:sta! Verrataan AMD Phenom II 1090T (vakio & 4GHz ylikelloilla) vs Intel i7 2600K (vakiona & 4GHz sekä 4,8GHz ylikelloilla)! http://murobbs.plaza.fi/prosessorit-emolevyt-ja-muistit/758663-prossut-vertailussa-amd-vs-intel.html 2x2GB ja 1x4GB BPVest on hienosti jo todennut paljon järkevämmäksi ottaa 1x4GB
Emolevyksi olen päättänyt valita tämän: ASUS Sabertooth Mietin tässä, että minulla sattuu olemaan Creativen äänikortti, niin mahtuuko se tälle emolevylle tuon 3 korttipaikkaa vievän näyttiksen kanssa? Se ilmeisesti menisi tohon toiseen, alempaan, PCI-E x16 paikkaan, mutta muuttuuko emolevyllä sitten ne PCI-E x16 -liitännät x8-liitännöiks, niinkuin kaksi näytönohjainta olisi kytkettynä niihin? Tässä on kuva emolevyn liitännöistä: Ja kiitoksia vinkeistä paljon. Arvostan!